Ga Terug   Satbox - Satellietforum voor Nederland & België > Algemeen > Satelliet Internet & Telefonie
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Notices

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 12-03-2010
chamboard chamboard is offline
Junior Member

chamboard is on a distinguished road
Standaard internet via sateliet astra 23,2

Hallo allemaal en ieder die wil interneten via satelite
de prijs van de provider varieerd van 19,90 euro tot wel 50,00 euro zie site van viveole.com dit is een franse aanbieder die het goedkoopst is diverse abon mogelijk alleen dient men een adres in frankrijk te hebben en een bankrekening maar daar is makkelijk aan te geraken b.v de post(la poste) een rek is daar eenvoudig te openen voor de afschrijving van het abon geld
de schotel en lnbf en kabel en afsteltoestel met modem wordt door hun ook geleverd.
=/- 400,00 euro als schotel goed is afgesteld dient men zich tel te melden via telefoon met het mac air nummer dat in het instalatie scherm staat dit is jou inlog nummer dan is de verbinding met 2 min gerealizeerd door de provider en kan men internetten zonder tel uplink wand dit gebeurd nu via satelite en met skype er bij kan men ook nog gratis naar internet gebruikers bellen.
neem gerust contact met me op voor meer info
Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2010
MrSat's Avatar
MrSat MrSat is offline
Moderator

MrSat is an unknown quantity at this point
Standaard

viveole heet in NL en BE --> ASTRANET en maakt gebruik van de astra3 satelliet. Je kunt dan gewoon met je NL of BE adres een abonnement afsluiten.

Maar volgens mij ben je een beetje bevooroordeeld als ik naar je IP kijk ;-)
Oud 31-05-2010
Roger B. Roger B. is offline
Junior Member

Roger B. is on a distinguished road
Standaard

Ik woon in het buitengebied in Duitsland en kan dus ook geen DSL krijgen, eerste aderhalf jaar hebben we sat1van T-com gehad, een ISDN 64 K upstream verbinding en 768K (max) downstream voor 89 euro per maand fair use policy voor het dataverkeer.
Grote nadeel van dit systeem (buiten het trage) is de proxyserver die moet zorgen dat biede signalen in je PC tot één internetsignaal gekoppeld worden en de problemen die dat geeft bij gebruik van meerdere pc's die internet gebruiken.

Later kwam er SAT2, bidirectioneel internet via de satelliet, moest wel even een tweede schotel met speciale LNB op het dak zetten en nieuw modem installeren maar dit werkt bijna als ADSL, via een ethernetverbinding is het netwerk met het modem verbonden en alle pc's hebben internet. Voor 1mb internet downstream en 256 upstream betaalden we 39,95 maar wel verplicht ook telefoonabonnement bij T-com om sat2 te kunnen nemen ((totaal 80 euro per maand voor SAT2, telefoon met binnenland en buitenland flatrate tarieven)

Tegenwoordig zitten we niet meer bij T-com, dus ook geen vaste telefoon aansluiting meer.
Satellietinternet hebben we van bij Filiago (.org) daar hebben we 3mb downstream, 256kb upstream en 3 gb datalimiet voor 50 euro per maand.

Meestal red ik het net niet met de 3GB en dan kan ik voor 12 euro een GB bijkopen, maar helaas gaat het restant niet mee over naar de volgende maand, dus voor 1 of 2 dagen doe ik dat meestal niet.

duur....ja tov nederlandse ADSL en Kabel tarieven wel, maar tov isdn oid niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord

« vorig onderwerp | volgend onderwerp »

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels