Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 10:45:41

`

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Smartcard CD in tweede ontvanger werkt niet  (gelezen 4208 keer)

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

Smartcard CD in tweede ontvanger werkt niet
« Gepost op: 18-07-2015, 14:54:27 »
Hallo,

Wij hebben 1 smartcard van Canaldigitaal en twee volledig identieke M7-ontvangers, die ieder in een andere ruimte staan en allebei apart aangesloten zijn op de schotel.

Als we de smartcard in de ene ontvanger gebruiken, hebben we keurig ontvangst van alle zenders zoals bij het abonnement hoort.

Nemen we de smartcard uit de ontvanger, gaan we naar de andere kamer en stoppen de smartcard op exact dezelfde wijze erin, dan hebben we niets van ons abonnement.
In eerste instantie gaf de kaart aan 'mute' te zijn, en dat deze omgedraaid moest worden. Dat klopt uiteraard niet, want in de andere zit de kaart hetzelfde. Softwareversie is de meest recente, en ik heb met de kaart een volledige satellietscan laten doen.
Nu geeft de kaart geen 'mute'melding meer, maar gewoon zwart beeld.

Denk ik nou simpel of zou gewoon de kaart moeten werken, of hij nou in de ene of in de andere ontvanger zit? Er zijn geen doorlussen gemaakt, geen extra kaarten, helemaal niets, gewoon rechttoe rechtaan ontvanger 1 en ontvanger 2.... :-\

Offline ceasar_w

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: Smartcard CD in tweede ontvanger werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2015, 16:24:27 »
kaart in ontvanger en deze dan herstarten

ceasar

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 01-09-2015, 20:15:33 »
Heeft dit geholpen ?

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #3 Gepost op: 02-09-2015, 06:20:30 »
Nee, ook niet, niet met kaart eruit, stroom eraf en erop en kaart erin en ook niet met kaart erin stroom eraf en stroom er weer op. Stroom eraf is dan stekker uit de muur, niet aan de achterkant zoals bij een vastloper. Maar intussen hebben we een Rebox 8220 besteld, die krijgen we volgende week, dan gaan we de wel werkende M7 verplaatsen naar de andere kamer en de Rebox op de grote tv, eens kijken of dan de kaart in die nu wel werkende M7 het blijft doen.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #4 Gepost op: 02-09-2015, 07:43:45 »
Wat verdere tips die je kan doen als je geen prof. satmeter hebt.

- Probeer eens de twee VOEDINGS adapters (die dingen die in het stopcontact zitten ;-) ) om te wisselen??

- Heb je de complete ontvanger ook al eens gewisseld incl. voedingadapter???  Het kan natuurlijk zijn dat een van de twee uitgangen van de LNB niet helemaal lekker is. Verplaatst het probleem niet dan weet je dat het aan de LNB ligt.

- RESET eens de ontvanger die het NIET doet en laat de ontvanger wederom de kanalen zoeken.

en oh ja ,    Canal digitaal levert de afterservice van de M7 ontvangers. De ontvanger heeft een garantie van 2 jaar!  Dus als die na alle bovenstaande tests nog niet werkt zou je hem kunnen aanbieden aan canal digitaal (ff klantenservice bellen) voor garantie!

-
« Laatst bewerkt op: 02-09-2015, 07:46:10 door MrSat »

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #5 Gepost op: 02-09-2015, 08:03:20 »
De ontvanger doet het wel met de kaart voor de FAT zenders, alleen niet de CD zenders waarvoor het abonnement is. Dan zou dat denk ik ook niet werken als het aan de voeding ligt??? Er zit denk ik iets in de chiplezer wat niet meer klopt. Hij is ouder dan 2 dus ook dat helpt niet meer.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #6 Gepost op: 02-09-2015, 08:17:06 »
Je kan misschien gelijk hebben Hehoo maar ik heb het in 25 jaar nog nooit meegemaakt en heb toch vele ontvangers de revue zien passeren!

Dat het niet aan de voeding kan liggen klopt niet helemaal Hehoo. Ik kan je dat wel uitleggen maar dan wordt het al heel gauw een technisch verhaal.

Probeer nu maar eens alle 3 de tips uit ;-)  Ben benieuwd naar je bevindingen.

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #7 Gepost op: 28-09-2015, 12:34:31 »
Ok, het verhaal wordt nog gekker, inmiddels hebben we de Rebox binnen gekregen en aangesloten. De kaart van CD wordt niet herkend, melding gecodeerde zenders op alle abonnementzenders en in het CAS menu wordt vermeld 'ongeldige smartcard'. Met Cardwriter telefonisch geprobeerd een en ander aan de praat te krijgen. Alle twee de kaartlezers geprobeerd, kaart ondersteboven, achterstevoren, niets hielp. Kaart in de Rebox laten zitten, via internet heractivatie aangevraagd. Na twee uur nog steeds geen verandering. Oude M7 weer aangesloten, die deed het wel. De kaart (nu ik toch bezig was) in de tweede M7 gestopt (die het tot dan toe nog niet gedaan had met die kaart), zonder een van de bovengenoemde stappen te volgen..... en surprise surprise: de tweede M7 geeft nu ineens alle zenders zoals het hoort met de kaart!!!!!! Na overleg met CW de Rebox teruggestuurd omdat de kaartlezer niet aan de gang te krijgen was en wellicht kapot was. Inmiddels heb ik van CW gehoord dat er blijkbaar niets mis is met de Rebox, bij hen werkt alles goed..... Heeft dus allemaal extra geld gekost en waarschijnlijk, als de Rebox weer opgestuurd is, doet de kaart het nog steeds niet.... Canaldigitaal geeft (zoals bekend) geen ondersteuning op de Rebox maar heeft wel de kaart en het abonnement gecheckt (voor zover dat kan op afstand) en daar is niets mis mee. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat toch de kaart van CD dan beschadigd is of zo en dat de kaartlezer van Rebox gevoeliger ervoor is dan de M7....... Ik vind het maar gek allemaal......

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 02-10-2015, 11:33:44 »
Ik denk dat het tijd wordt dat een lokale satellietinstallateur eens je installatie nakijkt!!!

Internetaankoop is leuk behalve als je een probleem hebt want dat zit deze veelal verder weg dan je denkt.

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #9 Gepost op: 02-10-2015, 13:06:34 »
Dat kan je wel zeggen in dit geval, twee landen verder :-) Lokale satelietinstallateurs hebben denk ik geen idee van Canaldigitaal, de installatie is in Frankrijk.... Zou het in de schotel dan ook kunnen zitten? Dan moet ik misschien eens zo'n doormetertje kopen. Hoewel de Rebox wel een kwaliteit van 92% en signaalsterkte van 98% had. Dat heeft de M7 nooit gehaald, die komt niet boven de 60/65 %....

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #10 Gepost op: 06-10-2015, 13:09:06 »
De box is weer terug na controle bij Cardwriter, die (uiteraard) niets hebben kunnen vinden, alles moet het goed doen. We zullen m weer eens aan gaan sluiten vandaag of morgen...

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #11 Gepost op: 06-10-2015, 15:11:35 »
Helaas, geen succes, hij doet het niet..... niet op de ene aansluiting van de lnb en niet op de andere....Ik ga m maar proberen te verkopen denk ik. Jammer want het is een prachtig apparaat en werkt verder lekker en duidelijk! Ontvangst en kwaliteit nog nooit zo hoog gehad als met de Rebox

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #12 Gepost op: 07-10-2015, 23:22:20 »
Stomme vraag misschien maar wat doet hij niet???

Heb je beeld van de sat ontvanger op je TV??
Staat er al een kanalenlijst in de Rebox????
Zo ja Heb je wel op de FTA kanalen beeld?
Staat de Disecq goed??? (LNB instellingen)
Astra1 - Diseqc 1
Astra3 - Diseqc 2
Astra2 - Diseqc 3
Hotbird - Diseqc 4
Wat voor LNB heb de in de schotel?????
Hoe groot is je schotel?
Weet je misschien het merk??  (Foto posten?)
Ontvang je zowel de ASTRA 1 als ASTRA 3 ????

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #13 Gepost op: 08-10-2015, 10:01:39 »
Stomme vraag misschien maar wat doet hij niet???

Heb je beeld van de sat ontvanger op je TV?? Ja, gewoon netjes opstartscherm, de informatiebalk, EPG, menu etc etc etc
Staat er al een kanalenlijst in de Rebox???? Ja, ingelezen via Fastscan, ruim 400 tv zenders en heel veel radio, zie foto voor de instellingen voor Fastscan
Zo ja Heb je wel op de FTA kanalen beeld? Ja, vrije zenders zijn te ontvangen, zowel radio als tv
Staat de Disecq goed??? (LNB instellingen) Dat weet ik niet zeker, dus ik heb maar even foto's van de instellingen van de Diseqc's gemaakt
Astra1 - Diseqc 1
Astra3 - Diseqc 2
Astra2 - Diseqc 3
Hotbird - Diseqc 4
Wat voor LNB heb de in de schotel????? Quad LNB van Canaldigitaal
Hoe groot is je schotel? 64 cm volgens voorschriften CD
Weet je misschien het merk??  Hirschman, zie foto voor configuratie(Foto posten?)
Ontvang je zowel de ASTRA 1 als ASTRA 3 ???? Geen idee

Offline Hehoo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #14 Gepost op: 08-10-2015, 10:02:19 »
Foto 2
Pagina's: [1] 2

`