Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 03:12:56

Pagina's: [1]

Auteur Topic: richten van schotels met behulp van Amiko Xfinder,  (gelezen 2659 keer)

Offline danny.beuckelaers

• Nieuwe gebruiker
  • *

richten van schotels met behulp van Amiko Xfinder,
« Gepost op: 30-05-2015, 18:06:21 »
Ik ben vrij nieuw in Schotelland, en zit met wat vragen die ik via dit forum wil stellen.
OK, Eerste vraag, multiple LNB (astra1 -19.2 en astra 3 - 23.5).
Ik hen een duo LNB quad en zet deze op de schotel (ongeveer 30°C) helling, met astra 1 in de center.
Ik zet mijn Amiko Xfinder op sat find astra 1, en na wat richten vind ik een level 98 en kwaliteit 75%.
Eerste vraag is hier hoe ik mijn diseqc instellingen moet zetten (1/4-2/4-3/4-4/4-1/2-2/2- disabled), en waarom kan dit niet automatisch ???
Als ik een fastscan doe met auto diseqC vind hij astra1 op diseqC_1, en astra 3 op DiseqC 2, en met de TvVlaanderen kaart speelt alles netjes op 19.2 en 23.5 kanalen.
Als ik mijn level echter uitlees van de astra3 krijg ik geen uitlezing, toch alles speelt netjes ???.   Waarom kan ik slechts op 19.2 alles uitlezen  (deze staat ook in de center van de arm ...)

Is het niet zo dat je signalen moet kunnen checken van alle Sat's ??

Kan ik nu de 23.5 in de center plaatsen, en de schotel opnieuw uitrichten ??, dit lukte mij niet, en waarom niet ?? 

Wat met een triple Lnb.
Deze staat zo dat centraal (bevestiging) is nu 23.5 en links en rechts de 28 en 19.2.
Daar de 23.5 nu centraal staat, moet ik dan niet deze instellen, of moet ik hier ook de 19.5 instellen ??

Veel vragen voor een starter.
Thx voor eventuele reacties

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: richten van schotels met behulp van Amiko Xfinder,
« Reactie #1 Gepost op: 09-06-2015, 18:14:25 »
Disecq1 = ASTRA 1 (19,2 oost)
Disecq2 = ASTRA 3 (23,5 oost)
Disecg3 = ASTRA 2 (28,2 oost)