Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 03:12:56

Pagina's: [1]

Auteur Topic: richten van schotels met behulp van Amiko Xfinder,  (gelezen 2659 keer)

Offline danny.beuckelaers

• Nieuwe gebruiker
  • *

richten van schotels met behulp van Amiko Xfinder,
« Gepost op: 30-05-2015, 18:06:21 »
Ik ben vrij nieuw in Schotelland, en zit met wat vragen die ik via dit forum wil stellen.
OK, Eerste vraag, multiple LNB (astra1 -19.2 en astra 3 - 23.5).
Ik hen een duo LNB quad en zet deze op de schotel (ongeveer 30°C) helling, met astra 1 in de center.
Ik zet mijn Amiko Xfinder op sat find astra 1, en na wat richten vind ik een level 98 en kwaliteit 75%.
Eerste vraag is hier hoe ik mijn diseqc instellingen moet zetten (1/4-2/4-3/4-4/4-1/2-2/2- disabled), en waarom kan dit niet automatisch ???
Als ik een fastscan doe met auto diseqC vind hij astra1 op diseqC_1, en astra 3 op DiseqC 2, en met de TvVlaanderen kaart speelt alles netjes op 19.2 en 23.5 kanalen.
Als ik mijn level echter uitlees van de astra3 krijg ik geen uitlezing, toch alles speelt netjes ???.   Waarom kan ik slechts op 19.2 alles uitlezen  (deze staat ook in de center van de arm ...)

Is het niet zo dat je signalen moet kunnen checken van alle Sat's ??

Kan ik nu de 23.5 in de center plaatsen, en de schotel opnieuw uitrichten ??, dit lukte mij niet, en waarom niet ?? 

Wat met een triple Lnb.
Deze staat zo dat centraal (bevestiging) is nu 23.5 en links en rechts de 28 en 19.2.
Daar de 23.5 nu centraal staat, moet ik dan niet deze instellen, of moet ik hier ook de 19.5 instellen ??

Veel vragen voor een starter.
Thx voor eventuele reacties

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: richten van schotels met behulp van Amiko Xfinder,
« Reactie #1 Gepost op: 09-06-2015, 18:14:25 »
Disecq1 = ASTRA 1 (19,2 oost)
Disecq2 = ASTRA 3 (23,5 oost)
Disecg3 = ASTRA 2 (28,2 oost)
Disecq4 = Hotbird (13,0 oost)

Dit bovenstaande zijn de standaard instellingen van Canal Digitaal / TV Vlaanderen (Fastscan ontvangers)

Als je een satelliet gaat zoeken moet je de satelliet die je wilt gaan uitrichten instellen op je meter. Standaard staat die op Disecq1.  Bij een DUO of Triple sat LNB is dat dus de ASTRA1 !!  Het uitrichten op ASTRA1 is echter niet handig daar bij een DUO en TRIPLE sat LNB de ASTRA3 om de klem van de houder moet zitten.  Je zult dus je meter op Disecq2 !!! = ASTRA3 zetten en dan pas je schotel gaan uitrichten. Door dit commando shakelt de meter de LNB naar ontvangst van ASTRA 3 . Zet wel de LNB schuin in houder volgens bijgeleverde instructie en zoek nu de ASTRA3 satelliet met je meter. Heb je de juiste satelliet gevonden en afgesteld (let op dit komt erg nauwkeurig!) moet hij dus beeld geven op een van de kanalen van de ASTRA3!!   Voor de andere satellieten te checken kan je je meter dus middels het disecq commando omschakelen(zie diseqc lijst hierboven) of kijk met een ontvanger mee op een andere uitgang en test of je op de (vrije=FTA) kanalen beeld hebt.

Gaat het nu wel lukken ;-)
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG