tōd - uitgesproken als toad
Mijn interesse voor beacons is jullie vast niet onopgemerkt gebleven en het blijkt dat er meerdere initiatieven van de grond zijn gekomen. Een van deze initiatieven begon via het kickstarter project en is inmiddels volledig gefunded.
De tōd lijkt wat meer mogelijkheden in zijn mars te hebben dan bijvoorbeeld de tile, waar ik gisteren nog een artikel van herplaatst heb. De tōd is programmeerbaar en kan doorontwikkeld worden. In theorie zou je er net als de tile ook een cloud netwerkje mee op kunnen zetten of een geocache beacon net als de garmin chirp.
Helaas zijn tōds momenteel nog niet leverbaar. Slechts de mensen die mee hebben gedaan in het kickstarter project hebben hun tōd inmiddels ontvangen of zijn druk bezig om ze te krijgen.
De tōd ziet er veelbelovend uit en is naar mijn idee voor veel dingen toepasbaar. Vooral het lage energiegebruik en de relatief lage aanschafkosten maken het mogelijk om door te ontwikkelen (hacken). De makers van tōd staan hier ook open voor en noemen het dan ook 'open hardware'. Hiervoor hebben ze een aparte community in het leven geroepen met de naam
opentod.org.
Een app voor iOS toestellen vanaf versie 6.0+ is er al en een android app is in de maak.
Mochten jullie meer informatie hebben dan houdt ik mij uiteraard aanbevolen.
Links :
Kickstartertōdhqopentod.org