Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 11:37:09

Pagina's: [1]

Auteur Topic: HD Ontvangst  (gelezen 2742 keer)

Offline maryke40

• Nieuwe gebruiker
  • *

HD Ontvangst
« Gepost op: 23-06-2013, 08:53:25 »
Ben in bezit van een volautomatische schotel op mijn camper met 1 LNB, nu wil ik een nieuwe sateliet ontvanger aanschaffen omdat canaldigital in de toekomst geen analoge maar alleen HD gaat uitzenden, moet er dan ook een andere LNB op mijn schotel worden geplaatst??? of kan ik met de huidige LNB wel TV blijven kijken??.

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator
  • Super Premium gebruiker

Re: HD Ontvangst
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2013, 12:17:35 »
Dat hangt er een beetje af wat je precies wilt ontvangen.  Canal Digitaal zend op meerdere satellieten uit.
De LNB zelf zou geschikt moeten zijn. Maar wellicht is het te overwegen om een Duo LNB te nemen. Aan de andere kant weet ik niet hoe stabiel dit is op een camper. En hoe volautomatisch is het systeem ?    Zoekt hij zelf de satellieten ?

Marcus

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #2 Gepost op: 24-06-2013, 08:21:20 »
Het ligt er idd aan wat voor merk vol? Automatische schotel je op dak hebt staan. Misschien dat je dat in je volgende posting kan vermelden en tevens wat je gebruikt als satellietontvanger? Is dit een losse ontvanger??

Op fit moment worden er geen analoge zenders uitgezonden middels de astra1 satelliet. Mocht je installatie nu gewoon de satelliet vinden dan is je installatie in ieder geval digitaal geschikt.

Offline hein batenburg

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2013, 11:53:33 »
Als je een volautoamtische satzoeker op de camper hebt staan zoekt deze zelf je kanalen en de juiste satpositie.
Dan heb je niks anders nodig.
Wel een geschikte receiver die zowel HD heeft als moet kunnen omgaan met de positionering van de parrabool. (motorsturing)
Wel moet je bedenken dat even snel wisselen tussen astra 1 en 2 niet zo makkelijk gaat.
Belangrijk is dus wat wil je.
Alleen nederlandse TV zou ik kiezen voor een vaste instelling op astra2.
Wil je ook duitse TV moet de installatie kunnen schakelen , maar snel zappen gaat niet.
Ik weet de mogelijkheden van je posionering niet dus het is mi verstandig even te raden te gaan bij een ervaren satelliet handelaar.
Overigens is analoog als jaren uit voor nederlandse tv.

mvg

Hein

Offline ikea

« Reactie #4 Gepost op: 31-08-2013, 10:37:12 »
Die volautomatische schotels ... ik heb er toch al mensen mee zien sukkelen hoor. Schotel was al een kwartier aan het draaien op het dak van de mobilhome en geen resultaat. Een half uur nadien van hetzelfde. Met mijn manuele schotel en de satfinder was dit op ongeveer 5 minuten werk. Als je een beetje ervaring hebt ...
Pagina's: [1]

`