Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 12:34:23

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Voorstellen en vraag.  (gelezen 3657 keer)

Offline Dadir

• Nieuwe gebruiker
  • *

Voorstellen en vraag.
« Gepost op: 26-04-2013, 14:55:53 »
Beste forummers,

Ik ben Abdul en kom uit Nijmegen. Mijn hobby's zijn voetballen en naar sport en films kijken e.d.
Ik heb sinds kort een Dreambox dm800-HD PVR openpli. Deze box werkt goed alleen heb ik weleens storingen op bepaalde kanalen, RTL, filmkanalen e.d.
die gaan van haperingen naar zwart beeld zonder geluid, komt in de avond vooral voor.

Nu heb ik mijn leverancier gebeld en die is momenteel met een verbouwing bezig gaf hij aan. Hij had het over dat satfinder verkeerd is en het moet max(?) worden, de instellingen moeten gewijzigd worden en ik moet de box meenemen over een aantal dagen. Ik wil proberen dit zelf op te kunnen lossen. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Jullie mogen gerust vragen stellen indien dat niet het geval is.

Groeten,

A.

« Laatst bewerkt op: 26-04-2013, 15:05:23 door Dadir »
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Offline alain

• Super Premium gebruiker

Re: Voorstellen en vraag.
« Reactie #1 Gepost op: 26-04-2013, 22:15:44 »
eersten vooral welkom op het forum.
heb je ook problemen met de ongecodeerde kanalen bv. BVN of andere vrije kanalen ?
en met wat kijk je naar de NL gecodeerde zenders?heb je een eigen kaart of iets anders?
wat voor buiteninstallatie heb je,1 lnb of meerdere?
wat je eerst kan doen is als de schotel goed staat uitgericht naar de systeem instellingen gaan van je dreambox
instellingen--systeem--kanalen zoeken----satfinder
hier kan je je signaal checken of je schotel goed staat
de BER waarde moet op 0 staan en de rest zo hoog mogelijk
als dit goed is moet je normaal gesproken geen problemen hebben tenzij je kijkt via cardsharing en nog steeds freezes(haperingen) hebt in beeld dan ligt de fout bij een slechte cardsharing server en niet bij jouw.

Offline Dadir

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 27-04-2013, 17:52:03 »
@ Alain,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb een schotel met 4 lnb's, ik ga controleren of deze goed uitgericht is a.d.h.v. jou tip!

Je hoort nog van me z.s.m.

Groeten,

A.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Offline Dadir

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2013, 11:47:02 »
Heren,

Een vriend van mij had er naar gekeken en had wat instellingen gewijzigd. Het is weer goed.

Bedankt voor de reacties.

Groeten!

Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG