Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2024, 02:14:47

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Decoderen opnames HD Medion Life P24017 (MD 28009)  (gelezen 3144 keer)

Offline satlake

• Nieuwe gebruiker
  • *

Decoderen opnames HD Medion Life P24017 (MD 28009)
« Gepost op: 14-04-2013, 21:31:48 »
Zaterdag op proef bij de Aldi een HD Medion Life P24017 (MD 28009) gekocht. Had er niet zo veel vertrouwen in. Externe harde schijf aangesloten en het werkt allemaal boven verwachting. Heb nu nog de vraag hoe ik de gecodeerde opnames kan decoderen. De software voor mijn oude Top kende ik wel, maar dit is weer een nieuwe sport. Weet iemand welke decoderingssoftware (en waar te vinden) er voor de Medion is?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: Decoderen opnames HD Medion Life P24017 (MD 28009)
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2013, 00:14:09 »
Vers van de pers van Medion lees ik ......

Als een programma gecodeerd op de externe schijf staat is decoderen door de computer waarop de losse schijf daarna is aangesloten mijn in ziens onmogelijk. Je zult in het menu van de ontvanger moeten zoeken of er een mogelijkheid is de opname te decoderen.

Anderzijds, als je de externe schijf aan de computer hangt zie je dan wel bestanden??? Zo ja,  zijn deze niet af te spelen met een of andere CODEC??

Offline satlake

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2013, 20:22:10 »
Mr. Sat, bedankt voor je antwoord.
Het is juist mijn bedoeling om de opnamens door de ontvanger op de TV te laten afspelen en niet op de computer.
Ik zoek dus een stukje software (applicatie, plugin), te plaatsen op de ontvanger, waarmee ik de decodeerprocedure automatisch via een timer kan laten verlopen zodat ik niet na een paar dagen de gecodeerde opname niet meer kan zien. Bij mijn oude Topfield had ik daarvoor de applicatie Silverline, met een goede decodeerfunctie. Voor de Medion weet ik jammer genoeg niet wat ik daarvoor moet gebruiken. Ik hoop dat iemand mij even op weg kan helpen.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2013, 23:59:33 »
Silverline ken ik wel gemaakt door een slimme hobbiest programmeur) Dit soort jongens zijn echter op een hand te tellen die dit kunnen maken!!

Wat betreft jouw nieuwe ontvanger is het natuurlijk de vraag of de opnames gecodeerd er opstaan??  Om dit te testen probeer je het zoals ik hierboven heb proberen te omschrijven. Zit het niet in de firmware van je ontvanger is het misschien een idee om medion in Duitsland eens te schrijven. Het zal allemaal wel afhangen hoeveel van deze apparaten door medion aangeschaft zijn en of dit interresant genoeg is dit in een volgende firmware versie aan te passen. Ik betwijfel het eerlijk gezegd.(kosten-baten)

Nu denk ik weer even aan de Topfield echter gaat dat niet automatisch. Als je nu op play drukt  van een opname en druk hierna weer op de opname toets neemt hij het misschien ongecodeerd als tweede bestand op. truukje destijds met de Topfield.

Offline alain

« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2013, 13:32:29 »
ik denk niet dat het mogelijk is via plugins of applicaties.
maar is het niet zo dat opgenomen programmas altijd te zien blijven?
deze kan je gewoon afspelen met de ingebouwde mediaplayer van je receiver
ik heb deze forum gevonden waar het een en ander staat over de medion ontvangers.
http://forum.digitalfernsehen.de/forum/medion-tevion/
is wel in het duits,zou geen probleem moeten zijn.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2013, 18:47:08 »
Als ontvangers gecodeerd opnemen is een film meestal na een week of 4 niet meer te zien. Tijdens het afspelen van de film maakt die gebruik van sleutels van de smartcard en die zijn elke maand anders.

Offline satlake

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2013, 09:43:45 »
Bedankt voor jullie bijdragen. De Medion neemt gecodeerd op, dus met dollartekentje. Werd bevestigd door de Duitse Medion serviceafdeling. Ook is er geen mogelijkheid het te decoderen, wat inderdaad moet als je het na een aantal weken nog wil bekijken: mijn vrouw is nogal van het opnemerige type. De oude Topfield- truc (afspelen en direct opnemen) werkt eveneens niet. Na uren zoeken op internet in fora (vooral in Duitsland) om software te vinden geef ik het maar op: Medion gaat weer naar de Aldi, mag je gewoon vier weken over doen. Overigens wel raar dat een apparaat wordt verkocht met opnamefunctie en dat je het dan als fabrikant niet zo kunt regelen qua software dat je de gecodeerde opnames na een poosje nog kunt bekijken. Een jaar of zeven geleden had ik een SD SAB, die het ongecodeerd opsloeg. Vraag die ik nog aan jullie heb: zijn er HD PVR's met twee tuners die ongecodeerd opnemen of waar het met gemakkelijk te vinden software mogelijk is te decoderen? En niet zo duur? En dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n ramp van CD! Met een externe harde schijf aan een touwtje mag ook, die heb ik hier nog wel. Ben nieuwsgierig of jullie een tip hebben?

Offline satlake

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #7 Gepost op: 18-04-2013, 18:26:55 »
Niemand een tip? Of vraag ik het onmogelijke? ;)

Offline alain

« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2013, 23:18:02 »
zelf heb ik een dm 800 hd,is geen twin tuner maar neemt op en je kan de opnames altijd bekijken,enkele films opgenomen verleden jaar en je kan ze nog steeds bekijken.
als je goedkope twin tuners wilt dan moet je de

Amiko Alien 2 Twin Tuner =160eur.
VU+ Duo Twin Linux=300eur
Xtrend ET 9000 HD Twin PVR=320eur

prijzen zijn schattingen en enigma2 based vergelijkbaar met de dreambox,er zullen ongetwijfeld nog andere zijn.
googel eens zelf op: PVR Twin Ontvangers

Offline satlake

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #9 Gepost op: 19-04-2013, 14:49:10 »
Bedankt, ik heb na enig gegoogel direct zo n Amiko besteld.Lijkt me wel goed.
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG