Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

12-09-2024, 01:03:35

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Update probleem MVision 300 NET  (gelezen 3021 keer)

Offline jovanwe

• Nieuwe gebruiker
  • *

Update probleem MVision 300 NET
« Gepost op: 01-04-2013, 09:38:00 »
Wie kan mij helpen! Heb net de laatste update (6.19) uitgevoerd op mijn
MVision 300 Net. Gevolg: het apparaat herkent mijn smartcard (Canaldigitaal) niet meer. Ik kan alleen nog maar BVN op 14 ontvangen. Alle overige zenders die ik met mijn abonnement moet kunnen ontvangen geven de melding "gecodeerd kanaal" . In het menu zie ik nog het volgende: als mijn smartcard niet in het apparaat zit staat er keurig in het Nederlands " Smartcard" en als de smartcard wel in het toestel zit staat er in het Engels " Unknown".
Tot 2 minuten voor de update werkte alles nog perfect.
Het ligt dus zeker niet aan het signaal van de provider.
Ook terugstellen naar de fabrieksinstellingen heeft geen resultaat. Bij de info in het menu blijft ook dan staan dat de laatste update van " feb 13, 2013" is.
Wie helpt mij aan de oplossing voor mijn probleem.
BVD,
Johan van wezel

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: Update probleem MVision 300 NET
« Reactie #1 Gepost op: 01-04-2013, 11:38:53 »
Hallo Johan,

Kijk maar eens hier !!! voor de update

http://182.16.2.60/#page3

Voor de verder rest verwacht ik niet dat je je kaart verkeerd om in de ontvanger hebt zitten.

Er zitten waarschijnlijk ook geheime menu's in je ontvanger maar dat weet ik niet zeker. In de HD 200 was het geloof ik "menu" - "99999" (4 of 5 keer 9) drukken op je afstandsbediening om de kaartlezer weer aan te zetten als je up update had gedaan van je ontvanger.

« Laatst bewerkt op: 01-04-2013, 11:52:39 door MrSat »

Offline jovanwe

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 01-04-2013, 23:03:06 »
Mr.Sat,
Dank voor je snelle reactie.
Even voor een juist inzicht in het verloop van mijn acties het volgende.
Ik heb een recreatie-abonnement bij Canaldigitaal. Dat gaat in op ca 20 maart en eindigt ca. 20 september.
Werkt prima. Ook dit jaar. Stelde mijn schotel op, zet de decoder aan en....beeld. Zelfs zonder aparte activatie.
Alles werkte prima. Kon op meerdere satellieten diverse zenders (FTA en gecodeerde) ontvangen.
Omdat Gxmax.com kennelijk geen update meer aan kon bieden zocht en vond ik de laatste update weer op de site van MVision zelf.
Die heb ik in eerste instantie uitgevoerd. Daarna kreeg ik via de leverancier van mijn MVision 300 Net het advies om voor de update te zoeken op de site MyCavern.com. Ook dat gedaan en gedownload. Bleek exact dezelfde update files te betreffen als via MVision-site. Klein detail: bij MVision heeft de updatefile de aanduiding .....0619 en bij MyCavern .....F619, of net andersom dat weet ik nu even niet zo precies.
Beide geprobeerd uit te voeren.
Resultaat hetzelfde. Alles blijft staan op "gecodeerd kanaal"
Heb inmiddels via de site van MVision ook de "recovery tool 300" gedownload en ga die morgen uitvoeren.
Benieuwd wat dat op zal leveren.
Het resultaat zal ik hier zeker melden.
Ik vind het wel vreemd dat een bedrijf dat een product in de markt zet, updates laat verzorgen door andere bedrijven als Gxmax.com, My Cavern.com e.a.?
Ook aan MVision heb ik om een oplóssing gevraagd maar nog niets van vernomen.
Ik wil gewoon mijn installatie technisch up to date houden. Die updates worden immers toch niet voor niets aangeboden. Ben benieuwd of mijn probleem snel opgelost zal zijn. Want het is eigenlijk te gek voor woorden dat een apparaat door wat electronische wijzigingen niet meer goed werkt. Als ik het apparaat laat vallen dan kan ik "schade"  accepteren. Maar dit soort "schade"  vind ik onaanvaardbaar.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 02-04-2013, 06:56:06 »
Je hebt natuurlijk ook nog je leverancier die je kan helpen. !!!! Waar komt die voor in dit plaatje??? Of heb je de gebruikelijke internet garantie erbij gekregen , de zogenaamde BOGO garantie. Bocht Om Garantie Om??

De "originele"  firmwares van mvsion ondersteunen geen seca!! (Rechtenkwestie) = de codering die canal digitaal en TVvlaanderen gebruikt. Hiervoor moet je dus de alternatieve software hebben die je kunt vinden op de link in bovenstaande posting. Daarnaast zijn er geheime menus waarmee je in de alternatieve firmware weer de smartcard lezer activeerd.

Ik heb het wel eens meer gezegd in andere postings. als je gewoon een kijker bent en geen hobbiest neem dan een officieel goedgekeurde ontvanger en geen ontvanger die de decodering nabootst. Welke ontvangers dat zijn kun je vinden op de websites van canal digitaal en tvvlaanderen.

Offline jovanwe

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 02-04-2013, 12:15:20 »
MrSat,
De leverancier is van Hunen uit Putten, volgens mij een gerenommeerde zaak. Heb daar ook al enkele emails mee uitgewisseld. Probleem is nl.dat ik in Roosendaal (NBr) woon en Putten (Gld) een aardig eind uit de buurt ligt. Toen ik in Garderen op de camping stond en een nieuwe decoder nodig had was het lekker dichtbij. Nu vormt de afstand om daar even langs te gaan een belemmering. En dus zoek ik eerst zoveel mogelijk raad en daad van achter mijn computer.
Ik ben een hele nieuwsgierige kijker met veel interesse voor techniek. Maar wel een leek.

Offline jovanwe

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 02-04-2013, 12:51:52 »
Vervolg op mijn laatste posting.
Heb getracht de Recovery-tool van MVision te gebruiken maar die werkt (bij mij) niet. Eerst het .rarbestand uitgepakt en daarna het .....download.exe bestand geprobeerd te starten. Zonder resultaat.
Ik denk wel dat je informatie mij leert waar het fout is gegaan.
Toen ik op de site van Gxmax.com niet meer terecht kon ben ik direct naar de site van MVision gegaan. En daar zag ik de update voor mijn type decoder.
Doordat ik die geinstalleerd heb zijn er waarschijnlijk in het apparaat wat zaken op terug gezet (oorspronkelijke firmware?) waardoor met name alles van Canaldigitaal nu geblokkeerd wordt. Daarna alsnog de update van MyCavern.com er overheen gezet maar dat werkt dus duidelijk niet.
Ik zal dus toch een ritje naar Putten moeten gaan maken, vrees ik.
In ieder geval bedankt voor je support.
Johan van Wezel

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #6 Gepost op: 02-04-2013, 21:24:43 »
Beste Johan, je hebt een PM .

Offline jovanwe

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #7 Gepost op: 02-04-2013, 21:39:33 »
Ter afsluiting van mijn topic deze laatste toevoeging.
De leverancier -de fa Van Hunen uit Putten heeft mij vanmiddag telefonisch ondersteund en enkele
emails toegezonden met de juiste bestanden.
In dit geval dus geen BOGO-garantie maar SERVO = SERvice Van de eerste Orde!
jovanwe

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 03-04-2013, 09:43:55 »
Kijk pluimpje voor de Firma van Hunen!
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG