Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-10-2024, 15:39:32

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Schotel smokkel Cuba  (gelezen 6881 keer)

Offline realpino

• Nieuwe gebruiker
  • *

Schotel smokkel Cuba
« Gepost op: 19-11-2012, 19:05:45 »
Beste forumleden,

Ik kom al een aantal jaren regelmatig op Cuba, steeds wordt mij dan gevraagd om een satteliet schotel mee te nemen.
Ik heb ze uitgelegd dat dat niet echt een optie is gezien de omvang en typische vorm van het apparaat, en dat ik op de luchthaven waarschijnlijk door de mand zal vallen.
Satelliet ontvangst is immers nog steeds verboden voor de normale Cubaan.
Nu zat ik laatst een beetje te struinen naar iets met een "low-profile/stealth"-achtig uiterlijk. Iets wat dus niet opvalt en klein is.
Ik kwam uit bij de platte schotels van selfsat, klein, licht en dus plat. Kan makkelijk in de koffer, en mocht ik gecontroleerd worden dan zullen ze waarschijnlijk toch niet direct weten wat het voorstelt. Een gokje waard, en kost geen vermogen.
Als reciever wil ik het ook simpel houden en heb al van die kleine free to air ontvangertjes gezien. Mijn vraag, als leek op dit gebied, is of de DVB-s standaard ook daar te ontvangen is en of er misschien nog andere dingen zijn waar ik niet aan gedacht heb. (iets met frequenties ofzo)

alvast bedankt

Offline realpino

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: Schotel smokkel Cuba
« Reactie #1 Gepost op: 05-01-2013, 03:12:48 »
Heb de zooi zoals boven beschreven aangeschaft.
Ik houd u op de hoogte of ik e.e.a. het land binnen krijg, en ofdat ik de hispanic, mexsat en galaxy satelieten daar kan ontvangen. (stealth)

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 09-01-2013, 10:20:14 »
Ik hoop voor je dat je daar satellieten mee kunt ontvangen.

Om te bepalen of het überhaupt mogelijk is ga je naar www.satbeams.com  Als je de desbetreffende satelliet hebt gevonden ga je naar footprints. Kies de juiste footprint en hij zal aangeven wat de schoteldiameter moet zijn.

Met Europese ontvangers en een universal LNB ontvang je tussen de 10950 en 12750 Mhz in verticale en horizontale polarisatie. Alle frequenties die daar onder on boven vallen zijn dus niet te ontvangen !!!

Een selfsat schotel heeft een vergelijkbare versterking als een 50 cm schotel  !!!

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2013, 16:14:51 »
Ben toch erg benieuwd of het doorgekomen is en of er iets te ontvangen is.

Marcus
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG