Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 03:01:27

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: signaal  (gelezen 17269 keer)

Offline usaleuven

• Nieuwe gebruiker
  • *

signaal
« Gepost op: 24-02-2013, 23:07:14 »
Is het mogelijk dat je met een signaalsterkte van 90 % en kwaliteit 70 % je de hd kanalen van tv vlaanderen niet kan krijgen?

We hebben ze altijd gehad maar na een uitval van de schotel gaan ze niet meer.
Groetjes
usa

Offline GerNic

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: signaal
« Reactie #1 Gepost op: 04-03-2013, 17:51:21 »
Sorry,kan niet helpen, ik heb iets gelijkaardigs.
De schotel is met behulp van een Xsarius Pro 02 piekfijn gericht. Beeld op de Xsarius. Signal quality 72% Signal intensity 75%
wanneer ik met een coax van 5m lengte een Topfield of een Philips decoder aansluit heb ik nul signaalkwaliteit, wanneer ik deXsarius aansluit is alles OK. Ik begrijp er niets van. Zelfs al een signaalversterker tussengeschakeld en niets.

Offline alain

• Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2013, 20:05:29 »
Sorry,kan niet helpen, ik heb iets gelijkaardigs.
De schotel is met behulp van een Xsarius Pro 02 piekfijn gericht. Beeld op de Xsarius. Signal quality 72% Signal intensity 75%
wanneer ik met een coax van 5m lengte een Topfield of een Philips decoder aansluit heb ik nul signaalkwaliteit, wanneer ik deXsarius aansluit is alles OK. Ik begrijp er niets van. Zelfs al een signaalversterker tussengeschakeld en niets.

dan is er degelijk wat mis met de coax kabel,check de uiteinde eens goed bij de f-connectoren,de fijne haartjes mogen niet in aaraking komen met de middelste koper draadje.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 07-03-2013, 10:04:16 »
Als je op de xsarius wel beeld hebt moet je je eerst afvragen is dit wel de juiste satelliet ???? Je vergist je vrij eenvoudig omdat er zoveel satellieten op een rijtje staan als je gaat zoeken met de schotel.  Daarnaast zal je je 5 meter kabel moeten checken dat er aan het einde van die kabel nog signaal staat.(ook door Alain aangegeven)
Wat ook een vaak gemaakte fout is dat de LNB spanning in het menu van de ontvanger op uit/off staat. Dan zou het nog kunnen zijn dat de disecq (als je dat hebt?) in het menu verkeerd staat waardoor de ontvanger de verkeerde LNB aanspreekt.

su6
Pagina's: [1]

`