Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

29-11-2023, 12:51:09

Pagina's: [1]

Auteur Topic: CanalDigitaal en TV Vlaanderen verhuist enkele tv-zenders  (gelezen 221 keer)

Offline alain

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

CanalDigitaal en TV Vlaanderen verhuist enkele tv-zenders
« Gepost op: 02-02-2013, 23:56:08 »
 CanalDigitaal en TV Vlaanderen verhuist enkele tv-zenders die op de Astra1-satelliet doorgeeft definitief naar de Astra3-satelliet.

Het gaat om de Vlaamse tv-kanalen Vitaya en Acht uit het TV Vlaanderen zenderaanbod en het muziekkanaal MTV NL dat bij TV Vlaanderen en CanalDigitaal beschikbaar is. De drie tv-zenders zijn al enige tijd op de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost te ontvangen.

Einde satellietverspreiding Astra1
Naast de Astra3-satellietverspreiding waren deze tv-zenders ook nog op de Astra1-satelliet te bekijken. Aan deze dubbele satellietverspreiding komt op 11 februari een einde. Hiermee is de verhuizing van Vitaya, Acht en MTV NL definitief geëindigd.

Alleen ontvangst met HD-satellietontvanger
De drie tv-zenders zijn via de Astra3-satelliet alleen met een HD-satellietontvanger te bekijken. Dit komt omdat M7 Group S.A de zenders op de Astra3-satelliet in DVB-S2/MPEG4 doorgeeft.

bron:Totaal TV

Offline cobus2

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: CanalDigitaal en TV Vlaanderen verhuist enkele tv-zenders
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2013, 00:42:24 »
Ja is wel leuk weer , maar ik heb een probleem : ik heb 3 schotels maar niet een gericht op Astra 3 , een dualLNB werkt niet omdat ik 2 DISQSWITCHES heb en dat werkt niet samen.
Een oplossing zou zijn mijn HOTBIRD schotel op te offeren en die op de Astra 3 te gaan richten maar dan ben ik de Hotbird kwijt! Of de Asrtra 2 wegdoen maar dan ben ik mijn vrouw ook kwijt, die kijkt daar veel naar. Wat moet ik doen ??? Ik heb weinig of geen ervaring op dit forum dus geef ik ook mijn mail: a[email protected] ( ja ja freeler ! ( ik ben geen 40 meer)).
Ik ga kijken in mijn mail en het forum als het lukt voor jullie oplossing. Mijn dank is groot, cobus2 .
P.s behalve een gecertificeerde ontvanger ( Pace, Philips) heb ik ook 2 ontvangers die ik niet bij het groot vuil wil brengen. maxplus 2100 S +, ze doen het redelijk goed nog maar ik wil nieuwe software downloaden zie nergens meer een SITE waar dat kan voor deze ontvanger, De max is jaren "" gepest "" door Canal+ omdat hij niet gecertificeerd is, gaat nu al een tijdje goed.
Goed jongens heel verhaal ik hoop de antwoorden te vinden op het Forum & liefst even naar de MAIL : [email protected] ( ik kijk ook op het forum maar dat is nog even wennen voor mij.)
Groet, cobus2 ( spellingsfouten mogen julie houden ).

Offline alain

• Global Moderator

« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2013, 23:54:04 »
1schotel van minimum 80 cm is al voeldoende om zowel astra1,astra2,astra3 en hotbird te ontvangen
wel 4 losse lnb's en 1 diseqswitch met 4 uitgangen gebruiken.
je hoeft zoveel schotels niet te plaatsen

Offline cobus2

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2013, 23:13:08 »
Ja Karma je hebt gelijk dat wist ik al maar het schijnt een heel gedoe te zijn om de LNB''s  af te stellen op de 80 CM schotel.
Dus ja ik denkk toch dat de HOTBIRD schotel maar ASTRA 3 moet worden.
Wat gaat CANAL- volgend jaar weer verzinnen voor ons ? >:(

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2013, 23:21:45 »
Alain heeft helemaal gelijk dat je niet zoveel schotels hoeft te plaatsen.

Er duikt wel een ander probleem op waar je misschien niet aan gedacht hebt. De BE zenders zenden uit in DVB-S2 / Mpeg4 (HD) Nu is het zo dat je PACE en Philips ontvangers waarschijnlijk al redelijk verouderd zijn en ook de Maxplus 2100 welke ALLE Mpeg2 ontvangers zijn. Hiermee is dus geen BE zender van de ASTRA 23,5 te bekijken. Je zult naast je schotelinstallatie ook iets moeten gaan doen aan je ontvangers.
Pagina's: [1]

`