Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

12-12-2024, 11:23:01

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Triax 88 met drie losse koppen, wat nu?  (gelezen 3312 keer)

Offline ShabNador

• Nieuwe gebruiker
  • *

Triax 88 met drie losse koppen, wat nu?
« Gepost op: 19-11-2012, 17:44:22 »
Ik ben pas nieuw op het forum, en heb voor ik een nieuw onderwerp aanmaakte even gezocht, maar ik dwaal telkens af.

Mijn situatie:
Ik heb een Triax schotel, 88cm aangeschaft en daarbij 3 losse koppen.
Hiermee wil ik vangen: Hotbird, Astra1, Astra3.

Ik weet dat van links naar rechts (van achter de schotel gezien) achtereenvolgend Hotbird, Astra1 en Astra3 komen. (Daarnaast een eventuele 4e kop met Astra2, maar die heb ik nog niet nodig)

Maar nu ben ik verkeerd begonnen, ik heb (wederom van achter de schotel gezien) rechts van de houder Hotbird en Astra1 geplaatst. En ik heb beeld, dat wel.
Maar voor Astra3 is er geen ruimte meer.

Als ik nu links van de houder Hotbird en Astra1 plaats, heb ik rechts van de houder Astra3 geplaatst, maar heb ik natuurlijk geen beeld.
Heb de schotel en koppen horizontaal heel veel bewogen en heb een uur later nog steeds ijskoude vingers van die kou buiten.
Moet ik de schotel verticaal aanpassen? Hij staat nu op 40 graden gericht naar boven, hoe moet ik dat aanpassen?

Offline ShabNador

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: Triax 88 met drie losse koppen, wat nu?
« Reactie #1 Gepost op: 19-11-2012, 17:47:19 »
Ik ben pas nieuw op het forum, en heb voor ik een nieuw onderwerp aanmaakte even gezocht, maar ik dwaal telkens af.

Mijn situatie:
Ik heb een Triax schotel, 88cm aangeschaft en daarbij 3 losse koppen.
Hiermee wil ik vangen: Hotbird, Astra1, Astra3.

Ik weet dat van links naar rechts (van achter de schotel gezien) achtereenvolgend Hotbird, Astra1 en Astra3 komen. (Daarnaast een eventuele 4e kop met Astra2, maar die heb ik nog niet nodig)

Maar nu ben ik verkeerd begonnen, ik heb (wederom van achter de schotel gezien) rechts van de houder Hotbird en Astra1 geplaatst. En ik heb beeld, dat wel.
Maar voor Astra3 is er geen ruimte meer.

Als ik nu links van de houder Hotbird en Astra1 plaats, heb ik rechts van de houder Astra3 geplaatst, maar heb ik natuurlijk geen beeld.
Heb de schotel en koppen horizontaal heel veel bewogen en heb een uur later nog steeds ijskoude vingers van die kou buiten.
Moet ik de schotel verticaal aanpassen? Hij staat nu op 40 graden gericht naar boven, hoe moet ik dat aanpassen?

Nu met foto voor de duidelijkheid.

Offline alain

• Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 19-11-2012, 20:23:36 »
dat er geen ruimte meer is komt het omdat je de lnb voor astra 19° aan de verkeerde kant van de lnb houder hebt geplaatst.
aan de hand van de volgende foto kun je de schotel eens proberen af te stellen.
de lnb voor astra 19° zo dicht mogelijk plaatsen in het midden en hier het signaal  op afstellen en schotel vast zetten.

Offline ShabNador

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 20-11-2012, 00:57:19 »
Bedankt voor de foto, ziet er heel duidelijk uit.

Ik ga morgenmiddag (in het uiterste geval donderdagmiddag) aan de slag en dan hoor je meer van me.

Slaaplekker!

Offline ShabNador

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 21-11-2012, 14:02:10 »
Het is gistermiddag gelukt alles juist te installeren. Had met Hotbird, Astra1 en Astra3 prima beeld. Maar na het vastschroeven van alles veranderde de richting van de LNB deels. Signaalsterkte van Hotbird is nu 71%, Astra1 slechts 50% en Astra3 78%.

Maargoed, ik heb beeld. Als het wat minder fris is buiten, ga ik weer wat pielen.

Offline houara

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 03-12-2012, 18:57:51 »
Ik ben ook bezig om een schotelantenne van 4 koppen te installeren. Mijn vraag is:
Welke satelliet staat in het midden?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #6 Gepost op: 05-12-2012, 11:09:47 »
Dat ligt eraan Houara,

Welke satellieten wil je ontvangen?  (posities)
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG