Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

12-11-2024, 18:34:12

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Sab Titan II combo opname USB  (gelezen 3234 keer)

Offline lofty

• Nieuwe gebruiker
  • *

Sab Titan II combo opname USB
« Gepost op: 19-08-2012, 16:57:35 »
Beste allemaal,

Begrijp iets niet bij opname USB stick, zie bij status van de stick "ondersteunt 1SD opname en 1SD timeshift".
Maar heb ook HD zenders, is dat de verklaring dat ik deze niet kan opnemen?
En .... hoe kan ik deze WEL opnemen, de stick is 32 Gb en geformateerd onder NTFS.

Wie weet hoe dat zit?

Met dank

Marcel
Marcel

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: Sab Titan II combo opname USB
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2012, 22:28:06 »
het probleem kan zijn dat je USB stick NIET geschikt is omdat deze te langzaam is.  Toen ik dit de eerste keer tegenkwam geloofde ik het ook niet maar er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende USB2.0 sticks.  Je hebt er een nodig met de snelste doorvoersnelheid anders doen of je opname het niet of het beeld stottert etc.

Er bestaan op het internet gratis programmas waar je de snelheid mee kan testen.

De testen die ik op zo'n 10 verschillende USB sticks heb geprobeerd kwamen er maar 2 erdoorheen. Dit waren desteijds 8 Gb sticks van rond de 16-20 euro per stuk. De goedkope versies vielen allemaal af.

Offline lofty

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2012, 16:13:13 »
Dank Mr Sat,

Zal de test eens doen, met de drie USB sticks die ik hier heb.
Laat dan nog iets van me horen.

Marcel

Offline lofty

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 16-09-2012, 17:47:18 »
Beste, zoals beloofd hier een verslag van de resultaten over de problemen met sticks.
Heb alles eens grondig uit gespit en merk nu dat er meer problemen zijn ???
Heb de test gedaan met al mijn sticks en zelfs een nieuwe aangekocht die sneller zou zijn.
Resultaat nog altijd wisselend, de ene keer is de opname zichtbaar de ander keer gecodeerd.
Merk ook dat soms als ik overschakel van bvb Een naar Vt4 die gecodeerd doorgezonden worden door Tv vlaanderen ik op bvb vt4 het bericht gecodeerd kanaal door krijg!
Na uit -en aanschakelen van de sab krijg ik dan weer gewoon beeld.
De signaalsterkte en Q is op alle transponders goed tot redelijk S~8 Q~6 a 7.
Heb al de verschillende amstar software geprobeerd maar schijnbaar zonder resultaat?
Ook met teletekst heb ik soms op VRT problemen, maar enkel op satelliet, bij overschakelen op de dvbt antenne krijg ik perfecte teletekst.
Denk dat het probleem bij tv vlaanderen zit wat is uw mening?
Met dank,
Marcel

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 18-09-2012, 21:19:53 »
Beste Marcel,

Als je in beeld krijgt "kanaal is gecodeerd" en met aan en uitzetten doet die het wel is bijna zeker een firmware oftewel ontvanger probleem.  Je zit namelijk met een NIET goedgekeurde ontvanger op de zenders van TVvlaanderen (geldt trouwens ook als je kijkt naar Telesat of canal Digitaal) en dat kan dus dit soort problemen veroporzaken. De codering namelijk is een simulatie van de originele dus je hebt nooit 100% garantie dat het werkt (of blijft werken!)
Het gecodeerd opnemen kan ermee te maken hebben als je een kanaal aan het opnemen bent je misschien overschakeld naar een ander kanaal??  maar ook met eerder genoemde.

In neem aan dat je de teletekst functie gebruikt van de ontvanger als je aan het kijken bent op de satelliet. Ook hiervoor geld het eerstgenoemde.

Je hebt in ieder geval ervoor gezorgd dat je de nieuwste Firmware in de ontvanger hebt zitten. Misschien hierna een fabrieksreset doorvoeren en opnieuw de kanalen laten zoeken kan een remedie zijn.

Note:
Voor iedereen die gewoon TV wilt kijken denk eens aan een platte TV aan te schaffen waar een satellietontvanger zit ingebouwd!!!  Samsung UE 32/40/46 ''  ES6300 of hoger (DVB-S)

Offline lofty

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 29-09-2012, 17:41:38 »
Dag Mr Sat,

Bedankt voor de tips, heb de voorlaatste soft geload, (de laatste gaf dus fouten).
Nu gaat alles naar wens, ook opnemen gaat blijkbaar zonder problemen. (Met gelijk welke usb stick)
Heeeeel erg bedankt voor de antwoorden, tips en steun.

Marcel
Pagina's: [1]

`