Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-10-2024, 15:28:35

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Mvision HD300 net van gxmax software terug naar originele solftware van Mvision  (gelezen 2793 keer)

Offline solifer1

• Nieuwe gebruiker
  • *

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Mvision HD300 net weer kan voorzien van de originele software van Mvision? Heb gebruik gemaakt van de door gxmax aangeboden Speedy-software. Probeerde de originele software 6.16 van de Mvision-site te laden maar dit lukt niet. Ligt de oplossing in de recovery tool waarbij ik eerst het originele bin-bestand via een nulmodemkabel weer in de receiver terugplaats om vervolgens de software van Mvision te laden of is JTAG de oplossing? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast dank.

Solifer1

Probleem leek opgelost: eerst zelfde originele SW versie als de gxmax versie en vervolgens geupdate naar 6.16. Echter nadien bleken C+kanalen allen gecodeerd, terwijl de C+kaart in andere receiver normaal functioneerde en ook na terugplaatsen van de Gxmax SW.Toch iets te maken met bin-file? Is deze mogelijk vervangen bij eerste installatie Gxmax SW?
« Laatst bewerkt op: 30-07-2012, 09:58:50 door solifer1 »

Offline solifer1

• Nieuwe gebruiker
  • *

Vervolg van mijn poging gxmax SW te vervangen door de originele Mvision Sw:
recovery tool voor HD300 serie en bin-file in Mvision HD300 geplaatst en zoals in readme.txt geadviseerd een factory reset gedaan.
Kreeg SW 4.52. Kanalen weer ingeladen echter de kanalen welke door de CD-kaart gedecodeerd zouden moeten worden blijven gecodeerd.
FTA-kanalen geven geen problemen. Laad ik vervolgens weer de Gxmax SW, dan worden de CD kanalen keurig gedecodeerd. Wie heeft hier een verklaring cq oplossing voor?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Heel simpel!

Met de originele software is het niet mogelijk de kanalen te decoderen. Alleen de verie van gxmax geeft die mogelijkheid.

Offline solifer1

• Nieuwe gebruiker
  • *

Dank Mr. Sat. Het betekent, dat als je een CD-kaart hebt en je deze wilt blijven gebruiken je verstoten blijft van nieuwe features en van fabriekswege te ondervangen onvolkomenheden. Jammer, want het is een goede HD-receiver, zij het niet CD-gecertificeerd maar aan dit laatste zal ook een kostenplaatje hangen. 

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Ik weet natuurlijk niet welke features je zoekt in je mvsion maar als je toch de laatste versie van gxmax download heb je toch alles wat je hartje begeert??
Pagina's: [1]

`