Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 11:12:21

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Overstappen van visiosat G3A naar G3C  (gelezen 2715 keer)

Offline Divonko

• Nieuwe gebruiker
  • *

Overstappen van visiosat G3A naar G3C
« Gepost op: 20-07-2012, 20:14:50 »
Een paar vragen mbt het overschakelen van visiosat G3A naar G3C.

Ik ben nieuw op dit forum.
Sinds 2006 ontvang ik met een visiosat bisat G3A (Hotbird, Astra 1 en Astra2). Een en ander toen door een bedrijf geinstalleerd.

Ik heb een  homecast 9000 CICD PVR (voorheen had ik een eycos 50.12), Bose 3-2-1 en Pioneer Kuro KRP500 plasma.

Omdat regionale zenders en een aantal HD zenders op de Astra 3 zitten en ik helemaal nooit op de hotbird kijk, wil ik overschakelen op een G3C ( Astra 1,3 2).

Na wat speurwerk op internet ben ik er achter dat ik een andere (G3C) houder moet kopen en 3 nieuwe (twin) LNB’s, die smaller zijn, omdat ze nogal dicht op elkaar gaan zitten.

Ik wil proberen een en ander zelf te gaan installeren, voor de eerste keer.
Ik heb begrepen dat je eerst de middelste astra 3 goed moet hebben zitten en dan de astra 1 en 2 mogelijk in hoogte op het LNBhouder op het plaatje moet aanpassen.
De decoder zal ik wel opnieuw moeten laten scannen om de astra 3 kanalen op te pikken.

Vragen:

1.   Elevatie van de schotel was goed voor de G3A configuratie, kan ik deze zo laten voor de G3C configuratie?

2.   Aanschaf G3C houder; kan ik deze er zo op schuiven en is de LNB stand dan goed, of moet ik ook de Azimuth van de schotel aanpassen?

3.   Voor LNB’s, zie ik verschillende opties

a.   Alps Twin LNB met ruis 0.8 (€34.95), 460 gram

b.   Alps twin LNB BSTE5-101B ruis 0.6 of 0.4, 460 gram   

c.   Megasat twin LNB (€19.95), 121 gram (test: http://www.tele-satelliet.com/TELE-satellite-1111/ned/megasat.pdf)

De Megasat’s lijken op papier beter, lichter in gewicht en goedkoper

Wat is de beste LNB keuze? (performance, quality) en is er verschil tussen de Alps a en b? Advies van lnb’s afwijkend van hierboven mag ook nauurlijk als er betere zijn.

4.   Als ik een G3C houder bestel, krijg ik dan een plaatje met drie lnb houders die ik in elkaar moet schroeven?

5.   Ga ik meetapparatuur zoals een satfinder nodig hebben

Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG