Ik heb deze ontvangers (ik heb er twee) nu zo'n twee jaar. Ik heb ze gekocht om HD-zenders te kunnen bekijken. Niets meer en niets minder. Ik doe er dus niets illegaals mee, want dat krijg ik iedere keer op m'n bord. In het begin update ik de ontvangers "braaf" maar na verloop van tijd ontdekte ik dat a. het beeld met de nieuwste update soms bij het irritante af bleef hangen en b. het geluid soms ook onderbroken wordt. Ik heb de geluid via de coax aansluiting. Zo langzamerhand krijgen de ontvangers dus uiterst vervelende nukken. Ik gebruik nu de software versie 4.92 en die doet het met zowel het beeld als geluid goed. Maar de ontvanger is duidelijk "over" z'n hoogtepunt heen. Dat is "over"duidelijk. Er schijnen nu weer nieuwe ontvangers van een ander merk te zijn waar je weer allerhande illegale dingen mee kunt doen, waar ik dus helemaal geen belang bij heb. Maar mijn twee M-Vision ontvangers waren duur genoeg en moeten nog maar een poosje mee gaan.
Zolang je niet met de nieuwste software meegaat en niet een te grote (externe) vaste schijf (max. 500 Gb.) gebruikt werkt bijna alles goed. Ik vraag me twee dingen af. Waarom hebben ze een "timer" in de ontvanger gebouwd die toch niet werkt? Waarom hebben ze "maar" een 10/100 Mb. lan-poort in de ontvanger zitten? De meeste apparaten hebben tegenwoordig een 10/100/1000 Mb. lan-poort.
-= GensNet =-