Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-10-2024, 14:37:20

Pagina's: [1]

Auteur Topic: DSR2212  (gelezen 2353 keer)

Offline zoopenguin

• Nieuwe gebruiker
  • *

DSR2212
« Gepost op: 27-03-2012, 17:21:54 »
Beste,

Ik heb van een kennis een DSR2212 gekregen om te koop te zetten. Maar heb een simpel vraagje. Sinds ik zelf geen schotel of smartcard heb wil ik graag het volgende weten. Als ik dit toestel aansluit, krijg ik de melding dat er geen smartcard aanwezig is. Ik kan dus ook niet naar het menu gaan.

Als ik nu een andere smartcard in het toestel steek, gaat dit dan gewoon werken? Of gaat het toestel geblokkeerd blijven omdat het eigenlijk de vorige smartcard wenst (dit dat er al altijd heeft ingezeten) ?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: DSR2212
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2012, 19:22:51 »
Zonder de juiste kaart is de ontvanger geblokkeerd. Je kunt hier een seca (1-2 of 3) insteken (werkend of niet werkend)  Hierna kan je in ieder geval de ontvanger testen mits deze op een schotel is aangesloten en gericht staat op de Astra satelliet 19.2 oost. Het maakt niet uit of deze kaart nu van jezelf of bijv. van je buurman is.

ALLEEN een geactiveerde SECA2 (zwarte kaart) of SECA3 (oranje kaart) smartcard zal beeld kunnen geven. Is de kaart opgezegd dan is de kaart nog steeds actief voor nederland 1,2 en 3.  Je zult dan een heractivatie moeten doen middels de website van canaldigitaal of middels een SMS (zie hiervoor de instructies op de oranje kaart)
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG