Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2024, 01:13:24

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Geen zenders meer!  (gelezen 6872 keer)

Cyberco

• Gast
Geen zenders meer!
« Gepost op: 08-03-2012, 20:07:03 »
Mijn vader heeft per ongeluk bij zijn gloednieuwe Rebox 2200 reset fabrieksinstellingen gedaan.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid meer de nederlandse zenders te pakken, als ik autom. zoek op de astra 1 sat vindt ik alleen SKY en heel veel betaalde engelse zenders.
De optie Fastscan-canaaldigitaal vindt ie niks, de balk blijft rood.
Het kanaal BVN wordt niet gevonden, de smartcard moet nog geheractiveerd worden maar volgens mij kan dit alleen als je BVN of SBS hebt op je zenders. Maar die hebben we niet.
Wat doe ik verkeerd? Moeten we toch eerst activeren?

Groetjes Marco

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: Geen zenders meer!
« Reactie #1 Gepost op: 08-03-2012, 23:21:03 »
Marco,

geen paniek ;-)

Hierbij de handleiding mocht je hem kwijt zijn

http://www.rebox.tv/documentatie/Handleiding_Rebox_RE_2200HD_PVR.pdf

Meer info firmware update etc  http://www.rebox.tv

Nu je de ontvanger hebt laten zoeken en alleen engelse zenders vindt laad hij mijn inziens zenders in van 28,2 oost Astra2 .  Nu is gelijk mijn vraag heb je een draaibare schotel?? of heb je een schotel met meerdere lnb's? of heb je een schotel met een DUO lnb (astra 1 en astra3) ontvangst. 

mogelijke oorzaken:

- Bij draaibaar:  schotel staat op verkeerde satelliet --> draai hem naar de juiste satelliet
- Bij meerdere lnb's op verschillende satposities: Je hebt middels disecq de verkeerde satelliet gekozen. --> Stel in het menu van de ontvanger de disecq instellingen als volgt in

Dit is juiste volgorde (mits door de installateur gebruik is gemaakt van de canal digitaal volgorde!!)
Astra 2 - disecq 3
Astra 3 - disecq 2
Astra1 - disecq 1
Hotbird - disecq 4

Bij DUO lnb : Schotel is verschoven . --> Richt opnieuw je schotel uit

De kanalenlijst zou met deze ontvanger simpel weer terug te zetten moeten zijn. Er zit namelijk fastscan in. 

------

Wat info van de website van de importeur

Zenderlijst aanpassen

Wil je na een zender scan deze lijst volgorde zelf bepalen, voer dan de onderstaande stappen uit:
· Klik op OK, en klik vervolgens op de BLAUWE knop, en zet de optie LCN op ‘UIT’.
· Kies vervolgens in het menu voor ‘zenderlijst manager’.
· Kies in het rechter ‘popup’ menu (selecteer modus bewerken), voor ‘zenders verplaatsen’.
· Selecteer vervolgens in de linker totaallijst met de channel up/down toets de gewenste zender, en klik op OK om deze
naar het middenpaneel te verplaatsen, herhaal dit in de eigen gewenste volgorde voor (alle) overige zenders.
· Indien tevreden over de volgorde in het midden paneel, selecteer daarna de gewenste positie in de linkerlijst (meestal
wil je positie 1), en klik op de GROENE knop. De gemaakte lijst in het middenpaneel zal verplaatst worden naar positie
1 in de linker lijst.
· Klik op EXIT.

Cyberco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 09-03-2012, 07:02:34 »
Dank je wel,

De schotel zit op de caravan met 1 lnb en is juist gericht want mijn vader heeft bvn gezien totdat ie ging prutsen.
Zal morgen eens proberen.

Marco

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 09-03-2012, 08:47:25 »

Ik neem aan omdat je een HD ontvanger hebt dat de bovenstaande LNB is gemonteerd in de schotel.

Als hij met deze LNB allemaal engelse zenders binnenhaalt is de schotel verschoven!!!!

Cyberco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2012, 15:37:44 »
Bedankt voor de hulp.

Het was heel simpel, de schotel was heel langzaam naar beneden gezakt.
Opnieuw uitrichten en scannen en klaar.

Marco
Pagina's: [1]

`