Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

12-11-2024, 18:37:28

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Hulp nodig  (gelezen 2762 keer)

Offline gilio

• Nieuwe gebruiker
  • *

Hulp nodig
« Gepost op: 19-02-2012, 10:30:09 »
Hallo,

Ik probeer via mijn 2e kaart de astra 23,5 te ontvangen op een vakantieadres. Nu krijg ik hier alle kanalen op de 19.2 prima binnen.
Signaalsterkte =58 Signaalkwaliteit =55 (19.2)
Op de 23.5 geeft hij een signaalsterkte van 48 en signaalkwaliteit van o aan, deze springt af en toe richting de 50 en meteen weer naar 0.

Nu heb ik gisteren een nieuwe kabel gekocht en een andere schotel (die hier ook staat) aangesloten,nu kwamen we hier met een beetje draaien bij de astra 3 tot sign.st 70
en signaalkwaliteit 35.Met deze sterkte geprobeerd de kanalen te zoeken maar helaas vond hij niets.. Wat doe ik fout?

Groet'n Gilio.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: Hulp nodig
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2012, 12:04:29 »
Vakantieadres??? 

Je weet hopelijk wel dat de DUO lnb niet overal werkt in Europa?

Wat voor merk ontvanger heb je? Hoe groot is je schotel? Wat voor type/merk DUO (of losse?) LNB's heb je?

Offline jsbenny

• Super gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2012, 19:39:33 »
Elke ontvanger wijst anders aan,ik heb 2 humaxen 5400, en 1 humax 2000,en een dreambox 8000
en toch richt ik mijn sateliet uit met een Xsarius meter .Deze geeft duidelijk de waarde aan en kan je gebruiken tegen de schotel (indien het een vaste schotel is)of tegen de reciever indien je een draaibare schotel hebt.(je kan er zelfs de FTA zenders mee bekijken) uitrichten doe ik in een paar minuten .

jsbenny

Offline hein batenburg

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2013, 12:46:20 »
Gezien je ontvangst kwaliteit staat je schotel niet exact genoeg gericht.
je hebt voor HD ca 80% ontvangst kwaliteit nodig.
Kijk ook eens naar je aansluiting, zit de connector wel goed, maakt hij goed contact met de randaarde?
Anders verbindingen opnieuw aanzetten en erop letten dat de rand goed contact makt dus niet glad afsnijden want dan krijg je soms geen contact
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG