Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

19-09-2024, 10:48:23

Pagina's: [1]

Auteur Topic: reebox 4000pvr  (gelezen 2668 keer)

Offline swagmanneke

• Nieuwe gebruiker
  • *

reebox 4000pvr
« Gepost op: 11-02-2012, 12:55:37 »
Heb deze week mijn reebox nog eens geupdated. heb nu de canal+ / TVV download gedaan, maar nu ondervind ik het probleem dat ik de zenders niet kan sorteren naar eigen goeddunken.
is dit normaal of doe ik iets verkeerd. voordeel is wel dat ik nu de Belgische en Nederlandse zenders in HD kan ontvangen, als ik een gewone update doe via Astra1 .2 en 3 heb ik deze zenders niet in HD.

groetjes Walter

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: reebox 4000pvr
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2012, 00:02:53 »
Bij "fastscan" volgens de Canal digitaall/TV vlaanderen of Telesat methode staan de zenders in een vast patroon. Deze lijsten zijn te downloaden op homepage van de verschillende providers.

Het is niet mogelijkde kanalen volgorde van deze lijst te wijzigen. Je kunt wel vaak eigen favorieten lijsten aanmaken. (zie gebruiksaanwijzing ontvangers)

Offline swagmanneke

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2012, 15:54:19 »
ok bedankt. zou het terug willen veranderen maar dan krijg ik op geen enkele manier die ik tot hiertoe uitgeprobeerd heb de Belgische en de Nederlandse zenders in HD kwaliteit. met de fastscan heb ik ze dus wel .

groeten Walter.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2012, 22:02:27 »
Met fastscan worden ook de Disecq instellingen vastgezet en opgeslagen. Middels deze disecq schakelt de ontvanger de LNB (de electronica die voorop de schotel zit) Bijvoorbeeld een DUO lnb ontvangt dus twee satellieten tegelijk en wordt middels deze disecq gestuurd op welke satelliet hij moet ontvangen

Disecq 1 of A  = astra1 19,2
Disecq 2 of B  = astra3 23.5

Je zult, als je dus geen fastscan gebruikt, tegen de ontvanger moeten vertellen wat voor LNB erop zit en zal dus deze instellingen handmatig moeten instellen. (LNB instellingen)

Zelf zou ik als ik een duo lnb gebruik NOOIT zelf de kanalen handmatig laten zoeken maar gebruik maken van de "fastscan" mogelijkheid.  Voor de SD ontvangers de SD kanalen lijst en voor een HD ontvanger de HD kanalen lijst.

In een fastscanlijst staan ALLE zenders van canal digitaal of TVvlaanderen of Telesat netjes gerangschikt en alle Free to Air (FTA) kanalen.
Zit er dus FASTSCAN op de ontvanger gebruik die dan ook!! Bespaar je de tijd en moeite die je moet doen om de kanalen te rangschikken , verwijderen etc als je handmatig allemaal gaat doen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2012, 09:27:41 door MrSat »

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2012, 22:54:12 »
Deze ontvanger heeft nog een ander geintje en dat is dat de officiële CI module problemen kan hebben  met het decoderen van de Canal Digitaal/TVV zenders. In dit geval zal je contact moeten opnemen met de provider (canal digitaal/TVV, telesat) en hun verzoeken een nieuwe door hun geteste CI module te sturen. De oude stuur je daarna retour.

Voor meer info over de ontvanger etc kijk eens op deze link http://www.rebox.tv/p/rebox-re-4000hd-pvr-zwart
« Laatst bewerkt op: 15-02-2012, 09:29:00 door MrSat »

Offline swagmanneke

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2012, 09:21:36 »
hey mr sat en andere
 gebruik een goedhekeurde ci module dus dat is geen probleem.

persoonlijk vind ik de kanaalvolgorde van TVVL niet goed , ik zou liever de Duitse zenders na de Belgische en de Nederlandse hebben, maar ja niets aan te doen dan he.

deze ontvanger heeft nog een onhebbelijke gewoonte, ondanks dat ik regelmatig de updates download en installeer, vind de ontvanger het leuk om te weigeren opgenomen programmas te verwijderen, tenzij ik hem eerst echt uitzet (knop achteraan) 20 sec wacht en terug aanzet, dan kan ik weer alles verwijderen, de volgende dag is het opnieuw van dat  uitzetten en terug aanzetten. garantie heb ik niet meer is te oud geworden(+2jaar), of zou dit aan de de gebruikte harde schijf kunnen liggen?

Walter

Offline swagmanneke

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 24-02-2012, 20:06:56 »
laaste probleem zou moeten opgelost zijn heb ook ne mail naar rebox gestuurd en binne het uur antwoord .
Walter

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2012, 17:24:34 »
en hoe kon je het laatste probleem dat je had oplossen????

Offline swagmanneke

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #8 Gepost op: 29-02-2012, 13:27:44 »
had de vraah ook naar rebox zelf gestuurd. die hebben heeeeeel vlug geantwoord  een voorbeeld van reageren moet ik zeggen.

dus gewoon 2 sec op de aan/uit knop drukken, terug aanzetten en ik kan terug programmas wissen. komt eigenlijk op het zelfde neer als uitzetten aan de achterkant, maar ik moet men zetel niet uit.

in principe ben ik wel tevreden met de rebox 4000pvr.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #9 Gepost op: 01-03-2012, 09:22:37 »
Komt voor mij over als een software bug. Ben benieuwd of je probleem terugkomt?

Offline swagmanneke

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #10 Gepost op: 01-03-2012, 23:37:05 »
hey MR Sat
 het probleem blijft na 2 dagen soms na 1 dag, en blijkbaar weten ze dat toch bij rebox want anders hadden zen niet zo vlug een oplossing,maar ik moet mijn zetel niet uit en ook de ontvanger staat in een kast, dan is het eenvoudiger om het met de afstands bediening te doen.
weet niet hoelang een rebox meegaat maar vermits hij al meer dan 2 jaar oud is, kan ik er voorlopig wel mee leven.

ben nu in blijde verwachting heb een camper besteld en daar komt een teleco automaat op, levering ergens rond juni. wat daar van ontvanger in zit, en dan eventueel Tvvl upgraden ( duurder abo)
Walter
Pagina's: [1]

`