Hello, ik heb ook een e-mail gekregen waarin gevraagd werd mijn ervaringen met satelliet tv te beschrijven.
Ik heb al enkele jaren, sinds de tijd dat je alleen analoog tv kon ontvangen, een satelliet schotel met een duo LNB, voor ontvangst van Hotbird en Astra 1, voornamelijk om de italiaanse zenders te kunnen ontvangen, die wij dagelijks volgen.
Bij de omschakeling van analoog naar digitale tv heb ik een Lemon 030-CI gekocht om al de FTA zenders kunnen ontvangen, ook de italiaanse.
Daarbij heb ik ook een tweede ontvanger, Protek 9600IP gekocht, om een tweede tv te bedienen.
Tijdens een onweer is mijn Lemon ontvanger beschadigd geweest, zo heb ik het door een Protek 9750HD IP vervangen.
Deze ontvangers hebben me reeds enkele jaren geholpen, de laatste twee zelfs om bepaalde zenders te openen, maar uiteindelijk is de 9600 nu alleen goed voor FTA zenders, en de 9750 ook opent niet meer zoveel zenders als vroeger, waarschijnlijk door de maatregel om cardsharing te beperken.
Ik ken niet veel van satellieten, dus kan ik niet veel aan deze situatie verbeteren, maar ik ben tevreden met wat ik krijg.
Om toch iets van de vlaamse zenders te kunnen ontvangen, heb ik nu een kleine scart ontvangertje voor DVB-T gekocht, zo kan ik de twee voornaamste vlaamse zenders ontvangen, nl Een en Ketnet/Canvas, zonder problemen en vooral gratis!
Aangezien ik niet veel ken, kan ik ook niet veel helpen op deze forum, meestal kan ik alleen profiteren van wat ik hier lees. Mijn excuses daarvoor.
Hopelijk kan ik hier wat ervaring opdoen, en zo later ook anderen helpen.
Het is een fantastische forum, doe zo voort! En mijn beste wensen voor 2012, dat het een goede satelliet jaar wordt!