Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2024, 01:14:55

`

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Satjaar 2011 en ervaringen  (gelezen 4467 keer)

Offline piet12

• Premium gebruiker

Satjaar 2011 en ervaringen
« Gepost op: 26-12-2011, 18:29:56 »
Zal ik aftrappen :)
Dit jaar als laatste een dm800se gekocht en zeer tevreden over.
Veel zender wisselingen gezien bij Canal Digitaal, ik dacht het houdt nooit op.
Het zou wel handig zijn als ze de reden van al die verhuizingen eens zouden aangeven.
Misschien dat ik het dan snap  8)
Een Led  tv gekocht en dat bevalt ook prima.
Vele satvrienden ontmoet via de forums.
Het is over het algemeen een vriendelijk volkje en bereidt elkaar te helpen.
Als laatste de ervaring met de beperking tot 4 zenders, bij Telesat en TVV.
En de bijkomende vraag hoe dat gaat dadelijk bij CD?
Als je in huis meerdere slaapkamers en een twintuner hebt dan bereik je het getal 4 nogal vlug.
Laten we hopen dat er een oplossing voor komt in 2012.
Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit die er via satelliet binnenkomt  en daarom blijf ik ook in 2012 via de schotel kijken.
 ;)

« Laatst bewerkt op: 26-12-2011, 18:35:42 door piet12 »

Offline jww

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: Satjaar 2011 en ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 26-12-2011, 19:06:41 »
Hoi Piet12,

Ken jouw naam via ander forum, maar ik vermoed dat de meeste satters, overal komen..
Voor mensen op dit forum...
Ik ben dit jaar zogezegd "herintreder". Vroeger wel wat met sat gedaan, nooit kwa programmeren, loggen e.d. Vindt dat wel het interesantste, maar helaas zelf geen kennis en geen kennissen die hier mee bezig zijn.
Ben ooit eens naar een sat4all dag geweest in e.o.a. clubhuis. Was in de tijd van irdeto (kaartje zelf proggen en met cellofaantje afplakken, dan deed ie het lang :-) ). Daarna dvb-s kaart gekocht voor in de pc (eerst alleen voor internet, daarna bleek dat de kaart ook andere dingen leuk te gebruiken was met softcam e.d.).
Een tijdje gestopt met de hobby (2 kids en weinig tijd) Maar dit jaar een dreambox 800Hd se gekocht. Bevalt erg goed en idd de hulp op forums is ook prettig. De mogelijkheden worden momenteel een beetje ingeperkt door de ontwikkelingen, maar dat hebben we in de sat geschiedenis al veelvuldig meegemaakt.
Blijft een leuke bezigheid.

Offline ProXar

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 26-12-2011, 21:38:19 »
Dit jaar de Dreambox 7020s verkocht aan een mede liefhebber en zelf een VU+ Duo aangeschaft.
Daarmee natuurlijk de schotel en LNB's onder handen genomen. Omdat de kinderen (1 en 3) veel naar oa JimJam kijken heb ik gelijk een aantal LNB's erbij gezet. Voorheen Astra 1 en Hotbird nu Astra 1,2,3 en Hotbird. Allen met een Duo LNB. Helemaal klaar voor de toekomst en dan komt M7 met het achterlijke idee om maximaal 4 sids per kaartje toe te gaan staan. In het kader om cardsharing tegen te gaan. Mensen die thuis sharen omdat het bijna niet anders kan, 2de kaartje krijg je geen full abo op, zijn de dupe en de grote commerciële jongens draaien lekker door. Die bieden ook TVV aan zonder zwart beeld. Een bewogen jaar in Sat land met al die wijzigingen. Maar ondanks alles blijf ik bij de schotel!!!
.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.
.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Offline kosmopoliten

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 27-12-2011, 00:31:25 »
Ik ben een zg. expat, woon in het buitenland maar dicht genoeg bij om CD te kunnen ontvangen. Ik heb een DM7025 en een DM800 en die zijn niet het probleem. Het probleem is dat CD de hele tijd dingen moeilijker maakt voor ons die toch op de hoogte van zaken in NL willlen blijven.
Kosmopoliten

DM 7025, DM 800 HD Dilog DT 550 T, Sagem HD T

Offline blomfrance

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 27-12-2011, 01:04:23 »
Hallo allemaal,

Ook ik ben een expat met echter nog een huis in Nederland voor ongeveer 2 a 3 maanden per jaar. Op beide adressen kijk ik, met een abo via CD. ( We zitten altijd maar op 1 adres tegelijk dus niets mis mee en bovendien zijn niet alle Frankrijkgangers rijk of zelfs maar welgesteld)
Ik heb in totaal 4 decoders w.v. 1 digitale, en dat is lastig omdat de kanalenlijst heel anders is dan op de andere. De Philips en Strong zijn beide 11 jaar oud en doen het, de Philips dankzij SW uit Vaassen nog steeds prima. Ben tevreden over alles en als ik echt tijd krijg, wat ik betwijfel, ga ik meer doen dan TV kijken want de techniek gaat me steeds meer interesseren.
Goede jaarwisseling allemaal.

Offline bellevuefarm

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 27-12-2011, 06:14:50 »
Met CD teveel problemen met de programma's en de chipkaart. Betaal jaarlijkks maar kan alleen de vrije zenders ontvangen. Mogelijk is de kaart te oud. De Strong receiver is 3 jaar oud. De kaart een jaar of 15 denk ik. Door al het gereboot tijdens programma's ben ik CD inmiddels meer dan zat. De bereikbaarheid en service van die club is waardeloos. Wat ze bieden is minimaal. Uittreden in 2011 gaat niet meer lukken want ik zit in het buitenland en ik moet een 009 nummer bellen en vast een hoop nummers opgeven die in nederland op het chipkaartje staan.

Offline jww

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 27-12-2011, 08:39:53 »
@bellevuefarm,

Hoeft voor jouw niet zo'n probleem te zijn lijkt mij.
Als jij in bv frankrijk zit of spanje, dan zijn dat intressante pakketten (voor nederlanders). Er zijn hier vervolgens wel mensen die, hun cd kaartje willen delen met jouw. Over en weer zal ik maar zeggen. Op kleine schaal is dat delen geen probleem, en waarschijnlijk omdat je elkaar helpt met gesloten beurs! Kan je je abbo, die toch niet goed werkt opzeggen.

Offline joopf

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #7 Gepost op: 27-12-2011, 08:52:11 »
Het afgelopen jaar nog steeds genoten van mijn satellietschotel en TP4000PVR; ook op mijn camperreizen gaat er een satellietinstallatie mee en gebruik ik een Philips 7041 receiver. Begin 2012 stap ik over naar een all-in-one glasvezelabonnement en hoop daarmee dezelfde of betere resultaten te bereiken.
Voor de camper blijf ik echter vasthouden aan mijn satellietontvangst

Offline carvan

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #8 Gepost op: 27-12-2011, 08:56:57 »
Bedankt team van satbox.

Ik ben niet zo'n vervent gebruiker maar af en toe kom ik jullie forum eens raadplegen.  Ik vind er alles wat ik nodig heb om verder vooruit te komen in mijn hobby. Ik heb een Dreambox 800.   Zeer tevreden en een draaibaar opgestelde schotel 1.10m voor ontvangst 45 ° E tot 45° W. Ik heb vele nadere leden leren kennen via jullie forum. Op mijn vragen kreeg ik steeds een antwoord die leidden naar een oplossing. Aan allen bedankt en een gezondvol 2012 toegewenst.  Doe zo verder.
Carvan

Offline boomsma

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #9 Gepost op: 27-12-2011, 09:56:02 »
Na een 11/2 jaar vol problemen en geen goede oplossingen mijn nanoxx 9800 teruggedaan naar de dealer en een rebox 8500 gekocht. Deze draait nu ruim een halfjaar zonder problemen weer een verademing ongestoord te kunnen kijken en opnemen.
Ik wens een ieder een succesvol en veel satplezier in 2012.

Offline compound

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #10 Gepost op: 27-12-2011, 10:16:24 »
hoi, ook ik ben niet zo'n fanatieke gebruiker. maar kijk wel altijd via sattelliet.
Sinds jaren een Max+ die me eigenlijk heel goed bevalt, in die tijd dat ik hem heb gekocht was er nog geen sprake van HD. Langzaam maar zeker heb ik nu steeds minder zenders die ik kan ontvangen dus.
1 keer heb ik er een nieuwe firmware op gezet en nog eens een keer de nieuwe andere settings lijsten met een nulmodem kabeltje, het was ff puzzelen maar het is gelukt. Ik zit er nu over te denken om een andere ontvanger te kopen met HD en uitraard een harde schijf.

Offline jetece

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2011, 11:03:16 »
ik heb dezelfde ervaring als voorgaande schrijver. Heb nog een Strong 4256(?) ergens staan maar sinds een paar jaar gebruik ik de Clarc tech 2100+. Maar ik heb die voor de hobby om feeds te zien. Ook deze heeft geen HD en daardoor mis je veel zenders. De opvolger Clarc Tech 3100 heeft wel HD en ik denk er over toch zo een te kopen, prijs valt mee (Rond 150Euro?) Harde schijf vind ik niet zo belangrijk, kan ook beelden opnemen via TV op DVD-recorder.

Offline bertdenhartog

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #12 Gepost op: 27-12-2011, 11:09:22 »
Dit jaar V+ DUO gekocht met duo LNB (Astra 1 en 3) met 4 uitgangen.
We wonen in Portugal, maar alles in NL gekocht.
Alles geïnstalleerd: tot nu toe GEEN ENKEL PROBLEEM gehad, behalve dat de ontvangst van Astra 3 (23 graden) wat matig is (rond 50 % signaal), met een 80cm schotel had ik beter verwacht..
Bij heel veel regen valt het beeld soms even weg, maar gelukkig regent het hier niet zo vaak   ;).
De signaalsterkte van Astra 1 (19 graden) is goed (boven 80 % signaal) en het beeld staat onder alle weersomstandigheden als een huis.
Verdraaien van de DUO LNB helpt niet: dit is de optimale ontvangst, waarschijnlijk heeft het iets van doen met de afstand van de beide LNB's die voor Portugal misschien iets anders is dan in NL.
Bottom line: we genieten buitensporig van al onze nederladse (HD) zenders!
Iedereen een goed 2012 gewenst, met veel mooie programma's,
Bert en Marga

Offline yamaha

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #13 Gepost op: 27-12-2011, 11:43:08 »
net nieuw op satbox!!
wat was 2011 voor mij? Ik installeerde dit jaar de Venton HD200 naast de dreambox 7025 twintuner die ik al had en leerde intern cardsharen.
Gekoppeld op mijn plasma 106 panasonic fantastische beelden!!

Naast de satellietontvangst heb ik ook telenet digitale tv, omdat satelliet pure hobby is en de andere gezinsleden altijd hun favoriete zenders willen zien... dus ook geen interventies nodig indien een zender weeral eens van positie of satelliet verhuist ...

De M7 maatregelen, maar daar is al veel over geschreven...
Voor 2012 wil ik me een vu+duo HD of een dreambox 7020 hd aanschaffen. Daar kan ik me dan opnieuw wat op uitleven ...

prettige eindejaarsfeesten en vooral veel satgenot!

Offline Rudi

• Super Premium gebruiker

« Reactie #14 Gepost op: 27-12-2011, 11:58:11 »
Hey , m'n hobby is " alles wat met satelliet te maken heeft " maar vooral feedhunting ... en ben dus een fan van Rini  ;)
Vind Satbox een mooi en overzichtelijk forum met duidelijke informatie ,  proficiat !
Wat me opvalt  bij het shoppen in deze drukke eindejaarsperiode is dat er  in de grote elektroketens nog maar zeer weinig te vinden is voor satelietontvangst , soms onopvallend ergens apart geplaatst met vele ontbrekende accessoires . Jammer !     Gelukkig zijn er nog de speciaalzaken .
TM-5502 HD /  Clarke Tech HD 3100 / SAB SKY 4900HD
DVBSky S950 / DVB Dream ,  Laminas 1,2 m + 1m.dish &   Inverto Black Ultra lnb's
Pagina's: [1] 2

`