Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2024, 02:30:37

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: vu+ duo tegelijk opnemen en ander kanaal kijken lukt niet  (gelezen 2945 keer)

Offline comag2

• Nieuwe gebruiker
  • *

vu+ duo tegelijk opnemen en ander kanaal kijken lukt niet
« Gepost op: 20-12-2011, 19:00:48 »
Ik heb een NLB met twee uitgangen op een schotel met motor. Op tuner A zit de rotor doorgeschakeld naar de NLB. Ingesteld enkelvoudig met rotor met henksat op vier satellieten. Dat werkt prima. De tweede tuner B is ingesteld op 2e kabel van motorgestuurde NLB. (ook gelijk aan A geprobeerd)
Beide kabels werken, met de signaalzoeker is op beide tuners signaal.
Ik heb een canaal digitaal kaart (met alleen Ned1, 2, en 3) in een CI module. Als ik alleen de kaart in de sleuf erboven doe, dan werkt het niet.
Zo kan ik prima naar vier satellieten kijken.
Echter, als ik opneem en naar een andere zender van dezelfde satelliet wil kijken, krijg ik geen beeld. Hij geeft aan dat tuner A bezet is met opnemen. Hoe kan ik bij tuner B komen om te kijken naar een andere zender???

Heb al van alles geprobeerd, ook gezocht op diverse forums,  niets gevonden met dit probleem.
Wil kan mij de goede tip geven???
Bedankt!

Offline comag2

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: vu+ duo tegelijk opnemen en ander kanaal kijken lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2011, 09:21:10 »
Via Sat4all tot de oplossing gekomen.
Tegelijk opnemen en kijken naar een andere zender gaat niet met het kaartje in de common interface.
De sleuf erboven heeft een softcam nodig (toevoegen via menu/applicaties/downloaden/softcams/...
Die kan meerdere kanalen tegelijk ontsleutelen.
Mijn canal digital kaartje is ouder (groen), en alleen het oudere CCcam209 werkte daarmee.
Nu werkt alles perfect. Met dank aan de moderator van Sat4all.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2011, 12:55:46 »
Bedankt voor je terugkoppeling comag2

Ik vraag me echter wel af of het signaal dat nu wordt opgenomen tegelijk ! wordt gedecodeerd naar je HDD??  Indien dit niet het geval is zal je opname na een maand of wat niet meer af te draaien zijn middels je HDD. Je sleutel op je smartcard blijft namelijk maar een maand actief.

Offline ProXar

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 27-12-2011, 12:51:38 »
Allereerst werkt het kaartje volgens mij ook met de één na laatste versie van CCcam v2.1.4

Opnames die je via de softcam maakt worden gedecodeerd op de HD opgenomen en zijn dus altijd terug te kijken.
.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.
.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Offline samlittle

• Super Premium gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 28-12-2011, 12:36:38 »
Allereerst werkt het kaartje volgens mij ook met de één na laatste versie van CCcam v2.1.4

Opnames die je via de softcam maakt worden gedecodeerd op de HD opgenomen en zijn dus altijd terug te kijken.

denk dat je ongedecodeerd bedoel

Offline ProXar

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2011, 13:34:16 »
Klopt  8)
.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.
.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG