Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 11:03:32

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Philips DSR 2221/3  (gelezen 2358 keer)

Offline Musp

• Super gebruiker
    • http://www.musp.nl

Philips DSR 2221/3
« Gepost op: 11-12-2011, 09:38:08 »
Hallo Allemaal,

Zaterdag twee stuks Philips (Pace) DSR 2221/3 ontvangers gekocht.
Aansluiten en volgens de handelaar "snel zoeken" toepassen.

Dit is gebeurd en alles werkt op beide ontvangers.

Echter..... Ik kan er niet verder mee spelen, zoals de kanaalindeling van de eerste 500 kanalen veranderen.
Daarvoor heb ik een PIN code nodig, die is kennelijk ingesteld, want alles wat ik ingeef heeft als reultaat
"verkeerde code".
In het boek staat er ook niets over, alleen dat je bij het veranderen van de code geen "0000" mag gebruiken.

De handelaar kan er geen code ingezet hebben, want beide dozen hadden nog de fabrieksverzegeling toen ik ermee thuiskwam.

Overigens heb ik ook hetzelfde probleem met een Strong SRT 8000. Ook daar kan ik alleen maar de snelle scan doen en voor de rest is een pincode nodig, deze heb ik nooit veranderd, maar hij reageerd nergen op.

Wie weet raad?

Groeten,

Leo

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: Philips DSR 2221/3
« Reactie #1 Gepost op: 12-12-2011, 09:17:21 »
beste Leo,

De Philips DSR2221/3 zijn goedgekeurde Canal digitaal ?TVvlaanderen ontvangers.  Op deze ontvangers kunnen GEEN kanalen worden gewijzigd. Dit is een restrictie van deze ontvangers. Op zich niets mis mee want de kanalen staan in een vaste volgorde en zijn middels de optie "snel kanalen zoeken"  (menu-5-6) vrij eenvoudig in te stellen. (de lijst vind je trouwens in de "downloadsectie" op de website van canaldigitaal). Alle kanalen van een van de providers incl de FTA kanalen van de ASTRA,ASTRA3,ASTRA2 en Hotbird worden snel (25 seconden) en eenvoudig ingeladen.

Het is echter wel zo dat ik het niet slim van je vindt te investeren in dit soort SD ontvangers (of je moet ze goedkoop op de kop hebben kunnen tikken). We staan namelijk aan de vooravond naar de overgang naar HD uitzendingen wat je NIET met deze ontvanger kan ontvangen Ik had liever iets meer uitgegeven en voor een HD ontvanger gegaan. Meer keuze en beter beeld! Een andere optie is een TV aanschaffen waar al een digitale satelliet HD ontvanger zit ingebouwd!

Pagina's: [1]

`