Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

17-03-2025, 11:35:46

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Af en toe haperend beeld op HD kanalen  (gelezen 3193 keer)

Offline Yves Willems

• Nieuwe gebruiker
  • *

Af en toe haperend beeld op HD kanalen
« Gepost op: 18-10-2011, 21:10:57 »
Vorig jaar kocht ik eeen Topfield HSCI 7700 ontvanger. Ik was tot nu toe heel tevreden over de ontvangst van de gewone zenders. de schotel (Visiosat 4 LNB voor de ASTRA'S + HOTBIRD) werd door een vakman uitgericht. Zeer goed beeld van gewone zenders (85%) alsook van de HD zenders (80%). Het beeld vertoont op HD zenders vertoont ondanks de zeer goede kwaliteit' haperingen' en blijft soms enkele seconden stilstaan. Dit gebeurt ook bij goed weer. Ik gebruik nochtans een Aston cam module (2.2200) in combinatie met TV Vlaanderen kaart.( Firmware ontvanger 7.01.05 ). Is dit te wijten aan een haperende decodering van het signaal ??? Zou een andere cam module een oplossing bieden of moet ik eerder de software van de ontvanger updaten ???? Van dit laatste ben ik wel bang om dit te doen uit schrik de situatie te verslechteren . Kan ik dit doen via satteliet ????
Alvast hartelijk dank voor U suggesties. :-\

Offline Yves Willems

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: Af en toe haperend beeld op HD kanalen
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2011, 17:47:09 »
Niemand een idee ???

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 19-10-2011, 23:16:14 »
Een upgrade op je topfield is niet te doen middels de satelliet. Je ziet het wel staan in het menu maar dit werkt niet ( te hoge kosten). Wat wel kan is middels de rs232 aansluiting op je ontvanger en pc( com poort)

Check even je versie met de huidige laatste stand die je bij de importeur of middels Google kunt vinden.

Dat je problemen hebt met het bevriezen van beeld kan iets zijn van de schotel maar ook iets van de firmware van de ci module ( nieuwste is 2.26). Deze module is alleen te updaten middels een topfield5500pvr of via je dealer . (ik heb deze ontvanger wel in het bezit)

Of de originele ci module werkt en geen problemen veroorzaakt kan je eigenlijk alleen maar testen door het uit te proberen. Wat je wel zeker weet is dat de kaart ci combinatie dan in orde moet zijn. Ook daar kan je dealer je misschien mee helpen.

Woon je in buurt van Antwerpen??

Offline willey

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2012, 14:56:17 »
Na nu ongeveer een jaar naar haperende beelden te hebben gekeken was ik het kotsbeu en heb de schotel opnieuw laten uitrichten en LNB laten vervangen  op astra 3 positie. LNB's en Disecq werden door professional uitgemeten met professionele apparatuur.
Resultaat : 90 tot 95 % niveau en kwaliteit (afhankelijk van zender), uitstekend beeld, MAAR nog steeds bevriest het beelden dit enkel op  ASTRA 3. Dit gebeurt meestal de eerste keer na ongeveer 20 minuten en daarna op onwillekeurige intervallen.
Op sommige avonden gebeurt dit vaak, op andere avonden slechts 3 tot 5 keer.
Dan maar naar mijn Satellietdealer geweest om de nieuwste  TV Vlaanderen module alsook de nieuwste ASTON module.
Thuisgekomen en onmiddellijk geprobeerd.
Met TV Vlaanderen module geeft ontvanger aan : geen of gecodeerde uitzending (dus geen beeld op HD én SD zenders, enkel op FTA zenders).
Met nieuwste ASTON module : eerst een paar seconden dezelfde melding (geen of gecodeerde uitzending) en na paar seconden wel ontvangst doch na 20 minuten bevriest beeld opniew voor paar seconden.
Ik heb wel de  indruk dat de freezes korter zijn en minder frequent, maar ben niet gans zeker.
Wat nu ?
Andere receiver kopen enige oplossing ?
Ben al aan het uitkijken eventueel voor nieuwe ontvanger maar twijfel nog tussen Technisat ISIO (met of zonder harde schijf ) en Kathrein UFS913 of UFS 923.
Iemand ervaring met één van deze receivers.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2012, 19:49:51 »
geen ervaring met deze ontvangers willy!

Wat ik wel lees tussen de regels is dat je gewoon ongestoord wilt genieten van je TVV kanalen.  Ik adviseer je dan ook om een originele goedgekeurde ontvanger van TVV aan te schaffen. Op die manier ben je verzekerd dat wanneer er een verandering in codering etc etc plaatsvindt je met deze ontvanger gewoon verder kan blijven kijken.

Met alle niet goedgekeurde modellen blijf je dit soort problemen houden als je niet echt een hobbiest bent...

Offline willey

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 02-12-2012, 23:20:26 »
Mr Sat,

Alvast bedankt voor de tip !!
Echter, ik ben echt wel op zoek naar de ontvanger die het best mogelijke beeld op het TV scherm tovert en had initieel gedacht aan : TVV Vlaanderen gecertifieerde nieuwe Topfield 2400CI+.
Werd mij echter door sat dealer afgeraden,( hoewel hij deze verkoopt) omwille van software problemen.
Zo ben ik terechtgekomen via Duitse pers bij Kathrein 913/923.
Zou één van de betere ontvangers zijn, maar durf deze niet te bestellen zolang ik niet weet of ze perfect werken met TV Vlaanderen en Aston module.
Hopelijk bezorgt iemand mij een antwoord.
Och ja, mijn huidige haperende Topfield werkte perfect tot wanneer TV Vlaanderen besliste in 2009 mij voor 12.50 Euro een nieuwe kaart te  verkopen. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Overschakelen naar Mobistar misschien?????

Offline aphap

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 14-12-2012, 12:01:55 »
Hallo Willey,
Ik heb dezelfde ontvanger, maar heb versie 7.0.1.11, system ID 23022
Dat knipperen heb ik niet, althans het is me nog niet opgevallen, (kijk niet zoveel naar HD)
Je geeft zelf al aan dat je moet denken aan het decoderen van het gescrambelde signaal en ik denk dat je gelijk krijgt.
Die Aston module is de beste die er is, ook heb je de juiste firmware erin, dus daar kan het niet aan liggen.
Wat denk je ervan om eens te gaan kiken naar een Duitse HD zender? Deze worden ongecodeerd uitgezonden en dat kaartje van jou doet even niet meer mee!
Als je die zender niet kunt vinden in je ontvanger dan komt dat omdat de Transponder (afgekort TP) nog op een verkeerde decodering staat of geheel ontbreekt. Ik bedoel dat in je ontvanger staat QSP, maar dat er zou moeten staan QSP-8.
De TP met bijbehorende coderingen kun je vinden op http://en.kingofsat.net/satellites.php
Als je in je ontvanger met de optie menu-installatie-SAT/TP edit alles hebt gecorrigeerd dan kun je daarna naar die kanalen gaan zoeken.
Ik raad je dan aan alleen naar kanalen te zoeken waarvan je net de TP hebt ge-edit.
Ik ben benieuwd of het knipperen weg is bij deze zenders.
Als dat zo is dan zou ik gaan klagen bij CanalDigitaal.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #7 Gepost op: 14-12-2012, 21:09:26 »
Mijn tip blijft nog steeds staan koop een ontvanger die GOEDGEKEURD is door TVV/Canal digitaal.  Alle andere merken die de codering simuleren, nabootsen of met een module lopen te klieren blijf je afhankelijk van de support van zo'n importeur. Hoe vaak ik niet ontvangers in mijn handen heb gehad met dit soort klachten ongeloofelijk !!!!

Klagen met een duur belnummer helpt toch niet omdat TVV/Canal digitaal terecht zegt. "Je moet klagen bij je leverancier want wij supporten deze ontvangers niet!"plus het kost je een godvermogen en een hoop frustratie.

Hobbiest -->>  Linux - en alle andere (CI) ontvangers
TVV of Canal digitaal kijker -->>  Kies een goedgekeurde ontvanger van deze providers (zie trouwens hun website(s) over welke types het gaat!!)
Pagina's: [1]

`