Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

12-11-2024, 18:30:22

Pagina's: [1]

Auteur Topic: M-Vision st-5 usb combo: geen RTL's, AnimalP etc  (gelezen 2814 keer)

Offline GurbyJBC

• Nieuwe gebruiker
  • *

M-Vision st-5 usb combo: geen RTL's, AnimalP etc
« Gepost op: 16-09-2011, 00:33:07 »
Hi lezers,

Het blijft moeilijk voor een leek om de boel op orde te krijgen.
Ik heb ooit 4 M-Vision st-5 usb combo gekocht. Er zou een netwerkje mee aangelegd kunnen worden met maar 1 card. Helaas. Mislukt.
Erger is overigens dat sinds CanalDigitaal de zenderindeling heeft gewijzigd, ik een flink deel van mijn pakket kwijt ben.
RTL-4, RTL-5, RTL-7, Animal Planet en nog een paar andere zenders krijg ik niet meer geprogrammeerd.
Men hielp mij (thanx Artware) maar het is me nog steeds niet gelukt. Ik heb nieuwe software gedownload; meerdere versies geprobeerd. Met Scam, zonder Scam. Maar de frequentie die de missende zenders nodig hebben is 12343 begreep ik. En mijn apparaten gaan automatisch naar 12344. En dus lukt het niet. Op geen van mijn 4 st-5's,  ook niet met de nieuwste software.
Wie weet raad.

Thanx
Gerben in Tsjechië

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Re: M-Vision st-5 usb combo: geen RTL's, AnimalP etc
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2011, 22:50:59 »
Om M-Vision ontvangers te kunnen sharen is er wel voorbereidend werk noodzakelijk.  Iedere ontvanger dient verbonden te zijn met een straight kabel naar de router welke automatisch ip adressen kan uitdelen (DHCP). Flikkeren de lampjes dan zijn de verbindingen geslaagd.  Flikkeren ze helaas niet dan dien je een andere kabel of zelfs een cross kabel te gebruiken.

Ga naar menu,  installatie en vervolgens naar netwerk.  Om een ip adres automatisch te bekomen dient te ontvanger naast ip setup als autodetect te staan.  Om dit te activeren is na het selecteren een reboot nodig.  Na d reboot terug menu maar nu naast netsetup homenet selecteren.  Van zodra er een canal digitaal/TV-Vlaanderen kaart aanwezig is in de eerste ontvanger geplaatst is zullen de andere ontvangers automatisch de ontvanger detecteren waar de kaart aanwezig is.  Nu is homesharing actief.

Of check ook hier op de satbox site

Link

http://www.satbox.nl/index.php/topic,6981.0.html
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG