Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

13-11-2024, 10:23:01

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: probleem zenderlijst vernieuwen Topfield TF 5000  (gelezen 2810 keer)

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

probleem zenderlijst vernieuwen Topfield TF 5000
« Gepost op: 06-04-2011, 15:02:00 »
Hallo;
Ik moet de zenderlijst weer eens vernieuwen van Canaldigital
Ik heb de zenderlijst vernieuwd via”Zenders zoeken”  / Auto / en als satelliet Astra.  
ik kan  bij de topfield kanalen-lijst alleen astra en astra 2 zien. NIET de Astra 3 voor de regio zenders
( Dat kan ik wel bij mijn SaB ontvanger zien.  ) Is mijn firmware dan verouder?
Wel zie ik de gebruikelijke zenders, maar NIET  Belgie 1 & 2, en  de tv/radio regio zenders.
2x geklikt op zenders zoeken,  hetzelfde resultaat.  Bleef  maar in de  sbs-6  ea  zenders die vervelende balk zien ( ..zender is verhuisd...).
Daarom systeeminstellingen  “Hersteld”  gedaan . Hetzelfde resultaat; toen fabrieksinstellingen “hersteld”. Misschien was dat dom….., maar had wel alle instellingen opgeschreven, en weer ingevoerd.  Ook op Firmware controleren geklikt/was oké
Dom was welk in ieder geval om niet in de rest v.d. zenderlijst te kijken, of de nieuwe SBS6  ( ea ) ergens anders stond.
Ik heb nl ook een SAB Explorer, daar hoeft dat nl niet;  1x resetten,  1x  Astra 1 & astra 3 invoeren, en klaar ben ik.
Zoniet bij de topfield.
De dealer kan ik niet bereiken;  de importeur geen volgens mijn verkoper geen thuis. Dus ik weet het niet meer... het is een goed apparaat, maar service….. jammer .  Wat een vervelende klus, die zenderlijst invoeren.
 wie kan me helpen…aub....
Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 07-04-2011, 10:52:30 door Astro1 »

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 07-04-2011, 12:13:54 »
In principe gaat het handmatig zoeken  bij niet goedgekeurde canal digitaal/TVV ontvangers als volgt (voorbeeld nieuwe frequentie BNV SBS6 NET5 etc)

- Menu ontvanger
- Zoek naar iets van kanalen zoeken (handmatig)
- Kies de juiste satelliet (Astra)
- voer de juiste frequentie in (12.515)
- Voer de andere parameters in Symbolrate (22000) en FEC (5/6)
- netwerk (uit) (bij netwerk aan zoekt die de bijbehorende transponders en kanalen er ook automatisch bij - handig als je een hele nieuwe scan doet))
- Zenders: FTA en gecodeerd
- Kies zoeken(starten) naar kanalen.

Heb je alles gewist/fabriekreset dan moet je eerst tegen de ontvanger zeggen wat er aangesloten zit.

Dus bij een duo lnb ga je naar deinstellingen van de lnb

ASTRA1 disecq 1.0 op 1 of A
ASTRA3 disecq 1.0 op 2 of B

Hierna ga je naar kanalen zoeken en voer je bovenstaande uit alleen met netwerk op AAN !!

Hierna vindt die de meeste Canal digitaal/TVV kanalen. Een aantal kanalen moet je handmatig toevoegen middels de frequentielijst van canal digitaal (te vinden op hun website).  Hierna nogmaal de zenders laten zoeken en kiezen voor automatische scan met zenders op FTA. Hierna worden de FTA (gratis) kanalen toegevoegd aan de lijst zodat je niet een heleboel gecodeerde zenders in ge lijst hebt staan.

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 07-04-2011, 22:35:10 »
Hallo; mr Sat;

Hartelijk dank voor uw antwoord!

Ik had het netwerk op uit / stond in het boekje. Maar ik ga het eens met netwerk aan proberen.

Ik had inderdaad alles gewist/hersteld, maar nou het probleem. Ik kan Astra 3 niet vinden
in de kanalenlijst bij de Topfield. Ik kan bij de LNB instellingen/kanalenlijst  alleen Astro en Astro2  vinden... En echt, ik heb het wel 10 x gecontroleerd.

Ik heb inderdaad een duo LNB.

Moet ik dan Astra3  toevoegen?  Ik weet de freq. en andere zaken niet die ingevoerd moeten worden.

Andere vraag; wat moet ik met die astra 2? Ik heb ook geprobeerd met beiden naar zenders te laten zoeken, hetgeen vlg mij alleen maar veel dubbele zenders oplevert.

Heb ik misschien met een verouderde firmware te maken? Als ik op controle/start klik, dan krijg ik de melding: " Oke "  Ik weet niet of dat ook echt oké is.  Hoe kom ik erachter
of ik een recente firmware heb?

Alvast hartstikke bedankt

Groeten
Astro1

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 08-04-2011, 12:45:54 »
Ik neem aan dat je astrA bedoeld en geen astrO   :-P

Ga een in je menu van de ontvanger naar het tabblad "informatie" schrijf deze gegevens eens in je volgende posting.

Een DUO LNB ontvangt alleen maar ASTRA1 (19,2 oost) en ASTRA3 (23,5 oost) (mits deze natuurljk goed en daarop is uitgericht!)

Een satellietontvanger is maar een DOM ding als je hem niet verteld wat erop aangesloten zit. Dat doet dus Disecq. In de LNB die op de schotel zit , zit een (electronische) schakelaar die middels het Disecq commando kunt sturen. Het is daarom van belang dat je deze instelling dus goed in je ontvanger programmeerd.

ASTRA 1 op disecq 1.0/1.1  zetten op A of 1
ASTRA 3 op disecq 1.0/1.1 zetten op B of 2

Mocht ASTRA 3 er niet op zitten dan moet de satelliet toegevoegd worden (in het menu) of een firmware update krijgen
« Laatst bewerkt op: 08-04-2011, 12:49:36 door MrSat »

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #4 Gepost op: 08-04-2011, 13:01:53 »
Mr Sat;

Ik heb  de volgende instellingen doorgevoerd:
LNB:
Voor de AstrA:   (   ;-)   )
DisEqC   1.1   parameter ingesteld op:    1 van 4     ( hier kan ik alleen  kiezen uit 1 van 4   t/m   4 van 4 )
DisEqC   1.0   parameter ingesteld op 2 van 4 ( hier kan ik daarnaast kiezen uit mini A of B ) ;
volgens het boekje zou dit zijn als ik een  mini DisEqC 1.0 schakelaar zou hebben ( zegt mij niets )
Ik heb bij “zenders zoeken ”het net werk” op aan gezet, en vervolgens op “zenders zoeken” geklikt.
Ik krijg nu aanzienlijk meer zenders ; gelukkig nu ook België 1 & 2; daar ging het mij oa om.
Dus  probleem ½ opgelost.

Vervolgens bij de LNB instellingen gekeken naar Astra 3;  deze  staat er echt niet bij. Alleen dus Astra & Astra 2
Dus nog geen regio radio & TV zenders…
Kunt u mij hier nog mee helpen?   Astra 3 toevoegen? Schijnt te kunnen, weet niet hoe en met welke instellingen

Groet Astro

edit:

Hiervoor kon ik gewoon de de regio zender ontvangen; dus de schotel & de duo lnb zijn goed, want op een andere TV met een SAB ontvangen gaat 't wel goed.

v.w.b. firmware van de Topfield betreft, ik weet niet wat de laatste versie was; daar heb ik geen versie nr. van. Wat er nu vermeld staat is:
F-ESCI 16.5 0E.92. ( geen datum )
Ik zag wel, dat deze staat op Astra en freq. 12603, en is ook niet de veranderen.
Als ik klik op "start"( in het menu van Firmware, krijg ik wel de melding:  "oke"   Daarmee weet ik natuurlijk niet, of de instellingen, die vermeld zijn; ook juist zijn. Voor het zelfde geld heb ik m et mijn "dikke"vingers iets veranderd.

edit:
Deze vraag had u ook aan mij gesteld; maar deze ff over het hoofd gezien, soryy.

Gevens bij " Informatie "
- Astra  /  12574 H 2000
- Syst. ID / 4521
- Loader versie / Li.29
- Devia  / V5.0.93
- Firmware versie / F-ESCI 16.5.OE.92
-
« Laatst bewerkt op: 09-04-2011, 20:25:42 door Astro1 »

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 10-04-2011, 20:58:44 »
Had je de nederlandse handleiding al???

Zo niet hier de link:

http://www.gebruikershandleiding.com/Topfield-TF-5000-CI/69830/download-ok.html

Bij hoodfstuk 4.2 staat uitgelegd hoe een satelliet toevoegd.

- Eerst voeg je de satelliet toe.
- Hierna de transponders (deze frequenties zijn te vinden op de downloadsite van canaldigitaal) op deze nieuwe satelliet
- Disecq op B of 2
- hierna laat je de ontvanger zoeken.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #6 Gepost op: 10-04-2011, 21:10:56 »
OEPS.... Je zet me op een dwaalspoort.

Bovenstaande is voor de TF5000CI en niet voor jouw versie TF500CI +  (de plus versie dus)  Dit haalde ik uit de Syst ID die je hier voor poste!

Of het de nieuwste versie is dat erin zit kan ik niet zo bepalen. De versie die ik hier link is de laatste versie voor deze ontvanger van februari 2008

Loader:

http://www.topfield.co.kr/include/download.asp?dn_dir=3&fname=TFD-Down_2.04.exe

Firmware 4521 februari 2008

http://www.topfield.co.kr/include/download.asp?dn_dir=1&fname=TF5000CIplus%2D4521%2D2008Feb29%5B1%5D%2Etfd

De handleiding zal naar alle waarschijnlijkheid erg overeenkomen met jouw versie. Op die manier kan je het handmatig toevoegen.

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2011, 22:29:04 »
Mr. Sat;
dank voor de replays. Sorry dat ik u op een verkeerd been heb gezet; nooit gedacht, dat er een verschil was, en dat die “Plus”belangrijk was.
Dank voor de link’s
De handleiding  heb ik gedownload, maar nog niet kunnen vergelijken met de mijne, omdat het gedownloade een .tfd bestand is. Zeg me zoeven niets. XP kent deze ook niet. Zal wel een soort pdf file zijn, neem ik aan. Ik google wel, en daar is wel uit te komen.
De loader, ik neem aan voor de firmware,  heb ik ook opgehaald. Een exe bestand. Ik neem aan, dat ik deze middels de pc op de Topfield moet aansluiten? Met wat voor soort kabel?   Maar ik wacht hier nog wel ff mee, en probeer eerst Astra 3 toe te voegen. Lukt dat, en het zoeken/vinden van de regioszenders gaat ook goed, dan laat de de firmware voor wat deze is.
Als ik afga op de de door u gegeven nr; dan komen deze overeen.

Ik heb ff gekeken op de website van CD, en ik zag inderdaad, dat ik de frequentie de Symboolrate en de spec. polarisatie staan, toch?
Ik gaan e.e.a. uitproberen, en u hoort van mij waar ik op uit kom. ’t zal toch wel een keer lukken, toch?...

groeten
Astro1
« Laatst bewerkt op: 11-04-2011, 22:41:30 door Astro1 »

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 12-04-2011, 11:41:54 »
Beste Astro,

Ter verduidelijking

De loader (in dit geval dat .exe bestandje) is zeg maar het programmatje waarmee je de "firmware" (STD file in dit geval) kan uploaden vanuit je PC naar de ontvanger.

gr

MrSat

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #9 Gepost op: 12-04-2011, 20:18:16 »
Mr. Sat;
Dank voor de aanvulling!

Loader, tja, het woord zegt het eigenlijk al,  beetje dom van mij.

de 2e link is dus de firmware.  Duidelijk.

Met wat voor kabel moet je eea overzetten?
Bij de SAB gebeurt dat met een nulmodem kabel; Ik zie bij de Topfield eenzelfde (blauwe) seriele
aansluiting

Maar zoals  eerder gezegd; eerst een nw satelliet toevoegen. Dat moet 1 dezer dagen. Moet ff uitgesteld worden, daar m'n partner ziek is.
Ik kom erop terug.

Groet
Astro1

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #10 Gepost op: 12-04-2011, 23:16:50 »
Met de kabel die je hebt moet het lukken.
Pagina's: [1]

`