Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

05-12-2024, 01:59:16

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Beginnersvragen  (gelezen 2593 keer)

Offline Toyota

• Nieuwe gebruiker
  • *

Beginnersvragen
« Gepost op: 09-01-2011, 10:56:33 »
Beste satboxers,

Eerste post van mij en weinig ervaring op gebied v satelliet ontvangers vandaar het bezoek aan jullie forum.

Aantal jaren geleden teruggegaan van een digitall world sft 2000 ontvanger naar upc digitaal maar mis toch wel enige zenders die ik nu niet meer kan ontvangen.
Nu heeft een collega mij geadviseerd een dreambox 800 aan te schaffen en hij wist wel een cardshare adres voor mij.Nu sprak ik iemand anders die er een heeft en die vertelde mij dat ik beter de 500 kan nemen vanwege de snellere cpu en tevens goedkoper. Ik heb de specificaties naast elkaar gehouden en er zitten voor mij een paar kleine nietszeggende verschillen in.
Die gene die mij deze aanraadde vertelde ook dat je ook geen schotel nodig hebt omdat het signaal via de internet verbinding binnenkomt die ik gedeeld hebt met degene die zijn card deeld met mij.
Moet er ook iemand bij mij thuis komen indien iemand zijn card wil delen met mij, en heb wel eens gehoord dat ze het sharen willen tegengaan dus hoelang duurd het nog voor dat het cardsharen onmogelijk word gemaakt?

Samengevat mijn vragen

1) Wel of geen schotel nodig?

2) Verschil dreambox 500 en 800?

3) Komt iemand thuis om cardscharing te installeren?

4) Hoelang kan ik nog gebruik maken van card sharing?

5) Een payserver, is dat iemand die zijn card deeld?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Beginnersvragen
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2011, 09:10:06 »
1) voor satellietontvangst ALTIJD een schotel nodig
2) We spreken hier van HD versies???  In HD zou ik nu alleen maar investeren. Verschil weet ik niet zo een twee drie..
3) ????
4) Dat blijft kat en muis. Het kan nog jaren goed gaan maar kan ook morgen afgelopen zijn.
5) Payserver is iemand aan wie jij in de regel geld betaald en die het mogelijk maakt dat jij meer zenders ziet dan normaal mogelijk is. In feite kijk je dus op een kaart van een ander welke over internet geshared (=gedeeld) wordt
Pagina's: [1]

`