Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

22-09-2023, 09:25:07

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Crad sharing hoe wat waar  (gelezen 127 keer)

Offline manado

• Nieuwe gebruiker
  • *

Crad sharing hoe wat waar
« Gepost op: 17-12-2010, 11:01:18 »
Hallo mede forum leden.
Ik weet niet of het zo kan en mag maar ik heb een vraag over cardsharing.;)
Ben zelf in het bezit van een Dreambox 7020-Si met harddisk en een Canal Digital abonnement:king:
Nu blijkt het dus mogelijk te zijn om via het www aan cardsharing te doen, dus niet alleen via eigen Lan.:p
In eerste instantie uit interesse wat er wel niet mogelijk is met deze DB wat moet je daar allemaal voor doen, wat moet er geinstalleerd worden?:D

Offline cabeltje

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #1 Gepost op: 18-12-2010, 10:51:35 »
Waarom heb je eigenlijk een dm gekocht,dus dat je een vraag hier stelt dat cardsharing ook mogelijk was dat wist je van te voren al.

Anders had je net zo goed een orginele canal digitale ontvanger kunnen kopen.

Offline manado

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 18-12-2010, 11:25:27 »
Citaat van: cabeltje;41162
Waarom heb je eigenlijk een dm gekocht,dus dat je een vraag hier stelt dat cardsharing ook mogelijk was dat wist je van te voren al.

Anders had je net zo goed een orginele canal digitale ontvanger kunnen kopen.
Neem me niet kwalijk maar ik snap de hele intentie van jouw antwoord niet.
Een auto koop je omdat je ermee kan rijden.
Dus een decoder ongeacht welk merk/model koop je om sateliet beelden te bekijken.

Offline vlaagje

• Super gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 19-12-2010, 00:09:53 »
Soms zie je door de bomen het bos niet en ik denk dat je een beginnende gebruiker bent, hoewel je een dreambox hebt met een abbo van Canaal Digitaal. Deze zou normaliter niet werken als je de originele image (zeg maar beturingssysteem op je dm) er nog op hebt.
Een paar simpele aanwijzingen die niet alles duidelijk zal maken maar al vast een start kan zijn om je er verder in te bekwamen.

1.  Maak eerst een verbinding van de dm met je computer via je netwerk Gebruik b.v. DCC om via je computer verbinding te krijgen met je dm zodat je de dm  mappen kunt benaderen.
2. Zorg dat je er een image op je dm zet die Cccam ondersteunt ( b.v. Open Pli)
3. In het menu (blauwe knop) van deze image kun je zowel de laatste cccam  als de ccam configuratie installeren.
4. In je Cccam.cfg (in de map /etc) kun je met behulp van DCC  regels (z.g. f- en c-regels aanmaken voor sharen  voor zowel intern je netwerk als extern.
    Voor extern dien je tevens bij deze regel een poortnr benoemen.
5, Deze poortnummer moet je in je router/modem forwarden.

Dit in vogelvlucht de basis om te kunnen sharen,
« Laatst bewerkt op: 19-12-2010, 00:12:27 door vlaagje »

Offline manado

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 19-12-2010, 08:10:13 »
Citaat van: vlaagje;41176
Soms zie je door de bomen het bos niet en ik denk dat je een beginnende gebruiker bent, hoewel je een dreambox hebt met een abbo van Canaal Digitaal. Deze zou normaliter niet werken als je de originele image (zeg maar beturingssysteem op je dm) er nog op hebt.
Een paar simpele aanwijzingen die niet alles duidelijk zal maken maar al vast een start kan zijn om je er verder in te bekwamen.

Beste vlaagje bedankt voor jr reactie, even kort dit is wat ik heb;
    Een Dreambox 7020-Si met harddisk en een Canal Digital basis abo, CCcam Nabilo Darkstar II.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2010, 08:15:06 door manado »
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG