Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

12-09-2024, 02:01:50

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Topfield 5000 PVR en EPG  (gelezen 2087 keer)

Offline jvanderlinden

• Nieuwe gebruiker
  • *

Topfield 5000 PVR en EPG
« Gepost op: 28-10-2010, 16:38:48 »
Weet iemand misschien wat ik aanmoet met de disfunctionerende EPG-functie van mijn Topfield? Enkele weken geleden deed ie het nog goed, maar sinds twee weken geeft ie oude, of juist programma's voor de komende week door. Raar is ook, dat wanneer ik hem + de tv aanzet, ik in de "taakbalk"wél de het juiste programma zie, maar zodra ik wat wil ga opnemen, en "dus" de EPG-functie intoets, gaat ie zoeken...en vindt dus rotzooi waar ik niets mee kan. Ik heb de stroom er al afgehaald, in de hoop op een soort "hard-return", maar dat helpt niets: bovendien geeft ie aan over de goede firmware te beschikken.
Op "Google"zag ik al soortgelijk gedoe met de 7700: Is dit een Topfield-kwaal en weet iemand misschien een oplossing?

Offline jvanderlinden

• Nieuwe gebruiker
  • *

Topfield 5000 PVR en EPG
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2010, 18:25:39 »
Heb uiteindelijk het antwoord op het ( duitstalige) Topfield-forum gevonden: wellicht ook een oplossing voor soortgelijke problemen met andere Topfield-ontvangers????

Je moet bij het instellingen-menu "EPG" uitschakelen! Veel zenders geven zélf EPG mee, wanneer je dat "klutst"met de Topfield-EPG krijg je dus "bull-shit".  Zojuist even geprobeerd, en...inderdaad: nu werkt de EPG weer ( tenminste voor "mijn" europese" zenders) weer normaal....Misschien dus ook het proberen waard  voor andere Topfield-ontvangers...

Bovendien: op die site: Topfield-europe/forum: ( even googelen) is, voor de betere techneuten onder ons ( ben ik dus niet) allerlei "ge-fine-tunenete" software te vinden om je Topfield handiger aan te sturen. Ik waag me daar persoonlijk niet aan, bang als ik ben het nú bereikte resultaat helemaal de soep in te draaien!
Pagina's: [1]

`