Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 11:58:04

Pagina's: [1]

Auteur Topic: obstakels bij het uitrichten van een schotel  (gelezen 2245 keer)

Offline markbult

• Reguliere gebruiker
  • **

obstakels bij het uitrichten van een schotel
« Gepost op: 18-10-2010, 21:00:43 »
Ik heb een probleem met het uitrichten van mijn schotel. Zodra ik de astra satteliet heb gevonden met mijn sat finder en alles heb aangesloten heb ik 0 ontvangst op mijn receiver terwijl mijn sat finder volle ontvangst heeft aangeven.
Wat kan hier het probleem zijn? Er staat op ongeveer 20 meter afstand een grote denneboom waar de schotel op gericht staat. Maar als dit de probleem is dan moet de sat finder toch ook geen ontvangst krijgen?

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Offline vlaagje

• Super gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 18-10-2010, 23:29:48 »
Heb je de satfinder direct achter de schotel of op het uiteinde van de kabel die in je receiver gaat?

Als het eerste het geval dan zou je ookeens kunnen proberen dit op het uiteinde van de kabel te plaatsen zodat je weet dat de kabel ok is.

In je receiver kun je meestal ook de sterkte zien van het signaal, is wel even afhankelijk welke image je gebruikt.

Offline markbult

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2010, 19:39:33 »
Citaat van: vlaagje;40562
Heb je de satfinder direct achter de schotel of op het uiteinde van de kabel die in je receiver gaat?

Als het eerste het geval dan zou je ookeens kunnen proberen dit op het uiteinde van de kabel te plaatsen zodat je weet dat de kabel ok is.

In je receiver kun je meestal ook de sterkte zien van het signaal, is wel even afhankelijk welke image je gebruikt.

Ik heb een nieuwe kabel gekocht dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Ik heb de laatste dagen vanalles geprobeert maar het resultaat is steeds hetzelfde; satfinder vind satteliet zodra ik alles aansluit is er geen ontvangst :S kan het misschien ook aan de lnb kop liggen?

Offline Regiowebshop

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2010, 21:42:18 »
Een satvinder reageerd op alle satellieten.
Het is dan ook niet zeker dat je op de juiste satelliet zit.
Mogelijk zit er op de ontvanger ook een qualiteids meter die uit zou moeten slaan als je op de juiste satelliet zit

Sucses
Pagina's: [1]

`