Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

15-10-2024, 12:11:43

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Probleem Azbox HD Elite en Titanium TMT 43 Monoblock Twin LNB  (gelezen 2889 keer)

Offline packetstorm

• Nieuwe gebruiker
  • *

Azbox HD Elite en Titanium TMT 43 Monoblock Twin LNB probleem

Hallo, ik heb er deze week een Azbox Elite HD bijgekocht en de Venton 200 HD is naar de slaapkamer verhuist.

Bij de Regiowebshop heb ik een Titanium Universal Monoblock Twin LNB TMT 43 gekocht.

Nu heb ik het probleem dat de Azbox niet alle kanalen van de Astra 23,5 laat zien en aangeeft geen signaal maar op de Venton heb ik wel alles.

Alle settings heb ik nagelopen en niets heeft geholpen totdat ik na wat googlen erachter kwam dat dit probleem wel vaker voorkomt met de Azbox i.c.m sommige Twin Monoblocks.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en zoja wat is daarvoor de oplossing of wat voor LNB word mij dat aangeraden die wel werkt.

MVG,

Ron

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Probleem Azbox HD Elite en Titanium TMT 43 Monoblock Twin LNB
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2010, 11:29:01 »
Wat zegt je leverancier hiervan?

Offline packetstorm

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2010, 17:19:29 »
Ik heb zowel azboxshop.nl (receiver) als regiowebshop (LNB) 2 dagen geleden een mail gestuurd maar nog geen bericht terug ontvangen.

Citaat van: MrSat;40688
Wat zegt je leverancier hiervan?

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 30-10-2010, 12:20:18 »
Was er al bang voor !

Het belangrijkst in deze is dat toch echt de DiSecQ settings goed staan.  

Disecq1.0 / 1.1 instellingen

Diseqc 1( of A) = ASTRA1 (19,2)
Diseqc 2( of B) = ASTRA3 (23,5)

Daarnaast weet ik niet of er een kanalen lijst in deze ontvanger zit maar als dit niet zo is zal je de ontvager moeten laten zoeken op de astra3 satelliet met  bovenstaande instellingen.

Zit er Fastscan op deze ontvanger dan staan de regionale kanalen vanaf kanaalnummer 70

Offline packetstorm

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 30-10-2010, 19:25:39 »
Kanalenlijsten stonden al voorgeprogrammeerd en de disecq settings zijn ook ok.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 31-10-2010, 07:13:20 »
Je schrijft in je eerste posting dat je niet alle kanalen ontvangt van 23,5. Welke zenders ontvang je wel van deze positie?

Wil je ook eens omschrijven wat de grootte is van je schotel en hoe je lnb is gemonteerd.

Offline packetstorm

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 31-10-2010, 21:00:00 »
Citaat
Daarnaast weet ik niet of er een kanalen lijst in deze ontvanger zit maar als dit niet zo is zal je de ontvager moeten laten zoeken op de astra3 satelliet met bovenstaande instellingen.

Zit er Fastscan op deze ontvanger dan staan de regionale kanalen vanaf kanaalnummer 70

Dit heeft me nog even verder aan het denken gezet en ik heb de azbox de astra 3 even opnieuw laten scannen en ja hoor ik kan alle kanalen ontvangen.

Bedankt voor je hulp Mrsat hier zit een gelukkig mens. :dope:

Rest mij alleen de vraag hoe het dan kan dat de voorgeinstalleerde Bouquets list's (geloof ik) niet direct werken met de astra 3 ik had diseqc enz. goed ingesteld?

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #7 Gepost op: 01-11-2010, 09:41:44 »
Bug Edit software?? Geen of verkeerde disecq meegestuurd in de upload, Frequentieafwijking in gescande kanalen met de LNB die je zelf hebt?

Puur gokken op deze manier......

Offline packetstorm

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #8 Gepost op: 01-11-2010, 20:13:04 »
Er is toch nog 1 kanaal die zonder signaal en dat is voor mij niet de minste: History HD :confused:

Is er een mogelijkheid om zoiets handmatig in te stellen ipv een nieuwe scan ?

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #9 Gepost op: 01-11-2010, 22:09:49 »
Parameterwijziging Eurosport HD en History HD op Astra3

Vanaf 28 sepember 2010 om  8.00 uur zijn de HD-zenders Eurosport HD en History HD, beiden onderdeel van het CanalDigitaal HD-pakket, met de huidige instelling niet meer te ontvangen. Alleen het opnieuw inlezen van de HD-kanalen brengt dan nog beeld.

Towercom, eigenaar van de Tsjechische televisie-aanbieder SkyLink, voert namelijk op haar transponder een parameter wijziging door. Men schakelt op deze transponder over naar de meer bandbreedte besparende DVB-S2/8PSK modulatie. Daarnaast verandert men de FEQ-waarde op de transponder. De nieuwe uitzendparameters worden: Frequentie: 12.109 GHz H – 27500 – 3/4 – DVB-S2/8PSK – Pilot on.

Een transponderscan op deze frequentie kan voor jouw weer wonderen verrichten.

Offline packetstorm

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #10 Gepost op: 02-11-2010, 19:22:11 »
Ok dank je ik ga het proberen.

Offline Freddy Mestrum

• Reguliere gebruiker
  • **
    • http://www.fmmodelbouw.nl

Opgedane ervaring met AZbox en Dreambox 500S
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2011, 12:53:30 »
Mij ervaring die ik heb opgedaan met een zelfde soort probleem is ook zo.
Had eerst een Dreambox 500S en heb later een AZbox Premium+ voor beneden bijgekocht.
Wilde de AZbox doorlussen naar de Dreambox boven maar kreeg boven ook te weinig signaal. Wat ik gedaan heb om dit opte lossen is het volgende:
Nieuwe duo LNB gekocht met 2 uitgangen, een tweede kabel bijgetrokken en die naar de slaapkamer naar de Dreambox gebracht en aangesloten. Het probleem was in één keer opgelost. Maar wat ook schijnt te kunnen is de coaxkabel die er nu ligt te vervangen voor een duo coaxkabel. Één gedeelte voor beneden en één gedeelte naar boven.
Wat echter ook schijnt te zijn is als je de AZbox doorlust naar een andere box de LNB het binnen de korste keren schijnt te begeven. Dit omdat er een disecq switch zit in de LNB en deze dus de dubbele stroom krijgt.
Hoop dat ik kunnen bijdragen aan een oplossing voor jou probleem.

Citaat van: packetstorm;40670
Azbox HD Elite en Titanium TMT 43 Monoblock Twin LNB probleem

Hallo, ik heb er deze week een Azbox Elite HD bijgekocht en de Venton 200 HD is naar de slaapkamer verhuist.

Bij de Regiowebshop heb ik een Titanium Universal Monoblock Twin LNB TMT 43 gekocht.

Nu heb ik het probleem dat de Azbox niet alle kanalen van de Astra 23,5 laat zien en aangeeft geen signaal maar op de Venton heb ik wel alles.

Alle settings heb ik nagelopen en niets heeft geholpen totdat ik na wat googlen erachter kwam dat dit probleem wel vaker voorkomt met de Azbox i.c.m sommige Twin Monoblocks.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en zoja wat is daarvoor de oplossing of wat voor LNB word mij dat aangeraden die wel werkt.

MVG,

Ron
Met vriendelijke groet,
Fred:D
AZbox Premium +, 1TB interne HD Western Digital (groen label), Traix 68cm schotel, duo LNB Canaal Digitaal
Pagina's: [1]

`