Mij ervaring die ik heb opgedaan met een zelfde soort probleem is ook zo.
Had eerst een Dreambox 500S en heb later een AZbox Premium+ voor beneden bijgekocht.
Wilde de AZbox doorlussen naar de Dreambox boven maar kreeg boven ook te weinig signaal. Wat ik gedaan heb om dit opte lossen is het volgende:
Nieuwe duo LNB gekocht met 2 uitgangen, een tweede kabel bijgetrokken en die naar de slaapkamer naar de Dreambox gebracht en aangesloten. Het probleem was in één keer opgelost. Maar wat ook schijnt te kunnen is de coaxkabel die er nu ligt te vervangen voor een duo coaxkabel. Één gedeelte voor beneden en één gedeelte naar boven.
Wat echter ook schijnt te zijn is als je de AZbox doorlust naar een andere box de LNB het binnen de korste keren schijnt te begeven. Dit omdat er een disecq switch zit in de LNB en deze dus de dubbele stroom krijgt.
Hoop dat ik kunnen bijdragen aan een oplossing voor jou probleem.
Azbox HD Elite en Titanium TMT 43 Monoblock Twin LNB probleem
Hallo, ik heb er deze week een Azbox Elite HD bijgekocht en de Venton 200 HD is naar de slaapkamer verhuist.
Bij de Regiowebshop heb ik een Titanium Universal Monoblock Twin LNB TMT 43 gekocht.
Nu heb ik het probleem dat de Azbox niet alle kanalen van de Astra 23,5 laat zien en aangeeft geen signaal maar op de Venton heb ik wel alles.
Alle settings heb ik nagelopen en niets heeft geholpen totdat ik na wat googlen erachter kwam dat dit probleem wel vaker voorkomt met de Azbox i.c.m sommige Twin Monoblocks.
Heeft iemand dit probleem ook gehad en zoja wat is daarvoor de oplossing of wat voor LNB word mij dat aangeraden die wel werkt.
MVG,
Ron