Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 04:09:17

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: newbie ziet door de bomen het bos niet meer..  (gelezen 2281 keer)

Offline Roger B.

• Nieuwe gebruiker
  • *

newbie ziet door de bomen het bos niet meer..
« Gepost op: 31-05-2010, 19:17:46 »
Dreambox zou het summum zijn, helaas ook in prijs:so:

dan ga je zoeken on kom je wat aanbieders tegen die zeggen dat de box die zij verkopen 100% compatible is en DB software kan draaien...

maar hoor ook dat dat meestal niet zo is......

wat is wijsheid?

Ik wil TV kijken, af en toe eens wat opnemen, en via internet verbinden met een server.

bij een kennis kreeg ik een korte demo en die kon van in de kamer op de HD elders in huis zoeken (in de sat-receiver van de slaapkamer) naar foto's en opgenomen programma's. Ik meen dat ie zelfs vanuit de kamer de satreceiver van de slaapkamer kon bedienen om daar iets op te nemen.
Die functionaliteit zou ook prettig zijn.

Dan dus de vraag, koop ik dan een DB800HD? of net zo goed een vizyon (welk type) of IPbox (welk type) of Qbox (welk type)

je koopt twee Q-boxen voor de prijs van een dreambox, als het verder net zo goed werkt vind ik dat nogal wat prijsverschil.....

Daarnaast nog de software, ik begrijp dat cardsharing nog wat aanpassingen vereist, nu weet ik 0,0 van Linux en even weinig van cardsharing en receivers....
welke software moet je dan nemen en hoe kom je daar aan?

een heleboel vragen, maar met jullie kennis ga ik vast veel bijleren

Offline Roger B.

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #1 Gepost op: 05-06-2010, 13:56:19 »
niemand die me wegwijs kan/wil maken in linux-receiverland?

Offline halloa

• Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 13-06-2010, 13:23:51 »
Om te connecten met server buiten raad ik je Dreambox aan.  De meeste servers draaien op CCcam en niet alleen dat met CCcam kan je meerdere servers toevoegen in 1 config en stabiel en je krijgt alle kaarten binnen wat bij die andere volgens mij nog niet gelukt, zoals newcamd, oscam.

Dreambox is eenvoudig en makkelijk. Ik heb een Qbox HD en ik het er spijt van. Connectie met server is zeer slecht dus steeds stotternd beeld. Plugins die je kan installeren op je box heel weinig en nog eens slecht. Zappen gaat langzaam. Voordat het kanaal gedocodeerd is ben je soms 20 sec verder.

Denk zegt genoeg waarom je voor Dreambox moet kiezen. Kwaliteit in support kost geld. Daarom zijn die krengen duur.

Offline Roger B.

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 13-06-2010, 13:39:07 »
oke, al zeggen de andere aanbieders ook "zappen binnen 1 seconde"

maar als het niet met de servers werkt is het niet wat ik zoek.....ga ik in dreamboxforum verder zoeken... dank voor de tip
Pagina's: [1]

`