Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-10-2024, 16:29:15

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Extra ontvanger voor op de slaapkamer  (gelezen 1808 keer)

Offline BriBis

• Nieuwe gebruiker
  • *

Extra ontvanger voor op de slaapkamer
« Gepost op: 29-05-2010, 18:30:47 »
Beste allen,

Ik heb even een vraagje en hoop dat jullie een eenvoudige oplossing hiervoor hebben:

Mijn schotelantenne hangt achter in de tuin en komt binnen in de woonkamer waar ook mijn TV staat.
Op de muur zit een CAI einddoos voor TV en radio, deze einddoos gaat met een kabel naar de meterkast vanwaar een coax naar de slaapkamer loopt (en normaal op de CAI-ingang van het huis).

Nou wil ik boven op de slaapkamer ook graag een satelliet-ontvanger plaatsen.

Nou is mijn vraag: hoe kan ik het makkelijk oplossen om het schotelsignaal boven te krijgen (het liefst dus via de CAI-dozen)?

Voor zover ik me kan voorstellen kan ik niet de einddoos in de kamer gebruiken om het SAT-signaal terug te sturen over de CAI-kabel en dan naar de slaapkamen naar een andere einddoos met SAT-aansluiting.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk over is gekomen :wacko:

Alvast bedankt,
-- Edwin

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 29-05-2010, 21:32:18 »
Idd je kunt het signaal niet terug sturen.

Anders wordt het als de CAI aansluiting buiten gebruik is. In dat geval zal je de einddoos in de kamer er tussen uit moeten halen. Deze kabel verlengen naar de OUT uitgang van je sat ontvanger. Het andere einde in de meterkast doorkoppelen naar de einddoos (radio/TV/sat) van de slaapkamer en daarop een sat onvanger aansluiten.

PS beter blijft altijd als je bijv een duo LNB hebt zitten op de schotel de tweede (niet gebruikte) uitgang direct met de coax kabel naar de slaapkamer te voeren.  In dit geval ben je helemaal onafhankelijk met het kijken naar de zenders en satelietposities.
« Laatst bewerkt op: 30-05-2010, 00:29:11 door MrSat »

Offline BriBis

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 29-05-2010, 23:21:34 »
Ahh, dank je voor dit verhelderend antwoord..

Op zich wel jammer dat het niet anders kan, maar ach dit is wel lekker eenvoudig aan te passen.

Thanks!

-- Edwin
Pagina's: [1]

`