Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-10-2024, 15:30:06

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Astra code  (gelezen 1842 keer)

Offline winterbergbar

• Nieuwe gebruiker
  • *

Astra code
« Gepost op: 26-05-2010, 20:09:33 »
Ik heb in duitsland een caravan gekocht met een silvercrest SL65.
Eerst deed hij het goed en konden we RTL en Ned 1,2,3  kijken. Sinds vorige week geeft hij dit aan als betaal zenders. Nu zegt men dat hier codes voor zijn.
Wie kan mij verder helpen??????:confused:

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Astra code
« Reactie #1 Gepost op: 26-05-2010, 22:59:56 »
Heb je een kaart bij de ontvanger gekregen. Een aantal weken geleden waren er problemen bij canal digitaal en was HEEL het pakket vrij te ontvangen. Je had dus geen kaart nodig ;-)  Echter dit is nu weer voorbij en je zal dus een GEACTIVEERDE smartcard nodig hebben om deze NL programma's te bekijken.  Ik vermoed dat daar je probleem zit.  PS BVN zal wel werken maar deze is dan ook niet gecodeerd!

Snel zoekende op Google naar je ontvanger lijkt het me een FTA ontvanger welke NIET in staat is gecodeerde zenders van het NL of BE pakket te ontvangen. Ik denk dat je je ontvanger moet gaan vervangen!

Offline winterbergbar

• Nieuwe gebruiker
  • *

Astra code
« Reactie #2 Gepost op: 27-05-2010, 21:04:10 »
Het is een sateliet ontvanger zonder kaart en ooit gekocht bij een LIDL in duitsland waarschijnlijk 2005.
Je kan op een of andere  manier in het menu komen om een code in te voeren.
Zodat je de Astra zender kan ontvangen.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Astra code
« Reactie #3 Gepost op: 28-05-2010, 10:22:30 »
Ja dat kan welk kloppen maar een gecodeerde NL zender zal je NOOIT zichtbaar kunnen maken met deze ontvanger. De NL kanalen zijn gecodeerd en zijn open te krijgen dmv een abonnement (bijv. recreatie abbo) op deze kanalen. Zie ook canaldigitaal.nl

Dat je even de NL kanalen gezien hebt lag dus aan het feit dat de codering door canal digitaal was uitgezet naar aanleiding van een storing.
Pagina's: [1]

`