Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

29-11-2023, 14:13:42

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Alternatief voor dreambox dm800hd  (gelezen 778 keer)

Offline ghanssie

• Super gebruiker

Alternatief voor dreambox dm800hd
« Reactie #15 Gepost op: 19-02-2010, 22:36:51 »
Zelf draai ik op dit moment op mijn kathrein mgcamnd 1.35 die shared naar mijn dm500 server met cccam 2.1.1, SUPER stabiel!
Grt. Ghanssie
----------------
Kathrein UFS912 HD
Dreambox DM500S
Kathrein UFS910 HD
Konig Quad Astrablock
Xtreamer Xtream
LaCie Network Space 2 1TB

Offline jessy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #16 Gepost op: 19-02-2010, 23:40:53 »
Citaat van: ghanssie;38344
Zelf draai ik op dit moment op mijn kathrein mgcamnd 1.35 die shared naar mijn dm500 server met cccam 2.1.1, SUPER stabiel!

Ok dan,ga me toch eens verdiepen in de kathrein 910 hd!:smile:
En natuurlijk MP in de gaten houden!!:D:D
Als er natuuurlijk nog andere alternatieven zijn dan zou ik dat graag ook horen!!:smile:

Offline ghanssie

• Super gebruiker

« Reactie #17 Gepost op: 20-02-2010, 06:47:48 »
Suc6!

En niet meer dan € 150,- ervoor geven he ;)
Grt. Ghanssie
----------------
Kathrein UFS912 HD
Dreambox DM500S
Kathrein UFS910 HD
Konig Quad Astrablock
Xtreamer Xtream

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker

« Reactie #18 Gepost op: 20-02-2010, 08:16:05 »
Citaat van: jessy;38318
Ik heb nu een dm500,maar zou graag willen overstappen naar een HD ontvanger.
Welke alternatief heb je voor de dm800hd? Moet wel stabiel kunnen draaien met CCcam!
Goede beeld/geluidskwaliteit vind ik het belangrijkst,pvr of twintuner is geen musthave?
Wacht graag jullie adviezen af!:smile:
Gr jessy

een goed alternatief is de m-vision hd300net
heeft ook cc cam aan boord en is verder een perfecte ontvanger en goed betaalbaar.is ook gelijk nog een multimedia.

Offline jessy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #19 Gepost op: 20-02-2010, 12:03:59 »
Citaat van: zappsat;38353
een goed alternatief is de m-vision hd300net
heeft ook cc cam aan boord en is verder een perfecte ontvanger en goed betaalbaar.is ook gelijk nog een multimedia.

Ja ok,maar vind maar weinig info over deze ontvanger op het net! Draait deze ook op linux of moet je het software+CCcam erin flashen en dan via de ontvanger het werkend maken?Ik bedoel je moet ook een beetje aftersupport hebben als je zoiets hebt aangeschaft. En aangezien dat ik er weinig over vind,of ik zoek natuurlijk verkeerd wat ook kan:)

Offline terrestrial

« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2010, 13:04:32 »
Ik hoor goede dingen over die vu-duo. Maar het nadeel van alternatieven voor de dreambox is dat ze vaak na een tijdje een zachte dood sterven. Er zijn er al veel geweest die het niet gehaald hebben. Er is vaak een te kleine community om de ontwikkeling levendig te houden, en als de fabrikant stopt met de software/support is het afgelopen. Dan kan het op dat moment goed werken, maar in de wereld van continue veranderende mogelijkheden is dat geen garantie voor de toekomst.

Offline ruud d groot

• http://

« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2010, 13:20:38 »
Citaat van: terrestrial;38358
Ik hoor goede dingen over die vu-duo. Maar het nadeel van alternatieven voor de dreambox is dat ze vaak na een tijdje een zachte dood sterven. Er zijn er al veel geweest die het niet gehaald hebben. Er is vaak een te kleine community om de ontwikkeling levendig te houden, en als de fabrikant stopt met de software/support is het afgelopen. Dan kan het op dat moment goed werken, maar in de wereld van continue veranderende mogelijkheden is dat geen garantie voor de toekomst.

de vu+ heeft pli achter zich staan ,wat maar weinig receivers kunnen zeggen ,ik denk dat het alternatief voor de 800 alleen de vu+ en de 500 HD  zijn, en andere een (wat jij zegt )een zachte dood sterven , omdat hun support van korte duur kan wezen. en ik zie dat voor de vu+ en de 500 hd toch beter in.
groetjes ruud
ik heb een dreambox 7020,nokia 9500, xtreme,echostar,maxplus

Offline terrestrial

« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2010, 13:33:54 »
Citaat van: ruud d groot;38359
de vu+ heeft pli achter zich staan ,wat maar weinig receivers kunnen zeggen ,ik denk dat het alternatief voor de 800 alleen de vu+ en de 500 HD  zijn, en andere een (wat jij zegt )een zachte dood sterven , omdat hun support van korte duur kan wezen. en ik zie dat voor de vu+ en de 500 hd toch beter in.

Dat klopt, maar ik denk dat je over een goed jaar pas kunt zeggen hoe het staat met de vu+duo. Hij is nu pas amper 1,5 maand op de markt. Er kan nog zoveel gebeuren.

Offline ruud d groot

« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2010, 13:59:27 »
Citaat van: terrestrial;38360
Dat klopt, maar ik denk dat je over een goed jaar pas kunt zeggen hoe het staat met de vu+duo. Hij is nu pas amper 1,5 maand op de markt. Er kan nog zoveel gebeuren.

mee eens,maar de boy's van pli gaan niet maarzo een receiver ondersteunen ,dan moeten er wel mogenlijkheden zijn om dat blijvend te ondersteunen,anders waren ze er echt niet aan begonnen
ik heb de box zien draaien op de satdag 19-12-2009,waar walter(maxdigitaal) de box presenteerde beeld was veeeel beter dan van dream,en de pli jongens zijn daarna pas aan de box gaan sleutelen, nu dus 2 maanden geleden.
groetjes ruud

Offline jessy

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2010, 17:43:45 »
Citaat van: terrestrial;38358

Daar ben ik ook een beetje bang voor met de M-vision 300 hd net die wie zappsat voorstelde! Het kan nu een leuke receiver zijn,maar hoe zit dat over een 1,5 jaar?
Maar aan de andere kant wil je zekerheid,dan zit je aan een dreambox vast:o

Offline zappsat

« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2010, 17:55:36 »
Citaat van: jessy;38355
Ja ok,maar vind maar weinig info over deze ontvanger op het net! Draait deze ook op linux of moet je het software+CCcam erin flashen en dan via de ontvanger het werkend maken?Ik bedoel je moet ook een beetje aftersupport hebben als je zoiets hebt aangeschaft. En aangezien dat ik er weinig over vind,of ik zoek natuurlijk verkeerd wat ook kan:)

software vind je op http://www.gxmax.com
daarin zit vast cc cam deze ontvanger werkt volledig on screen dus niets met computer.
info vind je op http://www.hsmd.tv en vanaf dit weekend ook op http://www.hewodosat.com
verder even googlen kan geen kwaad

Offline ruud d groot

« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2010, 19:06:57 »
Citaat van: zappsat;38364
software vind je op http://www.gxmax.com
daarin zit vast cc cam deze ontvanger werkt volledig on screen dus niets met computer.
info vind je op http://www.hsmd.tv en vanaf dit weekend ook op http://www.hewodosat.com
verder even googlen kan geen kwaad

bij mvision krijg ik tegenwoordig een naare smaak in mijn mond ,als moderator van het vroegere mvision.com was er opeens ruzie tussen de neefjes (directeuren) van mvision ,daarna was de lol eraf ze gingen dwars tegen elkaar in ,en daarna was het ook einde van het forum (15000 leden) dat is nog het ergste vele zullen het nog weten ,het was daar bijna net zo erg als bij sat 4 all ,ik heb heel wat mensen unband daar omdat men de waarheid zegde kreeg men al een ban
met de mvision e+ die toen voor zijn tijd de echte goede receiver was werdt plots op een zijspoor gezet
petje af trouwens voor HSMD die jongen zet zich met 200% in voor de goede ontwikkeling van het product
zelf heb ik zelf ook nog steeds een mvision 9085 combo limited edition de werkt goed voor mij .

ik vindt de mvision geen alternatief voor de dream 800 ,alternatieven zijn naar mijn mening de vu+duo,en de DM500 hd ,en met de vu kun je toch maar mooi kijken en opnemen tegelijk
groetjes ruud

Offline ghanssie

• Super gebruiker

« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2010, 20:42:38 »
[ ik vindt de mvision geen alternatief voor de dream 800 ,alternatieven zijn naar mijn mening de vu+duo,en de DM500 hd ,en met de vu kun je toch maar mooi kijken en opnemen tegelijk ]

Ruud,

Probeer eens een kathrein :D
Grt. Ghanssie
----------------
Kathrein UFS912 HD
Dreambox DM500S
Kathrein UFS910 HD
Konig Quad Astrablock
Xtreamer Xtream

Offline zappsat

« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2010, 07:11:49 »
Citaat van: ruud d groot;38365
bij mvision krijg ik tegenwoordig een naare smaak in mijn mond ,als moderator van het vroegere mvision.com was er opeens ruzie tussen de neefjes (directeuren) van mvision ,daarna was de lol eraf ze gingen dwars tegen elkaar in ,en daarna was het ook einde van het forum (15000 leden) dat is nog het ergste vele zullen het nog weten ,het was daar bijna net zo erg als bij sat 4 all ,ik heb heel wat mensen unband daar omdat men de waarheid zegde kreeg men al een ban
met de mvision e+ die toen voor zijn tijd de echte goede receiver was werdt plots op een zijspoor gezet
petje af trouwens voor HSMD die jongen zet zich met 200% in voor de goede ontwikkeling van het product
zelf heb ik zelf ook nog steeds een mvision 9085 combo limited edition de werkt goed voor mij .

ik vindt de mvision geen alternatief voor de dream 800 ,alternatieven zijn naar mijn mening de vu+duo,en de DM500 hd ,en met de vu kun je toch maar mooi kijken en opnemen tegelijk

blijkt wel dat je de nieuwste m-vision hd300net/combo nog niet kent.de 9085 is een perfecte ontvanger. maar ondertussen zijn we al wel twee generaties verder. eerst de s-serie en nu de nieuwe 300 en 400 serie.

Offline netarchitect

• Nieuwe gebruiker
  • *

Skybox S9 Full HD PVR
« Reactie #29 Gepost op: 02-10-2010, 20:26:29 »
Hallo,
Ik heb persoonlijk de Skybox S9 Full HD PVR getest en te vinden op www.net-architect.com
Dit toestel is met CCCAM.
Het best prijs-kwaliteit HD decoder op de markt.
Mvg,
vincent

Citaat van: jessy;38318
Ik heb nu een dm500,maar zou graag willen overstappen naar een HD ontvanger.
Welke alternatief heb je voor de dm800hd? Moet wel stabiel kunnen draaien met CCcam!
Goede beeld/geluidskwaliteit vind ik het belangrijkst,pvr of twintuner is geen musthave?
Wacht graag jullie adviezen af!:smile:
Gr jessy
« Laatst bewerkt op: 21-10-2010, 21:33:43 door alain »
Pagina's: 1 [2] 3

`