Hallo forummers,
ik woon in Zuid Frankrijk en heb via provider Viveole een Astra2connect pakket en abonnement bestelt voor internetverbinding. (nu nog geheel ouderwets (en extreem) langzaam inbellen via telefoonlijn..).
Het lukt me (nog) niet een goede verbinding te bewerkstelligen met de satelliet. Schotel correct opgesteld en gepointed. Astra 3 gevonden.
Melding op webinterface: modem synchronising, correct satellite, pointed optimally 0.0 db
Na het intoetsen van pointing completed start het downloaden van de modem software, versie 1.8 wordt herkend, versie 1.9 wordt gedownloaded. Echter bij plusminus 20% stopt het downloaden steeds en is contact met de satelliet verbroken.
Horizontale en verticale afstelling van de schotel is mi okay. Twijfel over de LNB kop-stand. Heb 'm op 13 graden gezet (volgens bijgeleverde installatieinfo). Zie echter op foto in ander forum dat ie in West Europa precies andersom zou moeten staan?
Voor definitieve verbinding moet ik eerst contact opnemen met de provider voor activering. Het lijkt me echter dat dan eerst de downloadverbinding goed moet staan.
Wie heeft tips en/of info?
Vast bedankt,
groeten, een schotelleek