Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 03:29:04

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Probleem met installatie Astra2connect  (gelezen 2343 keer)

Offline garedunord

• Nieuwe gebruiker
  • *

Probleem met installatie Astra2connect
« Gepost op: 01-01-2010, 20:17:03 »
Hallo forummers,
ik woon in Zuid Frankrijk en heb via provider Viveole een Astra2connect pakket en abonnement bestelt voor internetverbinding. (nu nog geheel ouderwets (en extreem) langzaam inbellen via telefoonlijn..).
Het lukt me (nog) niet een goede verbinding te bewerkstelligen met de satelliet. Schotel correct opgesteld en gepointed. Astra 3 gevonden.
Melding op webinterface: modem synchronising, correct satellite, pointed optimally 0.0 db
Na het intoetsen van pointing completed start het downloaden van de modem software, versie 1.8 wordt herkend, versie 1.9 wordt gedownloaded. Echter bij plusminus 20% stopt het downloaden steeds en is contact met de satelliet verbroken.
Horizontale en verticale afstelling van de schotel is mi okay. Twijfel over de LNB kop-stand. Heb 'm op 13 graden gezet (volgens bijgeleverde installatieinfo). Zie echter op foto in ander forum dat ie in West Europa precies andersom zou moeten staan????
Voor definitieve verbinding moet ik eerst contact opnemen met de provider voor activering. Het lijkt me echter dat dan eerst de downloadverbinding goed moet staan.
Wie heeft tips en/of info?
Vast bedankt,
groeten, een schotelleek

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2010, 11:10:08 »
Er is hierover op hun website best iets over te vinden (zie ook de bijlages)  Het lijkt me echter wel nodig dat de aanmelding door hun is verwerkt alvorens je kunt gaan downloaden. Misschien dat hun helpdesk hierover iets kan zeggen?

Offline Roger B.

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 31-05-2010, 19:51:34 »
ik kan me herinneren dat tijdens mijn installatie van de schotel ook problemen waren, de heldeskmdewerker vij T-com die toevallig WEL iets over satellietinternet wist vertelde me ook om de kop 180graden verder te zetten dan de handleiding suggereerd. Dat was beter voor de ontvangst.

Als je modem pointed 0,0dm van max signal aangeeft dat staat ie optimaal gericht en hoef je je over de schotel geen zorgen te maken
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG