Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

29-11-2023, 13:49:12

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Heeft iemand een installatie doc. voor Triax met 4 lnbs?  (gelezen 427 keer)

Offline backup

• Nieuwe gebruiker
  • *

Heeft iemand een installatie doc. voor Triax met 4 lnbs?
« Gepost op: 13-12-2009, 19:40:45 »
Hoi,

Ik ben van plan 4 lnbs (hotbird, astra1,2,3) met een triax schotel te gaan installeren. Weet iemand waar ik een installatie doc. kan vinden met de staps?

Alvast bedankt,

Max

Offline piele

• Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 13-12-2009, 20:48:13 »
Origineel gepost door Edwin  

Ik neem even aan dat je de multifeed houder hebt voor de triax schotel.
Vanuit achter de schotel gezien, (dus je kijkt in de koppen) is de volgorde voor jou.

LNB1 (geheel links) is hotbird 13 Oost
LNB 2 ( deze schijf je bijna tegen de arm aan) is Astra 1 ( 19.2 Oost )
LNB 3 ( rechts van de arm )deze is voor astra 3
LNB 4 (geheel rechts) van de Arm is Astra 2 ( 28.2 Oost )

Vervolgens moet je de LNB's recht in de houder plaatsen en dan de mulitfeed houder links kantelen naar beneden zodat de Hotbird LNB het laagst zit.
Hiermee heb je meteen de kruispolatisatie goed staan.

Je begint dan met Astra 1 ( 19.2 oost) uit te richten en vervolgens schijf je de hotbird LNB op zijn plek totdat je optimaal ontvangst hebt en dit doe je vervolgens met de astra 2 LNB ook.

Succes
« Laatst bewerkt op: 14-12-2009, 21:30:03 door piele »

Offline backup

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 14-12-2009, 07:26:06 »
Edwin,

Bedankt voor je aanwijzing. Welke methode is handig om de eerste Astra1 uit te richten? Met een sat finder? Of gewoon een man de kop afstemt, en een andere man kijkt naar de ontvanger?

Alvast bedankt,

Max

Offline piele

• Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 14-12-2009, 21:32:58 »
Tja, hangt van de situatie af. Ik heb hem op het balkon staan en kon een 37 cm tv + m'n dreambox binnen op een tafeltje zetten. De positie wist ik ongeveer door naar m''n buren z''n schotel te kijken (een paar huizen verderop). Ging prima......en anders met z''n 2-en met een portofoonje of gsm. Satfinder wil ook wel, maar is ook best lastig hoor. Kun je ook zo op de verkeerde sat zitten

suc6 ermee

Citaat van: backup;37421
Edwin,

Bedankt voor je aanwijzing. Welke methode is handig om de eerste Astra1 uit te richten? Met een sat finder? Of gewoon een man de kop afstemt, en een andere man kijkt naar de ontvanger?

Alvast bedankt,

Max

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 26-12-2009, 10:13:27 »
Citaat van: backup;37421
Edwin,

Alvast bedankt,

Max

Als je HD wil kijken begin dan net de 23,5 lnb   en vervolgens de rest . Wegens  de arabsat  . Die ligt er vlak bij en kan problemen geven

Offline astra

• Premium gebruiker

« Reactie #5 Gepost op: 16-01-2010, 20:27:02 »
Citaat van: satboxman;37558
Als je HD wil kijken begin dan net de 23,5 lnb   en vervolgens de rest . Wegens  de arabsat  . Die ligt er vlak bij en kan problemen geven

gebruik voor astra 1e3a een dunne lnb heb je beter ontvangst anders staat deze te ver uit het brand punt

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2010, 12:40:48 »
Citaat van: backup;37412
Hoi,

Ik ben van plan 4 lnbs (hotbird, astra1,2,3) met een triax schotel te gaan installeren. Weet iemand waar ik een installatie doc. kan vinden met de staps?

Alvast bedankt,

Max

Is al wel eens beschreven op dit forum denk ik . Het is simpel , verwijder  de lnb houder   . monteer de  rail . plaats gezien naar de schotel LNB , 13 oost rechts  en LNB 28, 2  astra  links en de andere op volgorde ertussen. schuif de  astra 23.5  tegen de arm  en richt de schotel .  de astra 28.2 moet hoger zitten dan de hotbird  (rail is paar cm  op een oor)  En na vastzetten van schotel . schuif je de andere lnb.s op max sterkte
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG