Dat van die coderingen en zo wist ik al, maar er zouden ontvangers moeten zijn die daar oplossingen voor hebben door b.v. gedecodeerd op te nemen, zeker als je verder niet naar een ander kanaal kijkt, met name als je niet eens thuis bent.
Het punt is dat in vele branches de markt gemakzuchtig uitgaat van de standaard kantoorbaan van 8 tot 5 en door de week. Er zijn volksstammen van mensen die langer, soms dagenlang van huis zijn, en sowieso niet de tijd hebben om continu aan zo'n tuner te prutsen om opnames maar zo snel mogelijk gedecodeerd te krijgen.
Het is erg onbeschoft van, in dit geval Canal Digitaal, om die belangrijke groep mensen als jan lul te behandelen. Het is juist een extra verplichting tegenover die groep klanten ervoor te zorgen dat ze probleemloos kunnen kijken na een week of meer, omdat het juist díe mensen zijn die zijn aangewezen op het opnemen van hun favoriete programma's!
Teken des tijds; misbruik van machtspositie en schijt aan een klantengroep.