Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

22-09-2023, 19:18:42

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Zoek HiDef Twintuner PVR zónder decoderingsproblemen van CDS.  (gelezen 161 keer)

Offline Lennie

• Reguliere gebruiker
  • **

Ik heb een topfield TF4000PVR die technisch nog prima is maar ook met de laatste software (is van vóór SECA3) hoogst irritante dus onaanvaardbare problemen heeft met decoderen van Canal Digitaal.
Heb CanDig CAM en Seca3 smartcard, volledig abo, alles OK.
Meestal kan ik opnamen op de harde schijf na enkele dagen al niet meer bekijken; bekende shitberichten "abo ongeldig" en dergelijke onzin.
Mede vanwege HiDef TV wil ik een nieuwe tuner kopen, HDMI uitgangen dus, Harde schijf en twintuners. Ik lees geregeld dat diverse apparaten in die categorie nog steeds problemen hebben met SECA3 decodering.
Is er iemand met gebruikservaring die mij de keuze gemakkelijker kan maken? (Minst slechtste van de beschikbaren?).
Het gaat dus vooral om de decoderingsproblemen; desnoods een probleemloze tuner met ietsje minder specs dan een hoogstandje dat steeds hapert. Daar wordt je gek van. het neusje van de zalm zonder zalm erachter is waardeloos.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

Zoek HiDef Twintuner PVR zónder decoderingsproblemen van CDS.
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2009, 18:20:47 »
Citaat van: Lennie;36690
Ik heb een topfield TF4000PVR die technisch nog prima is maar ook met de laatste software (is van vóór SECA3) hoogst irritante dus onaanvaardbare problemen heeft met decoderen van Canal Digitaal.
Heb CanDig CAM en Seca3 smartcard, volledig abo, alles OK.
Meestal kan ik opnamen op de harde schijf na enkele dagen al niet meer bekijken; bekende shitberichten "abo ongeldig" en dergelijke onzin.
Mede vanwege HiDef TV wil ik een nieuwe tuner kopen, HDMI uitgangen dus, Harde schijf en twintuners. Ik lees geregeld dat diverse apparaten in die categorie nog steeds problemen hebben met SECA3 decodering.
Is er iemand met gebruikservaring die mij de keuze gemakkelijker kan maken? (Minst slechtste van de beschikbaren?).
Het gaat dus vooral om de decoderingsproblemen; desnoods een probleemloze tuner met ietsje minder specs dan een hoogstandje dat steeds hapert. Daar wordt je gek van. het neusje van de zalm zonder zalm erachter is waardeloos.

Het probleem wat je omschrijft dan opgenomen zenders niet meer te bekijken zijn ligt aan het feit dan canal digitaal ongeveer elke 3-4 dagen zijn coderingsleutel veranderd. Je opnames zijn namelijk gecodeerd en hebben dus een geldige sleutel nodig.  Als deze sleutel veranderd heb je dus niets aan jeoude opnames. Oplossing is je opnames af tre laten spelen en direct de opnameknop in te drukken. Doe dit dus wel binnen 3 dagen(liefst de andere dag!)  

HDTV is dus precies hetzelfde!! als je een nieuwe ontvanger kiest heb je ook dit euvel. Ik weet dat er merken zijn die proberen dit automatisch te maken (het decoderen) maar de eerst goed werkende moet ik nog steeds zien.  Misschien dat iemand anders het weet??

Als ik je een tip mag geven ga je voor een goedgekeurde HDTV PVR ontvanger welke mijns inziens de minste problemen geeft op de NL of BE zenders. Philips 8121 met een DUBBELE aansluiting naar je DUO lnb !

Offline Lennie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2009, 22:53:11 »
Dat van die coderingen en zo wist ik al, maar er zouden ontvangers moeten zijn die daar oplossingen voor hebben door b.v. gedecodeerd op te nemen, zeker als je verder niet naar een ander kanaal kijkt, met name als je niet eens thuis bent.

Het punt is dat in vele branches de markt gemakzuchtig uitgaat van de standaard kantoorbaan van 8 tot 5 en door de week. Er zijn volksstammen van mensen die langer, soms dagenlang van huis zijn, en sowieso niet de tijd hebben om continu aan zo'n tuner te prutsen om opnames maar zo snel mogelijk gedecodeerd te krijgen.
Het is erg onbeschoft van, in dit geval Canal Digitaal, om die belangrijke groep mensen als jan lul te behandelen. Het is juist een extra verplichting tegenover die groep klanten ervoor te zorgen dat ze probleemloos kunnen kijken na een week of meer, omdat het juist díe mensen zijn die zijn aangewezen op het opnemen van hun favoriete programma's!

Teken des tijds; misbruik van machtspositie en schijt aan een klantengroep.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 23-10-2009, 09:18:09 »
Beste Lennie,

Iedereen roept wel dat het automatisch decodeerd maar dan mag een ieder zich melden over welke ontvanger ze het hier hebben. Ik heb er ECHT al vele gezien maar allemaal met bugs.....

PS met automatisch bedoel ik ook ECHT automatisch. Ongecodeerd opnemen tijdens het kijken naar een andere zender van het "gecodeerde"pakket of als je twee weken op vakantie ben dat de opnames bij thuiskomst netjes zijn gedecodeerd.

Ben benieuwd naar de reacties......
« Laatst bewerkt op: 23-10-2009, 09:40:30 door MrSat »

Offline Lennie

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2009, 11:09:14 »
Dat is inderdaad ook wat ikzélf bedoel.
Dat die zgn dual CAMs die het mogelijk zouden maken om simultaan (uiteraard gedecodeerd) te kijken én gedecodeerd op te nemen, in de praktijk niet (goed) werken had ik al begrepen.
Maar waarom kan, tijdens afwezigheid, niet eens gedecodeerd worden opgenomen; immers dan slechts één enkele decodeerfunctie nodig?
Verneem ook graag welke tuner die wens het dichtste benaderd.
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG