Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

07-11-2024, 02:26:27

Pagina's: [1]

Auteur Topic: BBC en ITV ontvangen met 3 LNB's op 1 schotel ?  (gelezen 1248 keer)

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

BBC en ITV ontvangen met 3 LNB's op 1 schotel ?
« Gepost op: 18-10-2009, 17:49:46 »
Hallo All,

Ik heb een offerte van een bedrijf gekregen voor een 78 CM schotel met 3 LNB's, nadat ik aangaf dat ik alle Nederlandse zenders en ook BBC wil kunnen kijken.

Nu geeft mijn vriendin aan dat ITV ook interessant is voor haar.

Ik ben op zoek gegaan en stuit op het volgende :

The BBC broadcasts all of its domestic television channels (including BBC HD and the regional variations) from the Astra 2D satellite, except the BBC News Channel and BBC Parliament which broadcast from Astra 2A. All domestic BBC channels have been Free to Air since 29 July 2003.

ITV also broadcasts all its television channels (including regional variations of ITV1, as well as STV and UTV) from the Astra 2D satellite.

Veder lezen leert dat er een Astra 2A, 2B, 2C en 2D is.
Right.

Nu de vraag :
Klopt het dat ik met 3 LNB's op 1 schotel ontvangst kan krijgen van Astra 1, Astra 2D en Astra 3 ?

Ofwel, zijn er mensen hier die dit hebben, en BBC 1, 2, 3, 4 ontvangen en ook ITV ontvangen, naast alle Nederlandese zenders ?
Bye,
Arjan.

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 18-10-2009, 18:27:01 »
Citaat van: ASS-Ware;36667
Hallo All,

Ik heb een offerte van een bedrijf gekregen voor een 78 CM schotel met 3 LNB's, nadat ik aangaf dat ik alle Nederlandse zenders en ook BBC wil kunnen kijken.

Nu geeft mijn vriendin aan dat ITV ook interessant is voor haar.

Ik ben op zoek gegaan en stuit op het volgende :

The BBC broadcasts all of its domestic television channels (including BBC HD and the regional variations) from the Astra 2D satellite, except the BBC News Channel and BBC Parliament which broadcast from Astra 2A. All domestic BBC channels have been Free to Air since 29 July 2003.

ITV also broadcasts all its television channels (including regional variations of ITV1, as well as STV and UTV) from the Astra 2D satellite.

Veder lezen leert dat er een Astra 2A, 2B, 2C en 2D is.a
Right.

Nu de vraag :
Klopt het dat ik met 3 LNB's op 1 schotel ontvangst kan krijgen van Astra 1, Astra 2D en Astra 3 ?

Ofwel, zijn er mensen hier die dit hebben, en BBC 1, 2, 3, 4 ontvangen en ook ITV ontvangen, naast alle Nederlandese zenders ?

Dat is geen probleem. Ik heb in mijn vantage  8 vaste lnb`s Op een triax is een multifeed set voor 4  zo te koop.de hot bird op 13   en de eurobird op 28,5 zit er dan ook bij  totaal 5 sat`s En met speciale schotels  kan men wel tot 16 lnb`s gaan ,

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 18-10-2009, 18:53:26 »
Citaat van: satboxman;36668
Dat is geen probleem. Ik heb in mijn vantage  8 vaste lnb`s Op een triax is een multifeed set voor 4  zo te koop.de hot bird op 13   en de eurobird op 28,5 zit er dan ook bij  totaal 5 sat`s En met speciale schotels  kan men wel tot 16 lnb`s gaan ,

Wat is een multi feed set ?
Bye,
Arjan.

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 19-10-2009, 12:35:23 »
Citaat van: ASS-Ware;36669
Wat is een multi feed set ?

dat is een montage  die in de plaats van de originele LNB houder wordt geplaatst , is een  gebogen rail waarop 4 lnb`s houders geplaatst worden  en een diseqc switsch    (schakelaar die tussen de lnb`s automatisch schakelt)  in dit gval een 4-1. en 4 lnb`s ,,  wel of niet in twin uitvoering  . en in dat  laatste geval nog een diseqc switch nodig .PLUS dubbel kabel naar ontvanger En met een twin tuner het beste  . Omdat dan volledig  onafhankelijk de 2 tuners werken
« Laatst bewerkt op: 19-10-2009, 12:39:46 door satboxman »

Offline ASS-Ware

• Super gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 19-10-2009, 12:37:32 »
Helder, thnx.
Bye,
Arjan.
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG