Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

19-09-2024, 10:31:02

Pagina's: [1]

Auteur Topic: slecht ontvangst na 15-30 minuten  (gelezen 1451 keer)

Offline donar925

• Nieuwe gebruiker
  • *

slecht ontvangst na 15-30 minuten
« Gepost op: 14-10-2009, 22:09:30 »
In mijn huis in Hongarije heb ik TV via CanalDigital - Astra sateliet dus ook alle NL zenders. E.e.a. via 60 cm schotel en Philips decoder. Dit heeft jarenlang uitstekend gewerkt totdat deze zomer de schotel opnieuw moest worden ingesteld. Waarschijnlijk iets verschoven. Nu opnieuw ingesteld, de ontvangst is goed maar na 15 tot 20 minuten valt het signaal even kort weg, daarna wat langer om tenslotte helemaal weg te vallen. In 1e instantie gedacht aan slecht weer maar nu het bijna altijd gebeurd, ook bij windstil weer, moet er meer aan de hand zijn. Maar wat?
Heeft iemand een goed idee? Schotel te klein?Maar waarom pas na zoveel jaar? Kop toch niet goed afgesteld? Maar waarom pas na 15-30 minuten slecht signaal?

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 15-10-2009, 09:13:12 »
Kijk even in het menu naar signaalsterkte!

druk op de afst. bed.  Menu - 7 - 1  (=signaalsterkte)   Tot hoever komt de balk en welke kleur heeft deze?

Is beeld uitval ook op kanaal 14 BVN??

Heb je als die uitvalt even een rood rondje of een vierkantje rechtsonder in beeld?

Offline donar925

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 15-10-2009, 19:02:29 »
Bedankt voor de reactie.
Het beeld valt weg op alle zenders. Ook de signaalsterkte verdwijnt. Normaal groen tot bijna aan het eind.
Er verschijnt dan een rood vierkantje en soms kan dit oplopen tot 4 stuks over de hele breedte van het beeld.
Het ligt niet aan de decoder omdat we in Nederland altijd goed beeld hebben met dezelfde decoder.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2009, 22:19:41 »
Dat rode blokje geeft aan dat je een signaal probleem hebt.  

_ kunnen een aantal dingen zijn:

- Controleer je kabel aansluitingen achter de ontvanger en aan de lnb (echt loshalen !!)
- Slechte LNB
- Bomen of id die voor de schotel staan en het ontvangst signaal belemmeren
- Schotel verwaait??  en staat niet meer in de juiste richting van de satelliet

Offline donar925

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 16-10-2009, 23:11:03 »
Dan zal ik volgende maand daar maar weer eens het dak op gaan en voor de zekerheid een nieuwe LNB meenemen. Dat zijn de kosten ook niet. Is er nog kwaliteitsverschil in LNB's en zo ja, hoe zie ik dat aan de buitenkant?
Ik heb nu een 60 cm schotel die altijd goed heeft gewerkt. Is het zinvol om een grotere schotel te nemen?

Offline freak

« Reactie #5 Gepost op: 16-10-2009, 23:33:20 »
zo,n reciever word behoorlijk warm,als deze een tijdtje aanstaat.
het zou me niks verbazen dat de kern van de coax kabel dan geen goed contact meer maakt in de aansluiting.
knip een stukje van de kabel af en zet de f-conector(dat plugje) er opnieuw op,de kern is dan weer wat dikker en zal ook beter contact maken.
ik had een dergelijk ontvangst probleem ook us,dit komt door het regelmatig afkoppelen van de reciever en slijtage van de kern die in de ontvanger moet.
grtz freak.

Offline donar925

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 18-10-2009, 21:35:21 »
Ik heb inderdaad de aansluiting met de ontvanger vernieuwd en dacht toen de oplossing te hebben gevonden. We konden de hele film uitkijken ( meer dan een half uur) en daarna naar bed gegaan. De volgende dag hadden we echter weer hetzelfde probleem. Dus nu toch maar het dak op en de LNB en aansluiting maar vernieuwen.

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #7 Gepost op: 20-10-2009, 10:09:04 »
Citaat van: donar925;36672
Ik heb inderdaad de aansluiting met de ontvanger vernieuwd en dacht toen de oplossing te hebben gevonden. We konden de hele film uitkijken ( meer dan een half uur) en daarna naar bed gegaan. De volgende dag hadden we echter weer hetzelfde probleem. Dus nu toch maar het dak op en de LNB en aansluiting maar vernieuwen.

Die lnb wordt inwendig warm .(kapot)

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 20-10-2009, 19:26:24 »
Citaat van: satboxman;36709
Die lnb wordt inwendig warm .(kapot)

Dat een lnb inwendig warm wordt is heel normaal. Een laag ohmige weerstand op de printplaat van de LNB wordt namelijk gebruikt als warmtebron= verwarming.  Erg prettig voor electronica!
Pagina's: [1]

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG