Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

30-09-2023, 02:24:38

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Mijn  (gelezen 175 keer)

Kalaidji

• Gast
Mijn
« Gepost op: 10-07-2009, 00:07:23 »
123
« Laatst bewerkt op: 01-03-2018, 20:39:20 door Kalaidji »

Offline donpedro

• Super gebruiker

Mijn Dreambox 500 reageert niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 10-07-2009, 00:50:17 »
Je zou bijna gaan geloven dat het een namaak dreambox 500  is.
Dit omdat de nieuwe software de box controleert of het wel een orginele 500 is.
Als dat niet zo is, kan hij op zwart gaan ... en bij mijn weten ook niet zo even weer te resetten.

Hoop dat je niet teveel hebt betaald.

Je zou ook nog eens kunnen aankloppen bij de verkoper of die nog een oplossing heeft.

Offline halloa

• Super Premium gebruiker

« Reactie #2 Gepost op: 10-07-2009, 01:28:33 »
Welke image en versie heb je geinstalleerd. Als je versie 4.3.1 of hoger en daarna klat boem nix meer dan heb je een clone. Zeker als je hem op de zwarte markt hebt gekocht.

Wat je moet doen is download voor de zekerheid op http://www.i-have-a-dreambox.com de image gemini 4.2 voor de zekerheid dat via nulmodem kabel installeren. Als ie dan nog doet dan moet je alleen nog CCcam installeren en de config van de server van wie je het hebt gekocht of voor die gene die voor hem de payserver levert.

Ben bang dat je die niet krijgt omdat ze meestal hun dns namen niet vrij willen geven dus je moet langs of de box terug sturen en hij/zij moet het opnieuw installeren voor je.

Indien je box niet meer doet zeg dat je een clone hebt gekregen vraag een nieuwe of dat ie hem moet repareren. Als je wist dat het een clone was dan kan hij weinig voor je doen behalve onderling uit komen.

Gr.

Kalaidji

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2009, 19:58:38 »
Citaat van: halloa;35210
Welke image en versie heb je geinstalleerd. Als je versie 4.3.1 of hoger en daarna klat boem nix meer dan heb je een clone. Zeker als je hem op de zwarte markt hebt gekocht.

Wat je moet doen is download voor de zekerheid op http://www.i-have-a-dreambox.com de image gemini 4.2 voor de zekerheid dat via nulmodem kabel installeren. Als ie dan nog doet dan moet je alleen nog CCcam installeren en de config van de server van wie je het hebt gekocht of voor die gene die voor hem de payserver levert.

Ben bang dat je die niet krijgt omdat ze meestal hun dns namen niet vrij willen geven dus je moet langs of de box terug sturen en hij/zij moet het opnieuw installeren voor je.

Indien je box niet meer doet zeg dat je een clone hebt gekregen vraag een nieuwe of dat ie hem moet repareren. Als je wist dat het een clone was dan kan hij weinig voor je doen behalve onderling uit komen.

Gr.
Hallo,

Inderdaad heb ik mijn dreambox 500-s op de zwartemarkt (Beverwijk) gekocht.
In het begin met behulp van een internet connectie kreeg ik vrijwel alle franse en nederlandse zenders die ik  graag wou hebben.
Het werd mij verteld dat als ik moet betalen voor het sharen (sharing) dan pas ontvang ik de zenders die ik graag wou hebben.
Bij het installeren van de dreambox voor de rotor is er iets mis gegaan en zonder dat ik er iets van af wist had ik in de menu van de tuner de fabrieksinstellingen terug gezet.
Daarna was alles weg (alle zender,bouquetten etc...).
Wij zijn opzoek gegaan op internet voor een oplossing, ons werd aanbevolen om een *.img bestand te downloaden en te kopieren naar de dreambox (var\tmp) met behulp van de programma Dreamup
Als dit zou werken kregen wij alle zenders terug maar in ons geval was dit niet zo.
Op dit moment kan ik alleen bvn,ned1,2,3 krijgen.
Heeft u een oplossing voor ons ?

Vriendelijk bedankt.

M.Kalaidji

Offline halloa

« Reactie #4 Gepost op: 11-07-2009, 18:43:22 »
Je kanalen waren alleen weg. Je had alleen de sattelieten moeten scannen en alles was OK.

Nu ben je alles kwijt. Terug gaan naar beverwijk en vraag voor nieuwe installatie en je config zodat je weer beeld hebt. Dat is het enige wat je kan doen.

NED 1,2,3 zijn vrij te ontvangen op dit moment.

Gr

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2009, 08:58:41 »
Ik denk ook dat dit een ritje beverwijk wordt.

Laat dit ook een waarschuwing zijn voor iedereen die hier denkt een goedkope Dreambox te kunnen aanschaffen!!! Blijf ervan af als je er geen verstand van hebt of het imitatie of echt is!!!  Hierdoor wordt goedkoop in dit geval duurkoop!

Offline zappsat

« Reactie #6 Gepost op: 12-07-2009, 10:18:07 »
Citaat van: Kalaidji;35225
Hallo,

Inderdaad heb ik mijn dreambox 500-s op de zwartemarkt (Beverwijk) gekocht.
In het begin met behulp van een internet connectie kreeg ik vrijwel alle franse en nederlandse zenders die ik  graag wou hebben.
Het werd mij verteld dat als ik moet betalen voor het sharen (sharing) dan pas ontvang ik de zenders die ik graag wou hebben.
Bij het installeren van de dreambox voor de rotor is er iets mis gegaan en zonder dat ik er iets van af wist had ik in de menu van de tuner de fabrieksinstellingen terug gezet.
Daarna was alles weg (alle zender,bouquetten etc...).
Wij zijn opzoek gegaan op internet voor een oplossing, ons werd aanbevolen om een *.img bestand te downloaden en te kopieren naar de dreambox (var\tmp) met behulp van de programma Dreamup
Als dit zou werken kregen wij alle zenders terug maar in ons geval was dit niet zo.
Op dit moment kan ik alleen bvn,ned1,2,3 krijgen.
Heeft u een oplossing voor ons ?

Vriendelijk bedankt.

M.Kalaidji

als je de software overnieuw flashed zijn alle instellingen en info in de box kwijt.het valt al mee dat je hem kon flashen want meestal hebben ze dat afgeschermd.in uw geval helaas niet.en inderdaad dit word een ritje terug naar beverwijk.voor de info voor in de cc cam waarschijnlijk.
en inderdaad goedkoop is vaak duurkoop.
succes

Offline salihbeg

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #7 Gepost op: 04-12-2009, 11:02:09 »
Kan je mij vertellen hoe kan ik echte dreambox van een clone onderscheiden. Is de garantie als ik het in de winkel koop dat het een echte is. Graag je uitleg en typs hierover..
Mvg,

Offline satmantv

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: Mijn Dreambox 500 reageert niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 05-06-2012, 23:59:29 »
alles software en firmware en server voor dreambox of een probleem mijn

telefoon nummer verwijderd,iedereen leest mee en kan je lastig vallen.
voor vragen en eventueel telefoon nummer door geven raad ik een pb aan.
« Laatst bewerkt op: 06-06-2012, 02:44:06 door freak »

Offline satmantv

• Nieuwe gebruiker
  • *

Re: Mijn Dreambox 500 reageert niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 06-06-2012, 00:03:57 »
satbox.nl  voor alle informatie van dreambox 500s
« Laatst bewerkt op: 07-06-2012, 10:48:53 door MrSat »
Pagina's: [1]

`