Welke image en versie heb je geinstalleerd. Als je versie 4.3.1 of hoger en daarna klat boem nix meer dan heb je een clone. Zeker als je hem op de zwarte markt hebt gekocht.
Wat je moet doen is download voor de zekerheid op http://www.i-have-a-dreambox.com de image gemini 4.2 voor de zekerheid dat via nulmodem kabel installeren. Als ie dan nog doet dan moet je alleen nog CCcam installeren en de config van de server van wie je het hebt gekocht of voor die gene die voor hem de payserver levert.
Ben bang dat je die niet krijgt omdat ze meestal hun dns namen niet vrij willen geven dus je moet langs of de box terug sturen en hij/zij moet het opnieuw installeren voor je.
Indien je box niet meer doet zeg dat je een clone hebt gekregen vraag een nieuwe of dat ie hem moet repareren. Als je wist dat het een clone was dan kan hij weinig voor je doen behalve onderling uit komen.
Gr.
Hallo,
Inderdaad heb ik mijn
dreambox 500-s op de zwartemarkt (Beverwijk) gekocht.
In het begin met behulp van een internet connectie kreeg ik vrijwel alle franse en nederlandse zenders die ik graag wou hebben.
Het werd mij verteld dat als ik moet betalen voor het sharen (sharing) dan pas ontvang ik de zenders die ik graag wou hebben.
Bij het installeren van de dreambox voor de rotor is er iets mis gegaan en zonder dat ik er iets van af wist had ik in de menu van de tuner de fabrieksinstellingen terug gezet.
Daarna was alles weg (alle zender,bouquetten etc...).
Wij zijn opzoek gegaan op internet voor een oplossing, ons werd aanbevolen om een *.img bestand te downloaden en te kopieren naar de dreambox (var\tmp) met behulp van de programma Dreamup
Als dit zou werken kregen wij alle zenders terug maar in ons geval was dit niet zo.
Op dit moment kan ik alleen bvn,ned1,2,3 krijgen.
Heeft u een oplossing voor ons ?
Vriendelijk bedankt.
M.Kalaidji