14-01-2025, 06:06:19

Auteur Topic: Moeizaam/niet opstarten Topfield 7700HSCI  (gelezen 2976 keer)

Offline pbu-topfield

• Nieuwe gebruiker
  • *
    • http://www.pburgers.de
Moeizaam/niet opstarten Topfield 7700HSCI
« Gepost op: 27-02-2010, 19:55:26 »
HUUUUUUUULP!!!!!!!!!

Wie kan mij helpen?? Ik heb een Topfield 7700 HSCI welke sinds afgelopen woensdag ineens na 2,5 jaar trouwe dienst niet meer wil opstarten. Eerst starte hij niet op als de CD Ci module erin zat maar zonder wel. Nu wil ook zonder Ci module de ontvanger niet meer opstarten.
Wat gebeurdt er.... druk op de aanknop dan verschijnt in het display "L230". Dan verschijnt "0000" i.p.v. RUN. Hij gaat dan wederom naar stand-by. De "0000" is de tijdsmelding die dan ook volledig weg is en weer op 0 gaat staan. Na 30, 40, 50 keer aan zetten wil hij dan eindelijk aan gaan, module er weer in en alles loopt behalve.........de diseque schakelt niet meer van astra 1 naar 3 terwijl de instellingen goed staan.

Nu heb ik van de importeur de laatste software versie ontvangen (snelle service!!) en deze heb ik erop gezet en dat heeft slechts 1 dag geholpen en daarna was de ellende weer terug!!:drugged:

De Ci module van CD heb ik laten testen bij een sat-winkel en deze werkte met diverse anderen en ook topfield ontvangers prima dus die is het niet maar wat nu.....???????

Graag help, please

Paul
Topfield 7700HSCI / Samsung 50B550 Full Hd / Triax 78 / Duo LNB / ;):king:

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2010, 06:36:31 »
Citaat van: pbu-topfield;38448
HUUUUUUUULP!!!!!!!!!

Wie kan mij helpen?? Ik heb een Topfield 7700 HSCI welke sinds afgelopen woensdag ineens na 2,5 jaar trouwe dienst niet meer wil opstarten. Eerst starte hij niet op als de CD Ci module erin zat maar zonder wel. Nu wil ook zonder Ci module de ontvanger niet meer opstarten.
Wat gebeurdt er.... druk op de aanknop dan verschijnt in het display "L230". Dan verschijnt "0000" i.p.v. RUN. Hij gaat dan wederom naar stand-by. De "0000" is de tijdsmelding die dan ook volledig weg is en weer op 0 gaat staan. Na 30, 40, 50 keer aan zetten wil hij dan eindelijk aan gaan, module er weer in en alles loopt behalve.........de diseque schakelt niet meer van astra 1 naar 3 terwijl de instellingen goed staan.

Nu heb ik van de importeur de laatste software versie ontvangen (snelle service!!) en deze heb ik erop gezet en dat heeft slechts 1 dag geholpen en daarna was de ellende weer terug!!:drugged:

De Ci module van CD heb ik laten testen bij een sat-winkel en deze werkte met diverse anderen en ook topfield ontvangers prima dus die is het niet maar wat nu.....???????

Graag help, please

Paul

de oorzaak zit hem naar alle waarschijnlijkheid in de voeding. dus ik zou die laten vervangen als ik u was. 99% kans dat het probleem de wereld uit is.

Offline pbu-topfield

• Nieuwe gebruiker
  • *
voeding??
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2010, 09:18:16 »
Citaat van: zappsat;38463
de oorzaak zit hem naar alle waarschijnlijkheid in de voeding. dus ik zou die laten vervangen als ik u was. 99% kans dat het probleem de wereld uit is.

Bedankt voor je reactie!

Hoezo de voeding? Als deze defect zou zijn werkt het app. toch helemaal niet? Ik zat zelf te denken aan iets in de software of het geheugen waarin de software zit??!!??
Hoe kom ik er achter of het de voeding is?

Paul

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2010, 23:10:49 »
100% voeding. Ondanks dat je display misschien iets aangeeft zijn er onderdelen in je voeding verlopen/defect.

Vandaag nog eentje met exact hetzelfde probleem gefixt.

Schroef hem maar eens open en kijk maar eens op het kleine voedingsprint naar de Elco's die zullen wel aan de bovenkant bol staan.

PS Laat er als je er zelf geen verstand van hebt nakijken bij een (TV) reparateur of bij je eigen dealer. Anders de onderdelen halen bioj de lokale onderdelen leverancier en vervangen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2010, 23:13:28 door MrSat »

Offline pbu-topfield

• Nieuwe gebruiker
  • *
reactie
« Reactie #4 Gepost op: 01-03-2010, 20:07:38 »
Citaat van: MrSat;38478
100% voeding. Ondanks dat je display misschien iets aangeeft zijn er onderdelen in je voeding verlopen/defect.

Vandaag nog eentje met exact hetzelfde probleem gefixt.

Schroef hem maar eens open en kijk maar eens op het kleine voedingsprint naar de Elco's die zullen wel aan de bovenkant bol staan.

PS Laat er als je er zelf geen verstand van hebt nakijken bij een (TV) reparateur of bij je eigen dealer. Anders de onderdelen halen bioj de lokale onderdelen leverancier en vervangen.

Mr. Sat ik heb je een privé berichtje gestuurd. Wellicht dat je wil reageren

Paul

Offline hansvo286

• Nieuwe gebruiker
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 02-11-2010, 05:42:23 »
Citaat van: pbu-topfield;38484
Mr. Sat ik heb je een privé berichtje gestuurd. Wellicht dat je wil reageren

Paul

Ik heb hier sinds vandaag hetzelfde probleem