Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 03:27:35

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Vraag over Conax en SoftCam.key  (gelezen 2890 keer)

Offline sfjuocekr

• Nieuwe gebruiker
  • *

Vraag over Conax en SoftCam.key
« Gepost op: 16-05-2009, 13:14:39 »
Ik ben nieuw in de DVB-T wereld en ik heb hier een Anysee E30 PLUS werkend met ProgDVB.

Mijn smartcard is van Tele2 en zolang die in de Anysee zit kan ik ook gewoon naar alle zenders kijken.

Nu heb ik vPlug gedownload en deze heeft een zogenaamde SoftCam.key file nodig, hoe kan ik deze keyfile maken van mijn huidige smartcard? Is daar software voor te vinden of moet ik vPlug de juiste keys uitlaten zoeken?

Want als ik de smartcard in de ontvanger stop, dan heb ik gewoon beeld en zie ik in de monitor van vPlug allerlei ECW en EMM regels voorbij komen. Maar als ik de kaart er weer uithaal dan gaat het beeld weer terug naar zwart, hoe maak ik een juiste keyfile zodat ik op beide PC's digitenne kan kijken? vPlug blijft incorrect hash errors uitspuugen.

Misschien dat iemand mij naar de juiste pagina kan sturen waar dit beschreven wordt, ik ben al sinds gisteravond aan het rondklooien geweest maar tot dusverre nog geen succes en heb nu ook eigenlijk slaap nodig ><

Wat mij opviel is dat als ik vPlug laat lopen zonder smartcard, dan geeft hij opeens de volgende melding bij missing keys:

Sys - ProviderID - Index -
S 0042 02
S 0094 09

Nu kan ik die key toevoegen door er met de rechtermuisknop op te klikken, echter hoe vind ik de juiste key? Door de smartcard erin te stoppen krijg ik wel beeld, maar deze missing keys blijven staan.

Groeten,

S
« Laatst bewerkt op: 16-05-2009, 15:15:41 door sfjuocekr »

Offline alain

• Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2009, 14:07:17 »
de softcam.key kan je overal downloaden maar je kan geen keyfile zelf  aanmaken van jouw kaart
met de softcam.key zul je er ook niet geraken
wat je wel kan doen is cardsharen binnenhuis over je netwerk
dus je ene kaart doorsharen naar de andere pc(laptop) met een paar programmas
in deze tread vind je wat uitleg wat je kan proberen
http://www.eurocardsharing.com/f102/howto-gbox-dvbviewer-31560
veel succes met het testen

Offline sfjuocekr

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2009, 14:22:08 »
Die SoftCam.key kan ik wel downloaden, maar heb ik verder niets aan omdat simpel weg de keys niet kloppen of niet eens opgenomen zijn in de file. Eentje zelf maken leek mij dus de oplossing.

Gezien ik met vPlug keys kan toevoegen, vroeg ik mij dus af hoe ik de juiste key kan vinden als ik de smartcard er wel in heb.

Het lijkt mij een kwestie van SoftCam.key openen met editor, key regels toevoegen bv:

S 0042 02
S 0094 09

En dan voor de juiste key invoeren?

Of beter zelfs in vPlug, rechtermuisknop op missing key en dan de juiste key invoeren en adden.

Maar HOE krijg in nu de juiste key? Of is dit altijd anders voor Conax? Lijkt mij namelijk niet.

In de SoftCam.key staan eigenlijk alleen maar sleutels.

Dus in theorie zou ik gewoon van mijn kaart een SoftCam.key kunnen maken, zolang ik maar weet hoe ik de jusite key weet te vinden en dat zou volgens mij helemaal niet zo moeilijk mogen zijn gezien ik een smartcard hier heb liggen.

/edit:

Daarnaast heb ik voor cardsharing een cardreader nodig, waar ik op dit moment absoluut geen geld voor heb :( Wel heb ik een Conax CAM 4.0 CI module hier slingeren, zou ik wellicht via de Anysee de card kunnen sharen? ProgDVB kan de kaart wel uitlezen.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2009, 14:28:01 door sfjuocekr »

Offline alain

« Reactie #3 Gepost op: 16-05-2009, 16:51:46 »
dat is het m' juist,tot nu toe is er niemand in geslaagd om conax te hacken
in de softcam.key staan sleutels(keys) van al de tot nu toe gehackte systemen
en daar zit jouw coderingsysteem niet bij ook voor het feit dat tele2 een conax codering gebruikt voor terestrial en niet voor satelliet
als jij er in slaggt om de keys te extracten uit je kaart zonder de kaart te vernietigen dan ben je wel een heel goede hacker maar met de keys alleen ben je niets je moet ook een programma hebben die deze keys kan decoderen

Offline sfjuocekr

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2009, 04:35:51 »
Ik had ergens al zo'n donkerbruin vermoeden.

Het maffe is ook dat de smartcard pas werkt nadat je de Anysee ProgDVB plugin (SPlug.dll) in de plugin map zet, dit werkte bij mij het vermoeden dat ik toch op een of andere manier wellicht de keys kon extracten ... maar ik ben opzoek naar een andere manier ><

"Niet geschoten is altijd mis"

Hele andere vraag trouwens, maar is het mogelijk als ik mijn Conax CAM module in een 16bit PC Card slot heb (SCM DVB CA Module in windows) om deze te sharen?
« Laatst bewerkt op: 17-05-2009, 04:54:41 door sfjuocekr »

Offline alain

« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2009, 14:05:26 »
je hebt geen cardreader nodig om te sharen
je steekt de kaart in de Anysee E30 en de programmas doen de rest voor jouw
Pagina's: [1]

`