Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

10-12-2024, 03:27:35

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Vraag over Conax en SoftCam.key  (gelezen 2890 keer)

Offline sfjuocekr

• Nieuwe gebruiker
  • *

Vraag over Conax en SoftCam.key
« Gepost op: 16-05-2009, 13:14:39 »
Ik ben nieuw in de DVB-T wereld en ik heb hier een Anysee E30 PLUS werkend met ProgDVB.

Mijn smartcard is van Tele2 en zolang die in de Anysee zit kan ik ook gewoon naar alle zenders kijken.

Nu heb ik vPlug gedownload en deze heeft een zogenaamde SoftCam.key file nodig, hoe kan ik deze keyfile maken van mijn huidige smartcard? Is daar software voor te vinden of moet ik vPlug de juiste keys uitlaten zoeken?

Want als ik de smartcard in de ontvanger stop, dan heb ik gewoon beeld en zie ik in de monitor van vPlug allerlei ECW en EMM regels voorbij komen. Maar als ik de kaart er weer uithaal dan gaat het beeld weer terug naar zwart, hoe maak ik een juiste keyfile zodat ik op beide PC's digitenne kan kijken? vPlug blijft incorrect hash errors uitspuugen.

Misschien dat iemand mij naar de juiste pagina kan sturen waar dit beschreven wordt, ik ben al sinds gisteravond aan het rondklooien geweest maar tot dusverre nog geen succes en heb nu ook eigenlijk slaap nodig ><

Wat mij opviel is dat als ik vPlug laat lopen zonder smartcard, dan geeft hij opeens de volgende melding bij missing keys:

Sys - ProviderID - Index -
S 0042 02
S 0094 09

Nu kan ik die key toevoegen door er met de rechtermuisknop op te klikken, echter hoe vind ik de juiste key? Door de smartcard erin te stoppen krijg ik wel beeld, maar deze missing keys blijven staan.

Groeten,

S
« Laatst bewerkt op: 16-05-2009, 15:15:41 door sfjuocekr »

Offline alain

• Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2009, 14:07:17 »
de softcam.key kan je overal downloaden maar je kan geen keyfile zelf  aanmaken van jouw kaart