Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

21-09-2024, 03:05:40

Pagina's: [1]

Auteur Topic: welke ontvanger voor 28.2 in Spanje  (gelezen 1960 keer)

Offline sobocram

• Nieuwe gebruiker
  • *

welke ontvanger voor 28.2 in Spanje
« Gepost op: 28-02-2009, 10:14:00 »
hallo allemaal

Ben nieuw hier en ben onlangs naar Spanje verhuisd
Ben op zoek naar een ontvanger voor ontvangst van de freeview
zenders van de BBC hier in Spanje.
De ontvangst van deze satelliet is erg moeilijk vanwege de kleine
footprint van deze satelliet,maar is niet onmogelijk.
Een grote schotel 150-180cm een goede lnb en korte goed afgeschermde kabels
zijn allemaal goed verkrijgbaar hier.
ben alleen nu op zoek naar een receiver met een hoge gevoeligheid dit schijnt nog al
uit te maken.Heb veel advies gehad van engelse vrienden en bekenden maar die raden
allemaal de Pace 2600C1 aan een type Sky box die niet verkrijgbaar is in nederland en
zelfs in Engeland alleen nog maar 2dehands en tegen byzonder hoge prijzen.
Hebben jullie ideeen over wat de beste meest gevoelige receiver is op dit moment
mag elk type ontvanger zijn freeview, ci ,linux ,canaldigitaal
Elke info is van harte welkom

mvg Marco

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2009, 14:07:49 »
Als je nu gewoon een Canal digitaal goedgekeurde ontvanger neemt met fastscan en een FlINKE schotel met 3 LNB's en bijbehorende disecq switch ben jij spekkoper. Geen gehannes met die lastige UK boxen die enkel en alleen maar UK zenders doorgeven.  De Canal digitaal boxen hebben als voordeel dat de zenders op de juiste volgorde worden ingesteld (astra/astra2/astra3) voor je wat voor de meeste mensen heel veel ergenis bespaard.

Je kan ook één kleine schotel voor astra en astra3 neerzetten met twee losse lnb's en een grotere op de Astra2....   Disecq switch erop en kijken maar/

Offline sobocram

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2009, 18:55:15 »
werkt helaas niet zo wil graag BBC ontvangen en die zit niet op canaal digitaal zoals je weet
je hebt een goede receiver nodig en helaas is er veel verschil tussen de kwaliteit van de receivers
veel engelsen hebben bijv na 2000 s'avonds geen beeld meer alleen doordat ze een slechtere receiver hebben waar anderen met bijv een pace box wel gewoon altijd beeld hebben.
hoop dat iemand hier advies kan geven mbt  receivers

Offline sobocram

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2009, 18:56:09 »
ik weet het zou eigenlijk een 2dehands pace box moeten kopen maar deze zijn  erg schaars en erg duur

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2009, 19:35:23 »
Nou sobocram dan heb je nog oude informatie. Sinds eind vorig jaar is ook de ASTRA2 beschikbaar voor canal digitaal ontvangers. Kijk maar eens op http://www.canaldigitaal.nl

Of hier direct de link met de zenderlijst!!!!!

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-zenderlijst-tv-radio.pdf

Kijk maar eens na kanaal 500

Ik installeer het zo voor je! Wegvallen is gewoon een signaalprobleem (schotel / LNB / polarisatie /kabel!! ) en heeft NIETS met de ontvanger te maken. Met deze oplossing heb je dus ALLE NL zenders  en alle EU kanelen die FTA uitzenden op deze 3 satellietposities (zie lijst!!) +  ook niet onbelangrijk een fatsoenlijk gerangschikte zenderlijst die in 30 seconden in je ontvanger zit.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 19:40:12 door MrSat »

Offline sobocram

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2009, 23:50:00 »
ik zit in spanje,mallorca om precies te zijn  zoals je kunt zien in de aanhef
het gaat erom dat de 28.2 zeer moeilijk te ontvangen is en zoek daarom een
gevoelige ontvanger
de canaldigitaal ontvangers zijn in spanje niet goed genoeg om een goed signaal
te geven,heb het al geprobeert met Adimo Jazz en Homecast S5001 CI maar deze
voldoen gewoonweg niet.heb ze geprobeerd bij engelse vrienden hier met een setup die verder wel werkt,namelijk een 180cm schotel,invacom lnb en pace box

Offline sobocram

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 01-03-2009, 09:56:47 »
Ik zit in spanje en de ontvangst van de 28.2 en de BBC is niet zo vanzelfsprekend als je wellicht denkt
Je hebt echt een 180cm schotel nodig en hoogwaardige lnb en kabels maar het belangrijkste is toch echt een hoogwaardige zeer gevoelige receiver.De gemiddelde canaldigitaal receiver is helaas niet goed genoeg ik heb het geprobeerd,ik hoop dat er iemand ervaringen heeft met een freeview/ci/linux receiver die goed genoeg is om de 28.2 goed weer te geven.

Offline zappsat

« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2009, 19:44:09 »
Citaat van: sobocram;32999
Ik zit in spanje en de ontvangst van de 28.2 en de BBC is niet zo vanzelfsprekend als je wellicht denkt
Je hebt echt een 180cm schotel nodig en hoogwaardige lnb en kabels maar het belangrijkste is toch echt een hoogwaardige zeer gevoelige receiver.De gemiddelde canaldigitaal receiver is helaas niet goed genoeg ik heb het geprobeerd,ik hoop dat er iemand ervaringen heeft met een freeview/ci/linux receiver die goed genoeg is om de 28.2 goed weer te geven.

gewoon in spanje een m-vision kopen en je bent klaar. die ontvanger heeft een perfecte tuner aan boord en de m-vision is overal in spanje verkrijgbaar.

Offline DENDOS

• Nieuwe gebruiker
  • *

Canal digitaal NL
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2009, 20:52:17 »
Citaat van: zappsat;33219
gewoon in spanje een m-vision kopen en je bent klaar. die ontvanger heeft een perfecte tuner aan boord en de m-vision is overal in spanje verkrijgbaar.

Inderdaad is de M-vision bv ST-5 een van de voor Spanje meest geschikte ontvanger.
De ST-5 werkt met de online te downloaden firmware perfect en ook de kaart-updates zijn via het menu te volgen. Dat is lang niet met alle receivers het geval.
Naast de sat tv kun je er ook TDT mee ontvangen, alles in een dus !!
Pagina's: [1]

`