Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

06-10-2024, 15:15:12

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Allemaal een gelukkig sat jaar 2009  (gelezen 1602 keer)

Offline Jannes123

• Reguliere gebruiker
  • **

Allemaal een gelukkig sat jaar 2009
« Gepost op: 14-01-2009, 00:32:29 »
Na een tijdje met andere dingen bezig te zijn geweest ben ik weer van plan verder te gaan met de sathobby. het tegelframe staat hier nog ( een grotere aangeachaft ) , maar door de kou en specs van apperatuur waar ik niet goed uit kwam is het een en ander opgeschoven om toch vooral niet de verkeerde keuze te maken met aanschaf van apperatuur ..

Zoals de topfield 7700 hcsi die ik na een tijd gebruikt te hebben toch maar weer heb ingeruild omdat de feedlijsten niet compateble zijn met de xml file en er alleen handmatig ge edit can worden en het me dus niet is gelukt van satcodx lijsten te importeren, het file format past gewoon niet.

Op zich was de tuner wel gevoelig maar de zaptijden waren zeer traag en ook las ik na nog eens goed zoeken dat er softwarematig ook hik`s in zaten m.b.t weg vallen van signaal , te veel zenders en spontane reboots op onverwachte momenten wel goed Hd bleeld. (zit ook nog wel eens verschil in bij ontvangers)

Bevindingen vantage 8000 HD ..   :wub:  

Daarna heb ik deze ontvanger ingeruild voor een Vantage 8000 Hd, mede door de wens om te feedhunten , de stappen van 1 Mhz en de gevoelige twin tuner. een prachtig apperaat ( met deze keer wel een twin tuner )) , meteen toen ik de boel had aangesloten viel het me op dat na een lange scan van 1 Mhz op welke sateliet dan ook de zap snelheid erg traag was en bij zwakke signalen ( daar ging het me om )  zenders er soms wel en soms niet waren. Het signaal valt onder de 50 weg dan komt er een balkje signaal zoeken  en daar blijft hij dan op staan.  

Niets is meer wenselijk om realtime je signaal te kunnen zien vanaf 0 tot maximaal.  Alleen bij sterke signalen viel het dan nog mee. De opgeslagen bestanden bij video opnamen zijn Trp files waar dus weer een convertor voor nodig was om er een standaard file format ( vob divx ) van te maken. Eerst had ik wel vertrouwen in Dokter Dish >:wub:

Ook de prijs was vrij hoog bij Smorenberg, veel duurder dan waar cardwriter en andere verkopers mee adverteren. Desondanks had ik de knoop door gehakt, mede omdat de winkel vlakbij is en bij problemen het e.e.a opgelost kan worden. Bij de ethernet aansluiting achter op het apperaat is  het niet mogenlijk om te streamen naar pc, alleen maar ftp voor updates na een site. Updates kunnen via usb stick , niet via lan connection van de pc.  

Een heel verhaal . mischien dat de x210 beter zapt en sneller is ( goed koper type ), anders maar is kijken voor de dreambox 7025 + maar daar ga ik me eerst weer op orienteren en dan verder met de c band antenne zelfbouw.

Iedereen een goed Sat en Zap jaar toegewenst en sucesss met de hobby  :xmaswink:

Pagina's: [1]

`