Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

13-09-2024, 17:24:30

`

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Dreambox kopieen gezocht: 10.000 euro beloning!!!  (gelezen 1950 keer)

Offline alain

• Super Premium gebruiker

Dreambox kopieen gezocht: 10.000 euro beloning!!!
« Gepost op: 19-12-2008, 20:34:56 »
Media Labs B.V looft €10.000 beloning uit !

Budel, maandag 15 december 2008

Sinds 2006 worden in Europa op grote schaal illegale kopieën van enkele Dreambox modellen uit China ingevoerd. De handel in dergelijke kopieën is een misdrijf onder artikel 337 (lid 3) van het wetboek van strafrecht en een schending van het intellectueel eigendom van fabrikant Dream Multimedia. Ondanks de redelijk zware straffen die voor dit misdrijf kunnen worden gegeven, blijkt een bepaalde slag volk zich daar bitter weinig van aan te trekken.

Media labs B.V. is door de fabrikant gevolmachtigd om de auteursrechten van Dream Multimedia voor het merk ‘Dream Multimedia’, ‘Dreambox’ en de auteursrechtelijk beschermde software te behartigen.
Media Labs B.V. doet al sinds 2006 zelf onderzoek naar deze handel en voert ook sinds die tijd regelmatig
civielrechtelijke procedures tegen deze handelaren, die tot op heden in alle gevallen een dreigende rechtszaak met een minnelijke schikking hebben afgekocht. Zo betaalde een handelaar uit Eindhoven Media Labs B.V. het bedrag van €13.671,00 om de handel van slechts (aantoonbaar) 7 kopieën af te kopen.

De handel heeft zich inmiddels op grote schaal naar sites als Marktplaats, ebay, speurders en tweedehands.net
verplaatst. Omdat de handel in dergelijke kopieën zowel fabrikant Dream Multimedia, als ook Media Labs B.V en alle officiële dealers aanzienlijke financiële- en naamschade berokkend, zijn wij de afgelopen weken zelf onderzoek gaan plegen naar de handel en wandel van deze ‘marktplaats’ handelaren. Over heel het land hebben teams van 2 a 3 personen proefaankopen van grotere aantallen gedaan, bij deze zogenaamde ‘marktplaats handelaren’. Hierbij werden de personen op grond van artikel 53 - burgerarrest aangehouden en overgedragen aan de politie. De aangeboden illegale handelswaar werd door justitie in alle gevallen in beslag genomen. Op deze handelswaar zal echter ook civielrechtelijk beslag worden gelegd en op basis van artikel 28 auteurswet, zal hiervoor vernietiging op kosten van de verdachten worden geëist.

• Zo troffen wij vorige week in Maarheeze een Turkse handelaar met 10 stuks DM500S imitatie in zijn rode opel Astra aan. Deze handelaar is onder burgerarrest overgedragen aan de politie en gearresteerd.
  • Een paar dagen later troffen wij in Uden een handelaar van Algerijnse afkomst in een zilverkleurige HyundaiExcel aan, die ons 12 stuks DM500S imitatie probeerde te verkopen. Ook deze man is overgedragen aan justitie en zijn illegale handelswaar is in beslag genomen.
  • Zaterdagavond 13 december stelde een van onze teams een Turkse man met een rode Mercedes 190D veilig,die met een lading zogenaamde ‘Nextreams’ en ‘DVB-Boxen’ aan het leuren was. De ‘Nextream’ en de ‘DVB-Box’zijn kopieën van de Dreambox DM500S en maken ook beide gebruik van de auteursrechtelijk beschermdeDM500S drivers van Dream Multimedia. De 16 stuks die hij in zijn auto vervoerde, zijn in beslag genomen en deze persoon zal zich zowel civielrechtelijk als strafrechtelijk voor een rechter moeten verantwoorden.
  • Zondagavond 14 december sprak een van onze teams in Eindhoven af met twee Nederlandse personen uit zuid Gelderland, omgeving Nijmegen, in een paars/blauwe Renault Scenic. Deze personen probeerden 17 stuks DM500S imitatie te slijten. In dit geval pleegden de verdachten verzet bij de burgerarrestatie en begonnen te slaan. Na mishandeling van een van onze medewerkers zijn deze twee personen er vandoor gegaan. Tijdens hun vlucht lukte het een van onze medewerkers wel nog 3 exemplaren uit de auto te trekken. Het kenteken is doorgegeven aan 112 en de agenten die snel ter plaatse waren hebben de Renault in Brabant-Zuidoost en Gelderland Zuid gesignaleerd. Deze personen zullen zich alsnog wegens mishandeling en de handel in vervalsingen moeten verantwoorden. Ook in dit geval zal naast de strafrechtelijke procedure ook een civielrechtelijke procedure worden aangespannen. De komende tijd blijven wij onderzoek plegen naar de handelaren in deze kopieën. In het vervolg zullen wij met teams van 4-5 man op pad gaan om personen die zich tijdens een burgerarrestatie verzetten desnoods met gepast geweld ter plaatse te kunnen houden.
De handel in deze illegale handelswaar is onacceptabel. Daar justitie zelf niet over de middelen en manschappen beschikt om opsporing en arrestatie van dergelijke figuren te realiseren, maakt Media Labs B.V. gebruik van het burgerrecht bij het signaleren van een misdrijf de verdachte(n) aan te houden. Bij verzet zal een verdachte desnoods met gepast geweld ter plaatse worden gehouden.

Hiermee gaat Media Labs B.V met een legaal ‘wapen’, de strijd met illegale handelaren aan.
Om dit ‘wapen’ kracht bij te zetten, loven wij een beloning van € 10.000 uit voor de ‘gouden tip’ die leid tot
aanhouding en veroordeling van de hoofdimporteur van de diverse illegale kopieën.

Namens Media Labs B.V.
M. Weeren
Directeur
bron:link

Offline alain

« Reactie #1 Gepost op: 19-12-2008, 20:36:48 »
en nu nog een slachtoffer zoeken kan ik met dat geld een originele ontvanger kopen:D

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #2 Gepost op: 19-12-2008, 23:19:33 »
Citaat van: alain;31694
en nu nog een slachtoffer zoeken kan ik met dat geld een originele ontvanger kopen:D

ALain, denk nu niet dat die bluft!!!!

Offline alain

« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2008, 01:17:56 »
heb wel een clone db maar ben geen handelaar, ben maar een eindgebruiker
die zoeken ze niet  ,het gaat om de grote garnalen

Offline jnn1

• Super gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 21-12-2008, 02:48:57 »
Dit bericht doet me denken aan 1939: verraad een Jood en je krijgt lekker brood...

Offline franssie

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #5 Gepost op: 21-12-2008, 04:47:35 »
bah - HOAX, vooral alle automerken, alsof bepaalde automerk rijders eerder een counterfit DB zouden kopen of verkopen...
lijkt me een topic om te sluiten, of beter ter verwijderen.

pas dus op als je een HyundaiExcel ziet! je struikelt gewoon over de illegaliteit :D echt allemaal!

edit en nog gepost door een mod ook :( zonder begeleidende tekst...

edit 2, ook gemeld bij marktplaats: "Bij verzet zal een verdachte desnoods met gepast geweld ter plaatse worden gehouden." ja ja, als ze dat ooit doen dan hebben ze nu al elke rechtszaak verloren. Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet het geld eerlijk verdienen en dus ook eerlijk uitgeven maar van dit soort teksten ga ik over mijn nek, morgen even doorsturen naar de fabrikant om te kijken of ze dit onwettelijk gelul ook ondersteunen.

edit 3: ze zijn dus echt gek! het staat op hun eigen site, maar dreigen met geweld helpt natuurlijk niet om klanten te winnen, ik heb nu een echte DB7000s en raad eens waar ik mijn volgende NIET ga kopen, ik snap de frustratie van het het bedrijfje (is dit een echte importeur, laat me niet lachen) maar zo doe je misschien zaken op de zwarte markt, niet IRL.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2008, 05:04:37 door franssie »

Offline alain

« Reactie #6 Gepost op: 21-12-2008, 16:27:37 »
wat is er verkeerd aan om dit bericht te plaatsen?
iedereen doet er mee wat ie wil,
als je het bericht goed leest dan weet je inderdaad dat ze geen poot hebben om op te staan!
ik weet niet hoe het aan toe gaat in nederland maar in belgie kan een burger GEEN burger arresteren

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #7 Gepost op: 22-12-2008, 00:09:58 »
Je mag wel zeker iemand aanhouden die de wet overtreed!!!

http://www.wetboek-online.nl/wet/Sv/53.html

"Gepast" geweld is natuurlijk gepast binnen de wet!! Je mag hem niet op zijn bek slaan bijvoorbeeld maar als hij je slaat mag je je wel verdedigen. Oeps ik lijk wel een advocaat.

Offline mercedez

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #8 Gepost op: 22-12-2008, 01:57:44 »
je mag in nederland nienand aanhouden allen staand houden

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #9 Gepost op: 22-12-2008, 15:36:35 »
Goed het wetboek lezen Mercedez!

Artikel 53 punt 1

"In geval van ontdekking op heeter daad is "ieder" bevoegd den verdachte aan te houden". In zoodanig geval is de officier van justitie of de hulpofficier bevoegd den verdachte, na aanhouding, naar eene plaats van verhoor te geleiden...

Dus iemand probeert jouw brommer/auto te stelen wat doe je??

a: hard weglopen, hij is wel heel erg groot!
b: Ik draai mijn hoofd om, kan mij het schelen.
c: Belt de politie en probeer degene aan te  houden.

Offline bobelen1

• Reguliere gebruiker
  • **

db
« Reactie #10 Gepost op: 22-12-2008, 18:40:39 »
wat zijn we allen toch eerlijk we hebben natuurlijk voor alle software betaald die we gebruiken
nooit naar betaal tv gekeken zonder te betalen etc etc

laat die fabrikant lekker zijn eigen problemen oplossen

moet hij zijn boxen maar goedkoper maken

Offline alain

« Reactie #11 Gepost op: 22-12-2008, 19:19:47 »
Citaat van: bobelen1;31753

moet hij zijn boxen maar goedkoper maken
daar ben ik het mee eens

Offline jnn1

• Super gebruiker

« Reactie #12 Gepost op: 25-12-2008, 15:08:10 »
Rare vraag: als Dream de gewone 500 niet meer maakt, is men dan wel in overtreding als iemand anders deze gaat produceren?

Offline digiwil

• Nieuwe gebruiker
  • *

zielig
« Reactie #13 Gepost op: 25-12-2008, 17:47:07 »
ik vind het zielig om via deze weg zulke verzoeken te doen
waarom wordt de dreambox in nederland gekocht en is hij erg populair onder de gebruikers.............
juist ja om er op een niet legalewijze programma`s (!!)mee te kijken
anders kun je ook een gewone ontvanger kopen

wat niet betekend dat ik een kloon zou kopen hoor

groeten digiwil

Triple dragon fan

stringdancer

• Gast
dreambox kloon.
« Reactie #14 Gepost op: 28-12-2008, 02:39:29 »
Ik zie het anders. Werp een kleine vis uit om een grote te vangen.

Meneer A looft 10.000 euro uit en strijkt van meneer B (de fabrikant) na uitlevering van de dader het 5 voudige op.

Neem maar van mij aan dat meneer A (tenzij hij sinterklaas is - wacht ff die bestaat toch niet ? ) niet zomaar maar ff 10 ruggen neerteld als hij er zelf financieel NIET beter van wordt.  Toch ?

Dream(box) on :D

Ps: Ik heb een alibi !
Pagina's: [1] 2

`