Merhaba tinaismail,
Nasilsınız? bende iyim.
Şimdi hava çok güzel, çok güneş ve 25 derece.
Awel, nu maar in het Vlaams, anders kunnen de andere leden het niet meelezen en mijn Türkçe is ook nog niet goed genoeg.
De Astra 1 is niet van plaats veranderd hoor, nog steeds op 19.2 oost. maar de KR en L zijn er in de laatste tijd bijgeplaatst en die hebben een groter bereik.
Toch val ik daar helaas buiten, maar kan wel de Hollandse posten ontvangen maar niet TV Vlaanderen.
Ook andere TP´s (frekans), kan ik niet ontvangen, zoals ARD (Almanya 1) die ontvang ik via de Hotbird. Maar toch heb ik op die Astra nog 100 posten.
Als je onderaan mijn berichten had gekeken, had je kunnen zien dat ik 2 receivers heb en 3 schotels. dus ook een draaibare schotel er bij.
Om alles van de Astra 1 te kunnen ontvangen zou ik mijn vaste Astra schotel nog kunnen vervangen door een van 150 cm., maar ik woon aan het strand en het waait hier af en toe heel hard en zou hij kunnen wegvliegen en is te gevaarlijk voor de geburen.
Met de draaibare schotel, 120 cm. ontvang ik van 22 graden west, een post daar is Samanyolu Amerika, tot en met 95 graden oost.
Totaal heb ik nu 1560 posten; een paar Zuid Amerikaanse, enkele van de Verenigde Staten, bijna heel Avrupa, veel uit Afrika, zoals Marokko, Tunesie, Algerije, Misr, Etiopya, Somalie etc. en Asya o:a: Rusland Hindistan, Pakistan, İran, Vietnam etc.
En dit alles gratis, alleen voor de Hollandse posten betaal ik nu 49,-- Euro, dit wordt 1 Mais 59,-- Euro.
Als je in Belgie ook zoveel posten wilt ontvangen, moet je een 120 cm. schotel op je motor zetten en ontvang je posten van 45 graden west tot en met 70 graden oost.
Awel, ik gaan eens zien op het plaj en voelen aan het water of het al warm genoeg is om te zwemmen.
Anamurda, Selamlar,
Togan.