Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

19-09-2024, 09:21:45

`

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Turkse SatBox Leden...  (gelezen 2155 keer)

Offline akrobatmemo

• Nieuwe gebruiker
  • *

Turkse SatBox Leden...
« Gepost op: 26-02-2008, 12:41:58 »
Dag allemaal,

zitten er ook Turkse leden op deze SatBox board?

Zo ja, laat het hier dan weten aub.

Alvast met vriendelijke groeten.....

SELAMLAR
SAYGILAR

Offline freak

• Super Premium gebruiker

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2008, 13:09:50 »
@akrobatmemo

ik heb je post hierheen verplaatst,omdat het eigelijks niks met key,s temaken heeft.
grtz freak.

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2008, 21:59:33 »
Volgens mij zitten er genoeg turkse satbox leden hier.

Offline akrobatmemo

• Nieuwe gebruiker
  • *

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2008, 22:28:29 »
Citaat van: marcus;27708
Volgens mij zitten er genoeg turkse satbox leden hier.

ja maar hoe zal ik die leren kennen? :)

Offline osman

• Nieuwe gebruiker
  • *

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2008, 08:04:05 »
Citaat van: akrobatmemo;27709
ja maar hoe zal ik die leren kennen? :)

stuur ze een pm als je denkt dat ze turks zijn

Offline Togan

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2008, 10:08:36 »
Merhaba Akrobatmemo,

Hier ´n "post" uit Anamur / Türkiye.
Ik ben weliswaar Nederlander, maar woon al weer 4 jaar in Turkije.
Heb nog wel veel moeite met de Turkse taal, maar kan me goed redden met hetgeen ik al weet.
Woon hier met veel plezier, direct aan de zee, in een "triplex" huis en heb al veel kennissen en leuke buren.
Bugün hava çok güzel, çok güneş ve 18 derece.
Hopelijk is dit te lezen, want mijn bilgisayar is dan wel met Tukse Windows, maar of de Turkse letters bij jou goed overkomen weet ik niet.
Ben jezelf Turk?, zou je ook wel willen leren kennen.
Zou mijn e-posta kunnen geven, maar dat hoeft de hele wereld niet te weten.
Türkiye´ye,

Selamlar, Togan.
Anamur/Türkiye.
Topfield TFP4000PVR, aangesloten op
# draaibare 120 cm. schotel met LNB en Moteck motor,

# vaste 160 cm. prime focus schotel en twin flens LNB voor Astra 1

# vaste 120 cm. schotel en twin LNB voor Astra 3,

# vaste  90 cm. schotel  en twin LNB voor Türksat.

Ontvangst van 22- west tot en met 95 graden oost.
Astra 2, 28.2 oost6, beperkte ontvangst, GEEN BBC en ITV.

Offline Jacob72

• Reguliere gebruiker
  • **

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2008, 18:58:15 »
Merhaba,

Ik zit in Istanbul.

Heb ik enige kans om canaal digitaal te kunnen ontvangen met 80cm? Volgens de site van Astra zelfs niet met 1.20.

Gr

Jacob

Offline Togan

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2008, 13:19:13 »
Merhaba Jacob,

Ik denk toch echt dat je 120 cm. moet nemen.
Ontvangst van de Nederlandse zenders gaat via de wat oudere Astra G, deze heeft een bereik tot aan noordwest Griekenland met een 120 cm. schotel.
Heel Turkije valt hier normaal buiten.
Maar door een "lob" in de footprint is hier toch ontvangst mogelijk, alleen bij zware regen, bij mij in Anamur, tussen Alanya en Mersin, valt het beeld soms enige tijd weg.
Voor de rest, prima beeld.
Wil je dit proberen, neem dan een CAM en CD-Card mee uit Nederland.
Geregistreerd op een Nederlands adres en betaling via een Nederlandse bank.
Hopelijk heb je wat aan deze uitleg,

Anamurda: Selamlar, Togan.
Anamur/Türkiye.

Offline Jacob72

• Reguliere gebruiker
  • **

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2008, 16:53:17 »
Dank je Togan,

80cm kan ik waarschijnlijk nog wel aan de balustrade hangen, 120 wordt lastig denk ik. Dan zal ik misschien toch iemand dat op het dak moeten laten installeren, terwijl ik hier misschien maar 6 maanden blijf. En dan kan ik er naderhand ook niet meer bij.

Canal digitaal packet is geen probleem, ik sta nog gewoon ingeschreven in NL, dus eerst eens kijken hoe ik de schotel ga oplossen. Heb net een Sunny 11000 (kaon 660) aangeschaft en heb die geprobeerd op de gezamenlijke schotel op het dak, maar dat is een nachtmerrie: Digiturk eutelsat met een zeer speciale instelling: 2 verschillende LO frequenties voor de verschilende polarisaties. Ik geloof dat digiturk receivers een voorprogrammering hiervoor hebben, maar de sunny kan hier slecht mee overweg.

Weet iemand wat ik hier wel kan krijgen met 80cm? Hotbird, Duitsche kanalen op Astra 1?

Offline Togan

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #9 Gepost op: 29-02-2008, 08:03:18 »
Citaat van: Jacob72;27733
Dank je Togan,

80cm kan ik waarschijnlijk nog wel aan de balustrade hangen, 120 wordt lastig denk ik. Dan zal ik misschien toch iemand dat op het dak moeten laten installeren, terwijl ik hier misschien maar 6 maanden blijf. En dan kan ik er naderhand ook niet meer bij.

Canal digitaal packet is geen probleem, ik sta nog gewoon ingeschreven in NL, dus eerst eens kijken hoe ik de schotel ga oplossen. Heb net een Sunny 11000 (kaon 660) aangeschaft en heb die geprobeerd op de gezamenlijke schotel op het dak, maar dat is een nachtmerrie: Digiturk eutelsat met een zeer speciale instelling: 2 verschillende LO frequenties voor de verschilende polarisaties. Ik geloof dat digiturk receivers een voorprogrammering hiervoor hebben, maar de sunny kan hier slecht mee overweg.

Weet iemand wat ik hier wel kan krijgen met 80cm? Hotbird, Duitsche kanalen op Astra 1?

Merhaba Jacob 72,

Jammer dat je misschien maar een half jaar blijft, heb Istanbul nog niet gezien.
Erg druk, maar ook mooi lijkt mij.
Heb nog even bij de footprints gekeken, maar voor de Hotbird moet je zeker 90 cm. kopen en die kun je nog wel aan je balkon hangen.
Heb hier in Anamur wel gezien dat Duitsers en Hollanders, voor Astra, 120 cm. er aan hingen. Het hangt ook af van de hoogte van het balkon, want je moet natuurlijk zicht hebben richting zuid / zuidwest.
De satelliet waar Digitürk op uitzendt, is de hotspot voor Turken die van voetbal houden en willen betalen voor veel zenders die ook op de Türksat te zien zijn.
Laat nog maar ´ns horen wat je oplossing is geworden.

Selamlar, Togan.
Anamur/Türkiye.

Offline tinaismail

• Super gebruiker

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2008, 20:28:41 »
Citaat van: Jacob72;27733
Dank je Togan,

hoi jacob72
vanuit istanbul kan van astra 19 heel veel duitse posten ontvangen vooral de premiere platform en met uw sunny ontvanger ge kunt ze in au fotmaat krijgen.au bedoelt dat jij niet om de zoveel dagen geen keys moet indekken,maar daarvoor moet uw eerst de juist firmware in uw ontvenger laden.
kendinize iyi bakin.byes

Offline tinaismail

• Super gebruiker

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2008, 20:33:30 »
acrobatmemo kardes bendende selamlar saygilar

Offline Jacob72

• Reguliere gebruiker
  • **

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #12 Gepost op: 04-04-2008, 21:09:51 »
Ik kan hier momenteel 5 ASTRA transponders ontvangen. Als ik de zenders die ik ontvang opzoek op kingofsat zitten ze allemaal op ASTRA 1L. Premiere kan ik helaas niet ontvangen (heb sunny 11000HD + T-REX dus ik zou ze anders wel kunnen zien). Hoe groot is jouw schotel?

Overigens is er nog wat vreemds aan de hand, misschien met de LNB, receiver combi. De frequenties die de receiver aangeeft komen namelijk niet overeen met de zenders en transponders volgens kingsofsat. Voor zo ver ik kan zien zijn de LNB LO frequenties wel goed ingesteld, 9750, 10600 voor standaard next nextstar LNB.

mijn receiver ontvangt:
12728 TV vlaanderen        (volgens kingofsat op deze frequentie "Astra 1L (19.2E) - 12728.50 V - Txp:120 - Beam:Astra 1L CanalSat")
12692 CSat FR3 regional    (volgens kingofsat op deze frequentie "Astra 1H (19.2E) - 12692.25 H - Txp:117 - Beam:Astra 1H ORF")
12640 Duitse FTA zooi      (volgens kingofsat op deze frequentie "Astra 1G (19.2E) - 12640.00 V - Txp:114 - Beam:Astra 1G CanalSat")
12603 CSat      (volgens kingofsat op deze frequentie "Astra 1G (19.2E) - 12603.75 H - Txp:111 - Beam:Astra 1G ARD Digital)
12551 prosieben sat                   (volgens kingofsat op deze frequentie "Astra 1G (19.2E) - 12551.50 V - Txp:108 - Beam:Astra 1G FTA")

Iemand enig idee wat hier loos kan zijn?

Offline Jacob72

• Reguliere gebruiker
  • **

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #13 Gepost op: 04-04-2008, 22:00:58 »
Ik heb wat andere LO frequenties uitgeprobeerd, en nu ontvang ik ook tranponders van de ASTRA 1KR, die ik ook had verwacht. Maar alles zit nog wel op de verkeerde frequenties.

Offline Togan

Turkse SatBox Leden...
« Reactie #14 Gepost op: 05-04-2008, 10:27:26 »
Merhaba Jacob72,

Het zou iets te ver gaan om alle Astra 1 transponders hier te geven die ik ontvang.
Maar het zijn er zeker meer als 5, ofwel sommige ontvang ik niet.
Totaal heb ik iets meer dan 100 zenders.
Hangt ook af van de schotelgrootte, LNB en waar je woont.
De LO moet voor een UNIVERSELE LNB, dat zijn ook de meest gangbare, altijd op 9750/10600 staan,
dan ontvang je alle TP´s in de lage en hoge frequentieband.
Woon jij ook in Turkije en waar?
Ik heb een Topfield ontvanger met 2 coaxkabelingangen voor de , beide tuners.
Op tuner 1 is een draaibare 120 cm. schotel aangesloten met LNB van onbekend merk.
Op tuner 2, vast opgesteld voor Astra 1, heb ik ook een 120 cm. schotel met LNB van Invacom.
Beide schotels zijn perfect opgesteld, wat inhoudt dat ik met de draaibare schotel de zelfde prestaties als met de vaste schotel zou moeten hebben.
Maar, er zit toch verschil in beide LNB´s, want de zender uit Cuba, 11.509 V 22000, ontvang ik NIET met de dure Invacom, maar wel met de goedkope LNB.
Maar er zijn ook TP´s die ik dus helemaal niet ontvang, zoals: 12.226 H, 12.2246 H en andere.
De Nederlandse zenders komen hier perfect door, alleen bij zware regen, wat hier bijna nooit voorkomt, is het beeld tijdelijk weg. TV Vlaanderen, op de oude TP ontvang ik ook totaal niet en op de nieuwe, 12.722 H 22000, is ook maar zwak.
Kijk eens op http://www.flysat.com en klik op Sat List en dan op Astra 1F/1G etc. en daarna onder Footprint.
Hier vind je dan de footprint gegevens van de diverse Asta´s op 19.2 oost.
Ik woon in Anamur, dit ligt rechttegenover Cyprus, ver buiten welke footprint van Astra dan ook. en ben al blij dat ik beeld heb.

Voor de rest, zeker als je buiten de footprint komt, zorg ervoor dat je schotel perfect uitgericht staat.
één milimeter verkeerd, naar welke richting dan ook, en het signaal wordt gelijk drastisch minder.
Als je voor de schotel staat, moet voor Astra de LNB ook iets naar rechts, met de klok mee, gedraaid worden. Dit is de z.g. skewwaarde en zorgt er voor dat de "H" en "V" TP´s qua polariteit goed uit elkaar gehouden worden.
Staat dit niet correct, dan kunnen TP´s elkaar storen.
Voor de ontvangst van de "regionalen", Omroep Gelderland en zo, moet je de schotel uitrichten op Astra 3 op 23.5 graden Oost, maar daar heb ik totaal geen ontvangst van.
Betreffenende de TP´s op King of Sat,
de laatste twee cijfers achter de "," kun je negeren, dat is meer voor de kabelboeren, die een 100% exacte afstemming willen hebben, maar met onze receivers gaat dat niet.
Zijn de getalleln achter de "," hoger dan 50, dan kun je afronden naar boven.
Bijv: 10.714,60 = 10.715.

Hopelijk heb je wat aan mijn lange betoog,

Anamur´da Selamlar, Togan
Anamur/Türkiye.

Pagina's: [1] 2

`