Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

17-03-2025, 13:13:18

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Nederl. Regionale Omroepen  (gelezen 3167 keer)

Offline alain

• Super Premium gebruiker

Nederl. Regionale Omroepen
« Gepost op: 20-08-2007, 11:25:23 »
In de nacht van 31 augustus aanstaande worden de uitzendingen van de Nederlandse regionale omroepen via de ASTRA 1 satelliet definitief beëindigd. Vanaf dat moment kunnen deze regionale zenders alleen nog worden ontvangen via ASTRA 3 op 23,5° oost.

Offline Don Camillo

• Nieuwe gebruiker
  • *

Regionale omroepen op andere satelliet
« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2007, 12:29:47 »
Mooie boel is dat::mad: kan ik weer alles anders instellen. Ik heb een motor dus ik ga ervan uit dat ik dat zelf kan regelen. :cool:CanalDigitaal heeft het telkens erover dat je dan maar een duoblok moet aanschaffen. Hoe zit dat?:confused:

Offline amistad28

• Reguliere gebruiker
  • **

Duo Block
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2007, 12:55:24 »
Hi,

Ja ik heb de zelfde informatie gelezen, echter zag ik ook dat C.D. via de astra 3 ook in HD gaat uitzenden.

Je kan een duo block kopen en gewoon op je schotel zeggen op de website kan je een uitgebreide handleiding vinden.

Groeten,
Amistad
Groeten,
Amistad28

Mvision FCIS 7000 E+
Mvision FCIS 9080 USB Combo.

Offline JackieX

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #3 Gepost op: 20-08-2007, 16:26:42 »
Citaat van: Don Camillo;23185
Mooie boel is dat::mad: kan ik weer alles anders instellen. Ik heb een motor dus ik ga ervan uit dat ik dat zelf kan regelen. :cool:CanalDigitaal heeft het telkens erover dat je dan maar een duoblok moet aanschaffen. Hoe zit dat?:confused:

Met een motor moet dat geen probleem zijn. Sat ff inscannen en klaar is kees

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator

« Reactie #4 Gepost op: 20-08-2007, 20:03:55 »
Op Astra 3 komen straks ook nieuwe thema kanalen van Canal Digitaal. Het wordt de 2e satelliet van Canal Digitaal (die ze in gebruik gaan nemen).

Marcus

Offline jepke

« Reactie #5 Gepost op: 20-08-2007, 20:59:12 »
Ik zie uiteindelijk heel CDS verhuizen naar astra 3 daar is nog meer als genoeg ruimte voor wat HD zenders enz.
Jepke
Is back in the house

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator

CanalDigitaal breidt aanbod van digitale themakanalen uit via ASTRA 23,5
« Reactie #6 Gepost op: 21-08-2007, 08:05:19 »
CanalDigitaal breidt aanbod van digitale themakanalen uit via ASTRA 23,5
Vanaf 1 september a.s. zijn de programma’s van de tien Regionale Publieke Omroepen alleen nog via de ASTRA 23,5 positie te ontvangen. Daarmee komt een einde aan de gelijktijdige uitzendingen via de ASTRA 19,2 positie. CanalDigitaal zal dit najaar ook met een nieuw themapakket via ASTRA 23,5 van start gaan.

Alle bestaande programma-pakketten van CanalDigitaal zullen via ASTRA 19,2 blijven uitzenden.
Hiermee wordt ASTRA 23,5 de tweede satellietpositie voor de Nederlandse markt, in combinatie met ASTRA 19,2. Voor de gelijktijdige ontvangst van beide ASTRA-posities via bestaande 60 cm schotelantennes is een speciale ‘ontvangstkop’ ontwikkeld, de zogeheten DUO LNB.
Al bij de start van de satellietuitzendingen van de Regionale Omroepen via ASTRA 23,5 in november 2006, was aangekondigd dat de Regionale Omroepen voor een beperkte duur ook via de ASTRA 19,2 positie beschikbaar zouden zijn, in afwachting van onder meer de beschikbaarheid van genoemde DUO LNB.
Nu de DUO LNB in ruime mate in de markt beschikbaar is, hebben satellietbeheerder SES ASTRA en ROOS (het samenwerkingsverband van de Regionale Omroepen in Nederland) besloten de ASTRA 19,2 uitzendingen per 1 september te beeindigen en de Regionale Omroepen alleen nog via ASTRA 23,5 uit te zenden.

Nieuw aanbod van CanalDigitaal op ASTRA 23.5
Behalve de Regionale Omroepen, zullen vanaf dit najaar via CanalDigitaal, aanbieder van digitale satelliettelevisie en –radio in Nederland, een reeks nieuwe themakanalen op ASTRA 23,5 beschikbaar komen. Bij het bepalen van de selectie van deze zenders zal CanalDigitaal zoveel mogelijk rekening houden met de wensen van de Nederlandse schotelkijkers door middel van een publieksenquête. Op termijn zal CanalDigitaal ook een pakket HDTV-kanalen via ASTRA 23,5 aanbieden.

Informatiecampagne
ASTRA en CanalDigitaal zullen in samenwerking met de Regionale Omroepen en de satellietvakhandel een uitgebreide publiekscampagne voeren om bestaande schotelkijkers te informeren over de gecombineerde satellietontvangst van ASTRA 19,2 en ASTRA 23,5 en de verdere uitbreiding van het programma-aanbod op de ASTRA 23,5 positie.

Offline alain

« Reactie #7 Gepost op: 01-09-2007, 00:50:31 »
RNN7 is nu ook te ontvangen op deze satelliet astra23.5
is dit nu het begin van de hele verhuis van astra 19 naar astra23.5?

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator

« Reactie #8 Gepost op: 01-09-2007, 08:22:49 »
Nee, Canal Digitaal wordt een provider die gebruik gaat maken van 2 satellieten. En misschien nog wel meer later.

Marcus

Offline jepke

« Reactie #9 Gepost op: 01-09-2007, 11:00:50 »
Ik denk dat CDS nu een tweede goede tijd gaat maken. Zeg eerlijk we klagen allemaal over CDS maar kijk eens naar de kabel of wat dan ook daar is het aanbod lang niet zo groot als nu op astra1. Nu astra3 erbij komt met dit jaar nog 3 themazenders en hoogstwaarschijnlijk volgend jaar met een paar HD kanalen komt. Zal het aantal abonementen weer stijgen.
Jepke
Is back in the house

Offline marbella

• Premium gebruiker

« Reactie #10 Gepost op: 04-09-2007, 18:20:04 »
Ja, ik baal natuurlijk als een stekker.
Eerst weer lekker maken en dan geld afzuigen bij iedereen.

Wat kost eigenlijk een duoblok? + de afstelling daarvan??

Omdat de gulden gelijk is aan de euro is het een mooie manier om weer iemands zijn zakken te vullen.

Als men maar weet dat ik er helemaal niet blij mee ben.

groetjes

vanuit Marbella :cool:
Marbella,

Kaon KSC-570 2CI
Model: AT-7010DCIZ
info: 10.05.21-D280
s/w: V02.00.07
h/w: V12.C1.A5
loader: V2.1.9 v4
c.a.: 2,2,4

Offline jepke

« Reactie #11 Gepost op: 04-09-2007, 18:33:01 »
duoblock adviesprijs is rond de 35 euro dus voor 50 euro een roter aanschaffen en je kunt nog veel meer, mits je ontvanger dat toestaat.
Jepke
Is back in the house

Offline marcus

• Administrator
  • Administrator

« Reactie #12 Gepost op: 04-09-2007, 18:57:57 »
Een rotor is niet voor iedereen weggelegd. Als dat ding het niet meer goed doet en je hebt er geen kaas van gegeten dan kun je weer iemand langs laten komen om dat ding weer in te stellen.

Een duoblock is een prima oplossing. Maar als je kunt wachten........ zou ik het zeker nog even doen. Ik verwacht dat ze straks wel goedkoper worden.

Marcus

Offline Trable

• http://www.linksat.info

Dio
« Reactie #13 Gepost op: 08-09-2007, 19:59:16 »
Citaat van: marbella;23505
Ja, ik baal natuurlijk als een stekker.
Eerst weer lekker maken en dan geld afzuigen bij iedereen.

Wat kost eigenlijk een duoblok? + de afstelling daarvan??

Omdat de gulden gelijk is aan de euro is het een mooie manier om weer iemands zijn zakken te vullen.

Als men maar weet dat ik er helemaal niet blij mee ben.

groetjes

vanuit Marbella :cool:

Hoi, de dio kost 39 euro maar overall uitverkocht. de canal digital kan over 2 weken weer leveren na hun zeggen..

eigenlijk de regionale zenders zijn na astra 3 omdat de kosten voor canaldigital is lager , maar met zijn alle betalen we de kosten besparing van canal digital ..

Trable
Trable

Dreambox - Xtreme PVR - Nextwave 3240c - Matrix - Magic Module - Dragon cam - Stab motor - casinterface2 - infinity phoenix - invacom lnb.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #14 Gepost op: 08-09-2007, 22:02:30 »
In het digitale kabelpakket vind je nu ook de kanalen (lees themazenders) die men nu in het komende pakket wilt gaan stoppen en eigenlijk nog veel meer!!

En voor 35 Euro is bij mij de DUO blok ook uitverkocht. Maar voor een hoger bedrag is hij nog wel te leveren...

PS hoe haalt canaldigitaal het in hun hoofd om de prijs te gaan bepalen. Lekkere Jongens zijn dat als de inkoopprijs ook 35 euro is!
Pagina's: [1] 2

`